Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
Най-добре снимай табелките на двигателите
valentino76bs - майстор
пет юни 26, 2020 2:09 amBLUEPUPIL написа:
чет юни 25, 2020 9:53 pmhidrazin написа:
чет юни 25, 2020 3:59 pmBLUEPUPIL написа:
У нас иде реч за 220V и 380V
220x1.73=380V;
Не, не иде реч за такива напрежения щото тези у нас ги няма от над 15 години.
Тогава да хващам големия чук
и да „хидразирам“ 5.5кW-вия
двигател, щото на табелката се
мъдрят 380V, не модерните 400V?
:vom:
:popcorn:
:error:
Натам отива работата но не е проблема в 20 волта.
Не, че няма начин да тръгнат но не е рентабилно.Но нека видим табелките все пак.А при условие че говориш ,че пише 380 волта на табелката на мотора няма проблем да ги включиш на 400в.Но нещо не мога да схвана като цяло уж така пък после така!
Така ,че табелата си пише :)
valentino76bs - майстор
чет юни 25, 2020 10:02 pmkrasi92 написа:
Сложи им монофазни честотни и готово
Защо монофазни?
moimoimoi - майстор
щото честотен инвертор с монофазен вход/захранване 230 волта изкарва на изхода до 230волта междуфазно.
примерно двигателя от снимката нормално работи на звезда в България, а с моно инвертор трябва да работи на триъгълник

Прикачен файл

2cf0bc10adffcae16f512284de797cbf.jpg
2cf0bc10adffcae16f512284de797cbf.jpg (63.2 KиБ) Видяна 1463 пъти
valentino76bs - майстор
Това ясно и е най удобно.Но има трифазни инвертори с вход 3х 400 на които може да събориш изхода на 3х208.
BLUEPUPIL - майстор
Да внеса малко яснота:

Xидрата упорито поправя всеки
във форума, че вече не е 220/380,
а е 230/400V.

Той, мотора който съм визирал
е 5.5кW и си е БГ производство,
върти една фуражомелка и не
знае за европейската директива,
дето кара работите от 220/380V
да се ъпгрейднат до 230/400V.

Та сега въпроса, дето повдигате
за практическото отражение на
тази промяна, според мен има поне
три възможни решения:

1..Оставям го (двигателя) в неведение,
относно новите ел. реалности и
той продължава да си мели ярма;

2..Информирам го, че не покрива
новият стандарт с 20 волта.
Опасността тук е да не
изпадне в депресия, придружена
с малоценностни изживявания,
които да провокират леки повреди
или дори изгаряне на някоя намотка.

3..Вземам големия чук и го отървавам
от мъките му, обилно благославяйки ЕС.

Та кое според Вас би било
най-адекватното решение?

Конкретно по темата, машините
са в склад в US, натрупани една върху
друга и снимането на табелата на
двигателя ще е проблем, но можах
да намеря сходни на тези листвани
в каталога машини.

Моторите би трябвало
да са идентични:


Прикачен файл:
67.jpeg
67.jpeg (11.66 KиБ) Видяна 1398 пъти
Прикачен файл:
78.jpg
78.jpg (64.61 KиБ) Видяна 1398 пъти


Захранващият кабел е представен
по стандарт, като 120/208V и е
с четири жила- три фази и нула.
sts - специалист
Колега по мощност,фази и габарит ще намерите някакъв елдвигател за замяна.
Вниманието Ви трябва да се насочи към:
1.Оборотите - до колко е критично намалението им с 270 об.
В БГ оборотите близки до тези на табелките са 1450.
2.Присъединителните размери на елдвигателя към машината.
Потърсете информация не изработват ли за Европа такива машини
с елдвигатели по европейски стандарт.
a_stoev - майстор
Е то пише 230/480 на 60Hz.
за съжаление не пазя снимки на комбинирани /50Hz/60Hz/ ел. мотори, да видя моторите за 400V/50Hz какво работно напрежение имат при 60Hz. Вероятно ще си работи нормално на звезда у нас. Пусни го на празен ход после го натовари, следи тока дали е в норма и дали загрява. Ако тока е в нормата, ще работи.
ben84 - специалист
Не мое ли тия двигатели да ги пренавие некой наш юнак?
preslav - майстор
Маторите вероятно ще работят, но няма да имат същата мощност, ще греят като печки и ако са в комплект с моторни защити, защитите ще сработят. Предполагам , че ако фуражомелката не работи повече от час непрекъснато и ако не и трябват всичките 5.5 КВ, то моторът и ще изкара известно време, но колко???

Тема "От 208V към 380V ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: