• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kamenenator - помощник
Имаме следния казус:
Асинхронен двигател с центробежен прекъсвач и фабрични кондензатори. На клемната кутия излизат 4 кабелчета от двигателя + 4 от кондензаторите. Табелката е изтрита.

Свързан е по следния начин: двете намотки и работния кондензатор са на паралел и в двата им края е захранването, като стартовата е свързана последователно със центробежния прекъсвач и стартовия кондензатор. Приехме че по-големия на размер кондензатор е стартовия, а по-малкия работен.

При старт без товар двигателя развърта бавно до ниминални обороти. Хубавото е, че центробежния все още работи и изключва. След като сложихме ремъка обаче двигателя не пожелава да тръгне самостоятелно и трябва да му се помогне. Товара не е голям - става дума за ярмомелка.

След около 5 минути работа работния кондензатор(по-малкия) се взриви. На табелката му пишеше, че е 125-138 микрофарада, което ме наведе на мислълта, че това може да е бил стартовия всъщност и от там ниския пусков момент защото се опитва да развърти със работния. Та на въпроса. Възможно ли е по-малкия кондензатор на размер да е стартовия, а доста по-големия да е работния като пак повтарям така са си фабрично и двигателя е стар - български. На живия по-голям кондензатор надписите са изтрити.
kaptagona - специалист
Възможно е. Този на които пише 125 микрофарада е пусков или стартов както ти му казваш. Тои трябва да се изключва от центробежника. Но трябва да видите и коя работната намотка и коя е пусковата на двигателя защото предполагам са еднакви и 4те жици които излизат от него.
Последна промяна от kaptagona на съб ное 30, 2019 7:38 pm, променено общо 1 път.
lov - майстор
Врачките са в отпуска. Да беше казал колко киловата е двигателя повъзможност и модела. както и кондензаторите с какъв капацитет са и на колко волта работно. Пък и една схемичка да драснеш как са навързани нещата.
kaptagona - специалист
съб ное 30, 2019 7:37 pmlov написа:
Врачките са в отпуска. Да беше казал колко киловата е двигателя повъзможност и модела. както и кондензаторите с какъв капацитет са и на колко волта работно. Пък и една схемичка да драснеш как са навързани нещата.
1.5 или 2.2 киловата.
kamenenator - помощник
съб ное 30, 2019 7:33 pmkaptagona написа:
Възможно е. Този на които пише 125 микрофарада е пусков или стартов както ти му казваш. Тои трябва да се изключва от центробежника. Но трябва да видите и коя работната намотка и коя е пусковата на двигателя защото предполагам са еднакви и 4те жици които излизат от него.
Забравих да спомена, че за пускова намотка е сързана тази с по-голямото съпротивление - по спомен това май беше правилната комбинация :). Като стойност е 10,2 ома, а другата, която ползвам за работна е 3,2 ома. Имам чисто нов 125-156 мФ кондензатор и мисля утре да го сложа за пусков. Другия дето е жив(големия) може и да го пробвам за работен ако много се мъчи двигателя.
kamenenator - помощник
съб ное 30, 2019 7:39 pmkaptagona написа:
съб ное 30, 2019 7:37 pmlov написа:
Врачките са в отпуска. Да беше казал колко киловата е двигателя повъзможност и модела. както и кондензаторите с какъв капацитет са и на колко волта работно. Пък и една схемичка да драснеш как са навързани нещата.
1.5 или 2.2 киловата.
Не знам колко е мощен, табелката е изтрита. Единствената стойност въобще, която знам е на тоя кондензатор.
kaptagona - специалист
съб ное 30, 2019 9:07 pmkamenenator написа:
съб ное 30, 2019 7:33 pmkaptagona написа:
Възможно е. Този на които пише 125 микрофарада е пусков или стартов както ти му казваш. Тои трябва да се изключва от центробежника. Но трябва да видите и коя работната намотка и коя е пусковата на двигателя защото предполагам са еднакви и 4те жици които излизат от него.
Забравих да спомена, че за пускова намотка е сързана тази с по-голямото съпротивление - по спомен това май беше правилната комбинация :). Като стойност е 10,2 ома, а другата, която ползвам за работна е 3,2 ома. Имам чисто нов 125-156 мФ кондензатор и мисля утре да го сложа за пусков. Другия дето е жив(големия) може и да го пробвам за работен ако много се мъчи двигателя.
Не може да го пробваш. Тои си е задължителен работния. По добре работи моторА с него.
plamen6703 - майстор
съб ное 30, 2019 9:09 pmkamenenator написа:
Не знам колко е мощен, табелката е изтрита. Единствената стойност въобще, която знам е на тоя кондензатор.
Една снимка няма да е излишна, току-виж и станало ясно какъв е електромотора :)
Като ориентира можеш да ползваш стойността на кондензатора, казано на ангро за пусковият кондензатор 5 -7µF на 100 вата електрическа мощност. Пак примерно за ориентир кондензатор 60µF за един киловат и напрежение на кондензатора 400 волта. Има вариант при електромотори пусковата намотка да е постоянно включена като "спомагателна" към работната намотка, тогава стойността на кондензатора е 2-3 пъти по-малка.
Внимавай като ти дават съвети и вътре пишат за "жица", може да стане опасно за теб и електромотора :wink: ! :partyman:
kaptagona - специалист
съб ное 30, 2019 9:52 pmplamen6703 написа:
съб ное 30, 2019 9:09 pmkamenenator написа:
Не знам колко е мощен, табелката е изтрита. Единствената стойност въобще, която знам е на тоя кондензатор.
Една снимка няма да е излишна, току-виж и станало ясно какъв е електромотора :)
Като ориентира можеш да ползваш стойността на кондензатора, казано на ангро за пусковият кондензатор 5 -7µF на 100 вата електрическа мощност. Пак примерно за ориентир кондензатор 60µF за един киловат и напрежение на кондензатора 400 волта. Има вариант при електромотори пусковата намотка да е постоянно включена като "спомагателна" към работната намотка, тогава стойността на кондензатора е 2-3 пъти по-малка.
Внимавай като ти дават съвети и вътре пишат за "жица", може да стане опасно за теб и електромотора :wink: ! :partyman:
Като има центробежник как пусковата ще работи като спомагателна на работната. Центробежника изключва пусковия кондензатор и пусковата намотка. И не са жици а кабелчета. Извинявам се за грешката
plamen6703 - майстор
съб ное 30, 2019 9:59 pmkaptagona написа:
съб ное 30, 2019 9:52 pmplamen6703 написа:
съб ное 30, 2019 9:09 pmkamenenator написа:
Не знам колко е мощен, табелката е изтрита. Единствената стойност въобще, която знам е на тоя кондензатор.
Една снимка няма да е излишна, току-виж и станало ясно какъв е електромотора :)
Като ориентира можеш да ползваш стойността на кондензатора, казано на ангро за пусковият кондензатор 5 -7µF на 100 вата електрическа мощност. Пак примерно за ориентир кондензатор 60µF за един киловат и напрежение на кондензатора 400 волта. Има вариант при електромотори пусковата намотка да е постоянно включена като "спомагателна" към работната намотка, тогава стойността на кондензатора е 2-3 пъти по-малка.
Внимавай като ти дават съвети и вътре пишат за "жица", може да стане опасно за теб и електромотора :wink: ! :partyman:
Като има центробежник как пусковата ще работи като спомагателна на работната. Центробежника изключва пусковия кондензатор и пусковата намотка. И не са жици а кабелчета. Извинявам се за грешката
Чети по-внимателно, написал съм, че има вариант на включване на електромотори.
Няма нужда от извинения, просто в електротехниката няма жици, има кабел, проводник... и не са кабелчета, а са намотки от проводник и всяка намотка има начало и край :wink: . :partyman:
  • 1
  • 2

Тема "Кондензатори на двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: