• 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Tarkalan - специалист
чет фев 13, 2020 8:51 pmnikolov333 написа:
Да де, че и там не е ясно какви са "черва". :partyman:
Привет.
Открих откъде е.
Захранващата кутия е свързана на шината за изравняване на потенциалите. Като я откача от там(само нея) стойността на амперклещите пада до 2-4мА.
Същото важи и при свален шалтер - тогава имам около 80-90мА на ЖЗ заземителен и като откача въпросната кутия, падат на 1мА. На ПЕ при всички случаи "върти" около 4-8мА, т.е не се влияе, което обяснява и защо ДТЗ работи нормално.
С това смятам случая за решен. (заедно с утечките от още около 60мА от кръг мазе, които първо открих)
kozl - майстор
чет фев 13, 2020 11:01 pmTarkalan написа:
чет фев 13, 2020 8:51 pmnikolov333 написа:
Да де, че и там не е ясно какви са "черва". :partyman:
Привет.
Открих откъде е.
Захранващата кутия е свързана на шината за изравняване на потенциалите. Като я откача от там(само нея) стойността на амперклещите пада до 2-4мА.
Същото важи и при свален шалтер - тогава имам около 80-90мА на ЖЗ заземителен и като откача въпросната кутия, падат на 1мА. На ПЕ при всички случаи "върти" около 4-8мА, т.е не се влияе, което обяснява и защо ДТЗ работи нормално.
С това смятам случая за решен. (заедно с утечките от още около 60мА от кръг мазе, които първо открих)
вт фев 11, 2020 9:36 amTarkalan написа:
Тези 149ma които уредът показва на ЖЗ проводник са при всички вдигнати АП и изчезват до нула когато сваля АП-то на осветлението на мазето
А са де на кое да вервам :rolleyes:
И кое на снимките е захранваща кутия :?
Проблемът този път мое би е набеден, но въпросът пак не е решен, докато не бъде конкретно, ясно обяснен :wink:
kozl - майстор
чет фев 13, 2020 7:49 pmnikolov333 написа:
чет фев 13, 2020 6:43 pmtzetz009 написа:
ср фев 12, 2020 7:12 amkozl написа:
Ей мноо теория ве, аз па да питам за практиката :? ...........Ако съберем тока през син и ЖЗ проводник=259 mA. Нещо като 60W крушка в мазето :?
:? Да ги "съберем" тоците , ама защо ? На едната снимка с амперклещите е обхванат входящия син PEN проводник , който влиза в таблото и това не е нулевия проводник след ДТЗ-то ! Какво събиране в случая ??? На следващата снимка пък е показана измерена стойност плюс утечките на всички кръгове ! ..
Според мен този ЖЗ горе е свързан с шината за изравняване на потенциала..
А според мен този от зеления клеморед е свързан с дясната шина (ПЕ) долу в таблото, където се виждат 2 ЖЗ проводника. Другият ЖЗ е изведен на 5 метра от таблото и е свързан към шина за изравняване на потенциалите, в която са свързани водопроводни и газови тръби. Така де и аз предположих за утечки към тръбите, които не преминават през ДТЗ, но автора ме хързулна като писа, че като прекъсне фазите утечката е нула. Също не е ясно снимките с амперклещите при еднакви условия ли са направени, за това пак вложих некакви предположения.
Общо взето след последното изложение пак съм под съмнение за точно обяснение :roll:
kozl - майстор
А примерно при мен късото открих и се дължи на дефектна или повредена при монтажа конзола използвана за бойлерно табло.

Прикачен файл:
БТ Легранд конзола.jpg

Лявата стена на кутията е изтумбена, вследствие на което канала за рапидката не е прав тунел, а крив макарон. А как да вкараш прав пирон в крив макарон :? Та рапидката пробила канала (тръбичката) и във фаза се забила. И понеже рапидката в защитна шина пък лежи, късото е м-у фаза и ЖЗ проводник. Та за тва освен че по веригата АП-тата паднаха, късото свалило и ДТЗ-то.
Вероятно некви "универсални" конзолни кутии с 8 канала, при 6 за БТ Легранд, но геометрично съвпадат само тези в центъра по хоризонталата.
zz_stefanov - майстор
Темата е интересна, но има неща които автора продължава да не е описал добре (и с картинки и текст) и се противоречат.
Най ми е объркващо, че защитата не стработваше, а с премахването на някои утечки започна да сработва. :)
Според мен някъде нещо не беше свързано добре, но от много писане не е описано.
Hoвoceлckи - майстор
пон фев 10, 2020 8:34 amHoвoceлckи написа:
пон фев 10, 2020 12:37 amТarkalan написа:

Откачих защитния на този кръг от шината(зелената клема) и тогава между зелената и синя клема няма потенциална разлика, а между откачения защитен и синята клема(нулевата шина) имам напрежение 45V при положение, че съм включил АП-то на кръга.
Това на мен ми звучи като този откачен защитен проводник от жълтата клема да отива вместо работна нула по фасонките?
Можеш ли да го провериш и отречеш това?
Не потвърди, но и не отрече :wink:
valentino76bs - майстор
пет фев 14, 2020 8:14 amkozl написа:
А примерно при мен късото открих и се дължи на дефектна или повредена при монтажа конзола използвана за бойлерно табло.


БТ Легранд конзола.jpg


Лявата стена на кутията е изтумбена, вследствие на което канала за рапидката не е прав тунел, а крив макарон. А как да вкараш прав пирон в крив макарон :? Та рапидката пробила канала (тръбичката) и във фаза се забила. И понеже рапидката в защитна шина пък лежи, късото е м-у фаза и ЖЗ проводник. Та за тва освен че по веригата АП-тата паднаха, късото свалило и ДТЗ-то.
Вероятно некви "универсални" конзолни кутии с 8 канала, при 6 за БТ Легранд, но геометрично съвпадат само тези в центъра по хоризонталата.
Тези изпълнения навсякъде за бойлерите са малко садо- мазо.Първо садо щото ако не се направи точно както трябва кабела и да го подведе добре и ги набута и всичките кабели вътре в тая малка кутия а ако и изпълняват проект където някъде са дали 3х4 на тоя дето ще го свързва жална му майка!!!!А мазо е ако сам ги пуснеш така и сам свържеш тоя ключ.
Също гледам, че на кабелите има само една белязка от стягаш болт а на легранда са два което е непрофесионално и означава ,че кабела не е набутан до край за да може и втория винт да хване!
Аз винаги огъвам двойно преди да набутам кабела ,понеже дупката е голяма и става много по здраво така!
kozl - майстор
пет фев 14, 2020 3:34 pmvalentino76bs написа:
Също гледам, че на кабелите има само една белязка от стягаш болт а на легранда са два което е непрофесионално и означава ,че кабела не е набутан до край за да може и втория винт да хване!
Аз винаги огъвам двойно преди да набутам кабела ,понеже дупката е голяма и става много по здраво така!
Снимката подвежда. По 2 са на фаза и нула, за защитата е само по едно винтче и нема как да са по две. Кабела е 3х4.
valentino76bs - майстор
пет фев 14, 2020 3:59 pmkozl написа:
пет фев 14, 2020 3:34 pmvalentino76bs написа:
Също гледам, че на кабелите има само една белязка от стягаш болт а на легранда са два което е непрофесионално и означава ,че кабела не е набутан до край за да може и втория винт да хване!
Аз винаги огъвам двойно преди да набутам кабела ,понеже дупката е голяма и става много по здраво така!
Снимката подвежда. По 2 са на фаза и нула, за защитата е само по едно винтче и нема как да са по две. Кабела е 3х4.
3Х4 и така подведен е чок зор.Ще ти покажа после на един обект как седи ключа и викат оправи го ....мдаааа тъй да си седи :)
Да земята е само с едно.
drastar - специалист
Здравейте,

Ето няколко снимки от днес, от Люксембург.

Прикачен файл

2.2.jpg

Прикачен файл

1.1.jpg
1.1.jpg (92.58 KиБ) Видяна 1140 пъти
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27

Тема "ДТЗ не изключва" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: