Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
ben84 - специалист
съб авг 29, 2020 8:19 pmandi123 написа:
съб авг 29, 2020 8:13 pmben84 написа:
Каква е постановката?
Искаш да управляваш през мрежата ли?
Аз на мястото на ключа бих сложил обикновен, пък непосредствено преди клапана един модул де се захранва с фаза и нула и има отделен изход за товара.

Иначе дали лампа или съпротивления, все ще харчи залудо.
съб авг 29, 2020 12:51 pmkozl написа:
, все пак тоя ват ще се харчи 24 часа в денонощие предполагам. Ако е само едно 10 килоома и то ще грее като за 5W, колкото и ще харчи.
Бъркаш са.
При угаснал клапан ще харчи, колкото да поддържа смарт ключа. :partyman:
Постановката е че може да се програмира както искаш. Таймери маймери разписание и т.н
Тогава смарт джаджата да отива непосредствено преди клапана, където има фаза и нула, джаджата да се смени с такава със самостоятелно захранване.
Въпроса беше, защо тоя ключ требе да е баш там де нема нула, ако целта е да се ръководи през интернрт.
andi123 - напреднал
Да това е най добрия вариант ключа да е от другия тип с фаза и нула захранване. Ама това означава да е вътре в шахтата а там wifi едва ли има като хората. Няма как да е изведен отвън защото е на открито. В момента е на стената на къщата, като правих инсталацията несъм првдвидил такав ключ и прекъснах само фазата на клапана. За да пусна нула до ключа трябва да копам канали в изолацията.... та така. Абе идеи шантави се раждат после. На другата къща обаче съм го предвидил фаза и нула директно в ключа и от там към ламбите. Зарибих се по тая щуротия и така :)
nikolov333 - майстор
Със смарт ключовете се получават такива проблеми понякога. Аз имах проблем с радио ключове за осветление понеже им изнасях пуш бутона на стенна конзола с бутон за стълбище и се наложи да ползвам оптрон заради индукцията от дължината на кабелите. Доста опити направих и аз.. с релета, рид релета и накрая с оптрона заспа. При теб също може да се излъже по някакъв начин, но главоблъсканицата едва ли ще си заслужава. Аз бих сменил смарт ключа с пуш бутон на стената който да дублира и управлява смарт ключ монтиран някъде по веригата на захранването което ще се комутира, но трябва да се измисли на място, понеже инсталацията ти не ми е ясна..
kozl - майстор
съб авг 29, 2020 4:02 pmandi123 написа:
Няма такъв филм хора, вързах рез последователно ефект нулев. После ги вързах паралелно и шесте махнах бобината пускам тока а ключа не ги зачита за консуматори. :shock: после вързах и кондензатора паралелно с тях и тръгна призна си че има консуматор. Парят като котлон както и да е. Закачих и бобината сложих я на клапана и до там :x махнах рез закаччих една 100 ватова крушка на тяхно място бобината си е на клапана за сега се държи ок но незнам до кога ебаси.... никва идея закво не признава резисторите за консумтор докато не лепна кондензатора....???? :sad:

И със 100 ватовара крушка се насра. Предавам се :sad: :sad:

Габелчето е излязло от фасунката и крушката е спряла. За сега е ок дано задържи. Ако стане ще монтирам един влагоустойчив плафон в шахтата боядисвам го в черно и крушката вътре. :-D
Без товар само с кондензатора работи ли смарт ключа?
Ако да имам идея за свързване последователно през грец схема на реле за постоянен ток с ток на сработване = тока при включено положение на смарт ключа. А релето ще включва клапана.
В общи линии "фазовите" ключове, свързани само към фазата при включено положение трябва да създават такова еквивалентно съпротивление, което да осигури пад на напрежение, така че мощността която се пада на ключа да е достатъчна за неговата работоспособност.
Експеримента със съпротивленията показва, че при 6 успоредно свързани резистора по 10 килоома, то те са еквивалент на 29 W активен консуматор и при това положение ключа не работи.

Всъщност какво не му работи на ключа управлението ли си губи или и другите функции :?

До сега съм разбрал, че след включване не иска да изключи. Но нещо работи ли по него докато е забил във включено положение?
В дългото описание на ключа, повтарям липсват данни за консумация в положение готовност (стенбай).
Защото ако тока при режим стенбай задейства допълнителното реле идеята се обезсмисля.
съб авг 29, 2020 9:44 amandi123 написа:
Със лед крушка от 4 вата + кондензатора работи.
Щом така работи, вместо LED може да се сътвори схема с реле или симистор, която да включва клапана.

И една идея за заместител на 100W крушка с нагревател за аквариум.
Няма да свети, но ще грее. Обаче реотана е със значително по голямо сечение, което предполага, че ще издържи много повече. Освен това не требе фасунга, а само влагозащитено изолиране на проводниците.
MamaMy - майстор
нед авг 30, 2020 8:47 amkozl написа:
И една идея за заместител на 100W крушка с нагревател за аквариум.
Няма да свети, но ще грее. Обаче реотана е със значително по голямо сечение, което предполага, че ще издържи много повече.
От думата предполагам става ясно, че не си го пробвал никога лично. Щом е така, не го давай като идея защото е тъпа. Аз лично съм горил такъв нагревател от мързел. Домързя ме да го изключа докато чистих аквариума и го извадих на сухо за минута. Изгоря без да се замисли дали е дебел или тънък. :lol:
andi123 - напреднал
Мм значи да кл работи само с кондензатора без товар. Също така работи с лед крушка + бобината + кондензатора, но бобината ако не е на клапана. Като я сложа там умира. Как умира ли, блокира при вкл. положение излиза извън мрежата и неможе да се изключи, нито от телефона нито от самия ключ (тъч скрийна) хубаваото е че след 5 минути прекъсва веригата абе умира на цяло това е. После разбира се неможе да го включиш от никаде докато не го рестартираш (гасиш и пускаш тока). Аз по едно време си мислех да изправя тока преди бобината ама греца и той ще грее сигурно нз. Що да не работи бобината с прав ток е може и да не работи де незнам. Освен това в шахтата има влага на корем и електроника там не е ок. За сега с крушката се държи ок цяла вечер го щтраках :-D мислех и друг вариант да му хвана нула на клапана от тръбите или да набия 1 кол а нулата от таблото през кондензатора и обратно в ключа демек само за него да си е. С две думи такива кл без нула не са ок несе знае как ще се държат. Ми то ако вместо клапан има някав траф за лунички примерно пак същата работа може да се получи.
andi123 - напреднал
Под не работи имам в предвид че само с резисторите без кондензатора все едно няма товар накрая. Самия кл има подсветка като пуснеш тока свети синио като го докоснеш светва жълто когато всичко е ок. Само с резисторите без конд отначало свети синио но като го щтракнеш изгасва и синиото и това е.
DMN - майстор
Ами както винаги си казвам аз, а и не само аз тук във форума - трябва си и някакво измерване - в случая на тока през ключа с всички тези комбинации, за де се види какво се случва. Сега се стреля малко в тъмното...въпреки че измерването може да не е съвсем точно с повечето мултицети, защото тук има и реактивен ток.
В началото ти бях предложил да пробваш без кондензатора паралелно свързан на бобината, защото бобината е индуктивен товар и през нея протича и реактивен ток, а кондензатора в зависимост от капацитета си прави компенсиране на този реактивен ток в този случай, демек - намаля го, а на теб явно точно токът не ти достига за да работи правилно ключът.
Предложенията, които се предложиха по-горе от съфорумците за активен товар(ЛНЖ, резистори, нагревател) паралелно на бобината, бяха много логични, но има недостатък, че консумират активна енергия - отделят топлина.
Аз все се въртя около кондензатора, сега бих пробвал да свържа кондензатор на същото място, но с доста по-голям капацитет, да речем например като за начало 1 микрофарад, а после 2.2 или 4.7 микрофарада 400V, за да се увеличи токът.
andi123 - напреднал
нед авг 30, 2020 3:05 pmDMN написа:
Ами както винаги си казвам аз, а и не само аз тук във форума - трябва си и някакво измерване - в случая на тока през ключа с всички тези комбинации, за де се види какво се получава. Сега се стреля малко в тъмното...въпреки че измерването може да не е съвсем точно с повечето мултицети, защото тук има и реактивен ток.
В началото ти бях предложил да пробваш без кондензатора паралелно свързан на бобината, защото бобината е индуктивен товар и през нея протича и реактивен ток, а кондензатора в зависимост от капацитета си прави компенсиране на този реактивен ток в този случай, демек - намаля го, а на теб явно точно токът не ти достига за да работи правилно ключът.
Предложенията, които се предложиха по-горе от съфорумците за активен товар(ЛНЖ, резистори, нагревател) паралелно на бобината, бяха много логични, но има недостатък, че консумират енергия - отделят топлина.
Аз все се въртя около кондензатора, сега бих пробвал да свържа кондензатор на същото място, но с доста по-голям капацитет, да речем например като за начало 1 микрофарад, а после 2.2 или 4.7 микрофарада 400V, за да се увеличи токът.
Абсолютно всичко което предложиха колегите бе пробвано включително и без кондензатор само с бобината. Да ключа работеше и така, но когато бобината не е на клапана. Ще пробвам и тези кондензатори които предложи. Имат ли значение посоките им?
DMN - майстор
Кондензаторите трябва да не са електролитни, тогава няма значение посоката, защото в случая работиш с променлив ток.
Това, което ти предложих е един вид експеримент, не ти гарантирам, че ще се получат нещата.
По-важното е, ако можеше да измериш тока на бобината в случая когато всичко работи, и тока когато не работи.

Тема "Помагайте! Странен казус с SMART ключ" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: