• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
qrt - помощник
пет ное 27, 2020 4:35 pmkr1100 написа:
пет ное 27, 2020 3:08 pmAndri01 написа:
Правилно си чел. А това 15 и повече ,не е добре. :partyman:
Ама има едно голямо НО - колко точен е мултицета с който мери / за 5-10лв китаец/???
С 2 high-end китайци с цена м-у 18 и 22лв.Показанията са еднакви.
krasi92 написа:
Какво те привлече към тази световноизвестна марка.
Предишното ми зарядно пак беше от същата марка и си работеше безпроблемно 10+ години.+ това не очаквах да ми се дърпат за рекламацията от железарията от която пазарувах.Другият избор беше зарядно budget, а и нямах път до метро или lidl, за да си взема някой китаец от там.
Силно ме съмнява,че и в сервиза им да го пратя ще направят нещо по въпроса.
BTW Гледах клипче на зарядно от лаптоп 19V + лампа с които се зарежда 12V акумулатор.Дали и при мен може да се получи? :)
пет ное 27, 2020 6:27 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Щом за няколко минути завира, пиши го бегал!
И двете батерии са ок, и в гаранция
пет ное 27, 2020 6:27 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
А защо се налага да ги дозареждаш?
Принципно само този от 60Ah имаше нужда. Ползва се на един дърт дизел мъртвец, който се пали м-у 22.00 и 6.00 всеки ден..Другият здрав + този с умрялата клетка ги закачих за проба.И при трите резултата беше същият, и затова пуснах темата.
пет ное 27, 2020 6:27 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Това зарядно няма ли режим 3,5А?
Само 5/9А.
Кумчо Вълчо - специалист
пет ное 27, 2020 11:52 amqrt написа:
Здравейте, имам Raider RD-BC11 https://www.raider.bg/c/zaryadni-za-avt ... d-bc11-116.Закачих го на 3 различни акумулатора https://auto-masla.com/products/view/ca ... 4ah-440a-r, https://www.onlinemashini.bg/akumulator ... n-l-/36205, и една VEGA 45Ah с умряла клетка.Проблема е ,че и с трите на режим 5А ток, райдера зарежда с доста високо напрежение 15,7-15.9V, и за няколко минути електролита завира.Върнах го откъдето го купих, но твърдят, че работи нормално..След lockdown-a да го пращам ли в оторизиран сервиз?
qrt, по принцип не е блестяща идея да свързваш зарядно към акумулатор с умряла клетка и то при положение че знаеш за това. По важното е, че зарядно се включва към разреден акумулатар, т.е. трябва да си сигурен, че същият е най-малкото за дозареждане. Това обаче се замерва с товарна вилка, каквато най-вероятно нямаш. Най-добре занеси и трите акумулатора до някой магазин да ти ги замерят, че да си наясно с картинката. Въпреки всичко, това напрежение, за което споменаваш е наистина съмнително високо. На първо четене погледни селекторът 12-24V дали е в правилната позиция, па ще го мислим по-подир.
kozl - майстор
пет ное 27, 2020 11:52 amqrt написа:
Здравейте, имам Raider RD-BC11 https://www.raider.bg/c/zaryadni-za-avt ... d-bc11-116.Закачих го на 3 различни акумулатора https://auto-masla.com/products/view/ca ... 4ah-440a-r, https://www.onlinemashini.bg/akumulator ... n-l-/36205, и една VEGA 45Ah с умряла клетка.Проблема е ,че и с трите на режим 5А ток, райдера зарежда с доста високо напрежение 15,7-15.9V, и за няколко минути електролита завира.Върнах го откъдето го купих, но твърдят, че работи нормално..След lockdown-a да го пращам ли в оторизиран сервиз?
Никъде не прочетох това зарядно да е автоматично. Имаш ли инструкция за експлоатация? Възможно е зарядното да зарежда по ток и тогава напрежение не следи, а ти трябва да следиш, акумулатор да не презаредиш.

И напълно е възможно 5А с такова напрежение при сулфатизирал акумулатор.
Тези акумулатори приличат на капсуловани и няма как да премериш плътността на електролита, за да отчетеш какво е зареждането. Индикатора на Westa-та какво показва преди и след зареждане. Ако работи този индикатор тип "ОЧО" може по него да следиш дали се е заредил акумулатора според индикатора, като Райдера показва 5А заряд, въпреки това че кипи. Все пак допустимия ток на заряд е 1/10 от капацитета на акумулатора.
Ето ти тема с мои неволи с акумулатор и зарядни. Ще трябва обаче доста да почетеш. Но си мисля, че ще ти е забавно :-D
Нарочно съм препратил след началото на темата при неволите ми с полски акумулатор в гаранция. Неволи, които до полския акумулатор не съм имал, въпреки че съм сменил няколко акумулатора, повечето със стаж 6-7 години до скапване. И предимно бяха български.
Последна промяна от kozl на съб ное 28, 2020 6:45 am, променено общо 1 път.
qrt - помощник
Мерси за линка, ще прочета темата.
preslav - майстор
На празен ход трансформаторните зарядни имат около 18 Волта на изхода. Когато акумулаторът е разреден, зарядното "кляка" и напрежението постепенно се покачва, а след пълното зареждане на акумулатора напрежението направо "скача" до това на зарядното на празен ход. кипенето на всички клетки е признак за напълно зареден акумулатор, освен ако въпросният не е сулфатирал (казваш, че акумулаторите са нови т.е. по-вероятно е да са заредени, а не сулфатирали). На дъртия акумулатор с умрялата клетка е нормално или всички останали да "кипнат" или умрялата да кипне, а другите да "дремят". Според мен на зарядното му няма нищо и само ще дадеш едни пари за куриери до и от сервиза.
За да си напълно сигурен, можеш да разредиш единия от акумулаторите с фарова крушка (не е необходимо да го разреждаш напълно, може и само за час да го оставиш), после го закачаш на зарядното и следиш дали напрежението е пак над 15 волта. Ако токът е голям, а напрежението не надвишава 13.5 - 14 Волта, значи нямаш проблем със зарядното. Не знам защо си си купил зарядно за 5 и 10 А при условие, че ще поддържаш автомобилни акумулатори, но това може да се коригира с автомобилна крушка вързана последователно на линията на заряда (без значение на + или -).
kozl - майстор
съб ное 28, 2020 6:18 ampreslav написа:
На празен ход трансформаторните зарядни имат около 18 Волта на изхода. Когато акумулаторът е разреден, зарядното "кляка" и напрежението постепенно се покачва, а след пълното зареждане на акумулатора напрежението направо "скача" до това на зарядното на празен ход.
А какво ще показва ако зарядното не следи напрежение, а ток :?
Едва ли това е такова. Ровех в няколко наши сайта и инфото по-скоро става да те развесели отколе нещо за размисли. Има защита от размяна на поляритета и вероятно толкова. Другото е според възможностите на волт/амперната характеристика на трафа. Предполагам е с класически траф съдейки по формата и теглото 5кг. и сравнявайки с мое импулсно с потенциометър за регулиране на тока на заряд.
Ако напрежението е над 15 волта при ток 5 А, то предполагам акумулаторите или да презаредени или сулфатизирали. За това попитах за състоянието на индикатора тип "ОЧО", ама отговор не получих.
Помня, че като свързвах мултицет да меря зарядния ток на автоматично зарядно и тока клякаше според зависи с кой мултицет меря, демек според зависи съпротивлението на шунта. Но това за автоматичните зарядни, на ръчното не съм пробвал.
И ако са сулфатизирали акумулаторите то требе да има причина. Влошено зареждане или малка мощност на генератора или рядко ползване на возилото или ..... :?
А за зарядното ако няма други автоматични функции освен защита от разменен поляритет то правилно са констатирали, че е изправно.
И требе да припомня, че повечето автоматични зарядни не могат да зареждат сулфатизирали акумулатори.
Аз имах точно такива премеждия описани в темата за необслужваемите акумулатори. Но сега ще припомня само това, че след като очото потъмня и се сдърпах с гаранционния сервиз, то посетих друг акумулаторен сервиз за проверка на акумулатора. И там го натовариха с уред тип "товарна вилка", доста тежък и обемист и констатираха, че акумулатора е изправен и очото е повредено. Но аз бидох настоятелен да бръкнат под очото и да премерят гъстотата и опа акумулатора недозареден. След това премериха стартовия ток. Показа си силен ток, но доста под каталожните данни 900А. Все пак акумулатора беше 100Аh.
Повече инфо в темата за необслужваемите акумулатори. Са пиша по спомени, а они и те почнаха да се разреждат оти я съм писател, а не читател и като не зареждам и те така :-D
qrt - помощник
Окото на westa-та показваше червено и 12,5V.Заредих го с друго трансформ. зарядно на 13.8V , и резултата беше 12.8V при студена батерия. Но окото пак показва червено , а колата си пали без проблем. :)
При нужда в бъдеще ще ползвам една круша както preslav е предложил.
DMN - майстор
qrt написа:
Окото на westa-та показваше червено и 12,5V.
Този беше нов акумулатор, нали? И като нов ли показваше червено?
qrt написа:
Заредих го с друго трансформ. зарядно на 13.8V , и резултата беше 12.8V при студена батерия.
Как разбра, че си го заредил? Колко време го зарежда и с какъв ток? Тези 12.8V след колко време след зареждането ги измери?
qrt написа:
Но окото пак показва червено , а колата си пали без проблем.
Това, че колата пали, съвсем не означава, че акумулаторът е зареден :) .
iliya_i - майстор
За пръв път чувам, че акумулатор се зарежда с напрежение а не с ток.
И се чудя, какъв ли е тоя акумулатор, дето уж е разреден, пък едно калпаво просто трансформаторно зарядно от 60 Вата успява да му вдигне напрежението доста над номинала.
По всичко си личи, че зарядното работи правилно. То няма автоматично изключване при зареден акумулатор (както вече ти казаха), а ти изглежда това си очаквал. Всъщност си получил, това за което си платил.
gogo7777 - майстор
Здрав оловен акумулатор трябва са държи напрежение без товар 13,2 волта. Напрежения от 13,8 до 14,4 волта са митология наложила се от многото писане в интернет.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Проблем със зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: