Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
petromaniq66 - специалист
Ами елиминирай датчика и ще разбереш. Съмнително е да върне през диода в датчика.
kozl - майстор
чет мар 23, 2023 8:00 ampetromaniq66 написа:
Ами елиминирай датчика и ще разбереш. Съмнително е да върне през диода в датчика.
Оно се не знае ков е датчика та да върне през диода :?
Повечето датчици на пазара са с релета и цъкат при превключване. При правилно свързване по схема релето комутира фазата. И понеже съм разглобил и ремонтирал PIR дачици с реле, няма причини за утечка през и диод освен през контактите на релето или пистите на платката към контактите на релето.
petromaniq66 - специалист
Дааа с релета са правотокови. Симисторите се управляват по сложно и рядко се развалят - бай китаец трябва да му се продават боклуците. А човека е писал..." естествено прекъсвам нулата". Когато се научат пишман електротехниците, че е разумно да се прекъсва фазата и да нямаш ядове с утечки, индукции и капацитивно прехвърляне - да не трепкат ледовете, когато няма ток и драйвери и електронни трафове са в изправност.
kozl - майстор
чет мар 23, 2023 8:18 ampetromaniq66 написа:
Дааа с релета са правотокови. Симисторите се управляват по сложно и рядко се развалят - бай китаец трябва да му се продават боклуците. А човека е писал..." естествено прекъсвам нулата".
чет мар 23, 2023 6:56 amvalentino76bs написа:
Захранването на датчика минава през ключ който прекъсва нулата
Прекъсва нулата на датчика - това е писал.
Нула или фаза датчика остава без захранване. Повечето датчици имат закъснение в нормалната си реакцията след подаване на захранване. Поради това е некъв компромис да се прекъсва захранването на такъв датчик през ключ, за да се загаси осветлението или идеята е ключа да се ползва рядко и при отсъствие като шалтер.
Аз па съм си направил ключа в байпас на релето и идеята е да не ми гаснат ламбите когато не се движа :weedman:
petromaniq66 - специалист
Фазата няма работа при драйвер или електронен траф в изкл. състояние. А и понеже гледат пирове дистанционни приемници комбинират клемата(фазова) естествено храни и самия датчик. Каква е файдата да прекъснеш нулата? иконономия на връзки, кабел или като тръгне някой по трасето да се закичи с фазометър или направо да развива бушоните :-D .
valentino76bs - майстор
чет мар 23, 2023 7:55 amkozl написа:
чет мар 23, 2023 6:56 amvalentino76bs написа:
Моята лента в коридора премигва от близо 3,4 години обаче нещо взе да ме дразни в последно време.
Имам вграден датчик в тавана който си е захранен с фаза нула и един кабел отива към захранването на лентата.
Захранването на датчика минава през ключ който прекъсва нулата естествено.....и при изключен ключ и при вкл. все мига .Сложих му конд+ съпротивления (различни стойности опитно) забавя интервалите но пак мига.Тук някъде бях чел ,че имало кондензатори в датчика дето правели беля но не съм много сигурен....някакви идеи :?
Да помигам и аз :shock:
Присветване или примигване :?
Мисла си, че примигване е ако постоянството е светене, а за присветване требе постоянството да е тъмнина :?

Този кабел какво пренася към захранването на лентата - фаза или нула?
Ако си свързал датчика за движение по схемата му, то към трафа на лентата трябва да е фаза.
Къде сложи кондензатора, съпротивлението? Не е редно при датчика, поставят се в паралел на входа (~220V) на трафа за лентата.

Аз бях с ключ с глимка и добавен кондензатор в паралел към захранването на лентата, спря присветването на лентата от утечката през глимката.

По некое време след експлоатация на лентата под кухненските шкафове почна да потрепва светлината и да ме дразни. Първия бръз ход беше да сменя трафа и потрепването зачезна. Още при смяната открих следи от почерняла клема и стопена изолация по изходящ проводник за 12V, не помня + или -. Обаче при проверка на кондезатора след греца се оказа, че му е изфирясал капацитета. Та се колебая в избора на причината за трептене на лентата - кондензатора или влошената връзка :?
Присвяткане при изгасена лента ...без значение положението на ключа.
Ключа си е там фабрично ....просто имаше лампа на тавана.
Датчика е с реле...
Фазата се прекъсва и отива към захранването от датчика....
И конд.и резистора са при захранването.
чет мар 23, 2023 8:18 ampetromaniq66 написа:
Дааа с релета са правотокови. Симисторите се управляват по сложно и рядко се развалят - бай китаец трябва да му се продават боклуците. А човека е писал..." естествено прекъсвам нулата". Когато се научат пишман електротехниците, че е разумно да се прекъсва фазата и да нямаш ядове с утечки, индукции и капацитивно прехвърляне - да не трепкат ледовете, когато няма ток и драйвери и електронни трафове са в изправност.
Не знам за кои пишман ел.техници говориш,ама е хубу да четеш кво съм написал!
Не съм я прекъснал аз а така си е !
Преди време оно стандарта си е бил такъв и аз си мислих че е грешка но ....беше подкрепено с факти!
Интересното е ,че в нашия и много други блокове ако се опиташ да ги завъртиш в таблото все нещо остава с нула в ключа я банята я коридора ...за да има пълно щастие трябва да се завъртят и от кутиите но като е шпакловано и боядисано забрави да се чекнат кутии и т.н.....
hidrazin - майстор
чет мар 23, 2023 7:14 pmvalentino76bs написа:
И конд.и резистора са при захранването.
При кое захранване, на лентата ли?
Предполагам лентата е на 12V и датчика прекъсва захранването на лентата от към 230V ?
Кондензатора и резистора от коя страна на захранването са, от към 230 или от към 12V ?
:partyman:
valentino76bs - майстор
чет мар 23, 2023 7:47 pmhidrazin написа:
чет мар 23, 2023 7:14 pmvalentino76bs написа:
И конд.и резистора са при захранването.
При кое захранване, на лентата ли?
Предполагам лентата е на 12V и датчика прекъсва захранването на лентата от към 230V ?
Кондензатора и резистора от коя страна на захранването са, от към 230 или от към 12V ?
:partyman:
От към 230.
DMN - майстор
valentino76bs написа:
От към 230.
И с какви стойности са - кондензатор/резистор?
Каква мощността на захранване/лед лента ?
hidrazin - майстор
чет мар 23, 2023 8:39 pmvalentino76bs написа:
От към 230.
Махни само кондензатора от към 230V
На изхода на захранването (от към 12V) сложи резистор 470 ома 0,5W
Още по-добре малка автомобилна лампа с жичка (от табло например) с мощност 1,2-2-3 вата.
Желателно да е за 24V или две 12-волтови последователно.
Целта е да разреждат кондензаторите в изхода на захранването и същевременно едва да се нажежава жичката когато тръгне захранването.
Пък и така на по-ниско напрежение ще изкарат много дълго.
:partyman:

Тема "Премигване на лед лента" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: