• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
DMN - майстор
gogo7777 написа:
Здрав оловен акумулатор трябва са държи напрежение без товар 13,2 волта.
Такъв оловен акумулатор още не съм срещал при автомобилите. Виж, ако е в някоя алармена система и е постоянно включен на подзаряд 13.6-13.8V, тогава може да се забележи такъв момент след изключване от зарядното, и след доста часове.
tzetz009 - специалист
съб ное 28, 2020 11:29 amgogo7777 написа:
Здрав оловен акумулатор трябва са държи напрежение без товар 13,2 волта....
:) 12,6 - 12,8V . Нека бъдем реалисти !

:partyman: :partyman: :partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
съб ное 28, 2020 11:29 amgogo7777 написа:
Здрав оловен акумулатор трябва са държи напрежение без товар 13,2 волта. Напрежения от 13,8 до 14,4 волта са митология наложила се от многото писане в интернет.
Къде го видя такъв акумулатор да държи толкова?
Ако го сваляш от зарядното и мериш може, но след час ще падне!
Аз знам за: 12,65 -12,85V на напълно зареден, спокоен за час поне!

13,8-14,4V е когато се зарежда! Обикновено при зареждане от автомобила кове на 14-14,1V.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
съб ное 28, 2020 11:01 amDMN написа:

Това, че колата пали, съвсем не означава, че акумулаторът е зареден :) .
+1

Дори не означава че става за нещо, пък бил и в гаранция ...
За последно Полото палеше трудно, за 7-8сек. и не запали ли от първият път нямаше за второ въртене.
Акумулатора беше останал с 3Ah, но явно имаше стартов ток.
gogo7777 - майстор
съб ное 28, 2020 11:40 amtzetz009 написа:
съб ное 28, 2020 11:29 amgogo7777 написа:
Здрав оловен акумулатор трябва са държи напрежение без товар 13,2 волта....
:) 12,6 - 12,8V . Нека бъдем реалисти !

:partyman: :partyman: :partyman:
13,2 волта е за идеален акумулатор. Всякакви други напрежения са следствие на аномалии в електролита и помътняване на плочите.
Естествено, че след време идваме на твоите напрежения, които наистина са реалните.
preslav - майстор
Не, че нещо, ама за 3 години през ръцете ми са минали над 1000 акумулатора от различни калибри, това ми беше работата, да ги заредя, да ги проверя и т.н. по веригата. Въпреки, че всеки един акумулатор беше проверяван, не съм имал случай да видя някой с напрежение 13.2 V ден след края на зареждането. Но нека не издребнявам, прието е, че акумулатор с напрежение 12,6 V (в покой) е напълно зареден и изправен.
Ползвал съм няколко вида зарядни, едното наистина имаше режим за заряд с постоянен ток, но в този режим съм го ползвал само тестово и се отказах по ред съображения. Най-добър резултат за батерии с капацитет около 60 Ah съм имал с българско трансформаторно зарядно, на което бях изключил автоматиката, а вместо нея използвах две спаралелени фарови крушки, вързани последователно на веригата за заряд. След една нощ на такава схема на свързване крушките едвам мъждяха, а акумулаторът (тогава можех да наблюдавам електролита) не вреше, а електролитът беше като леко развълнувано море или езеро.
Пробвал съм и други варианти, на едно правено зарядно изходът му беше с много високо напрежение, респективно токът на заряд беше много голям, а трафът грееше като печка - ограничих тока в първичната намотка (тогава това имах под ръка и използвах отоплителна печка лъч, на която реотаните можеха да работят заедно и поотделно, а също така и последователно). Мислил съм си, но не съм пробвал да огранича напрежението на първичната с най-обикновен димер за осветление - предполагам няма да има проблем, но пак казвам, че приключих вече с експериментите и сега при нужда ползвам автоматично зарядно - практиката ми показва, че колкото и изправна да е инсталацията на автомобила, колкото и често да се кара, дозареждането на акумулатора един път преди зимата и един път след зимата удължава живота му поне по две, хайде да е по 1.5 или както казваше майсторът при когото се учех "жена и акумулатор, ако не се грижиш за тях те напускат".
Още тогава се отказах от десулфатиране, контролно-тренировъчни цикли, смяна на елктролит и т.н. тинтири-минтири - много слугуване със съмнителен краен резултат и вечно със скъсани гащи.
Сетих се да спомена и за прославутите "очи" - лаба-триби измишльотини, един прост денсиметър, който е потопен само в една от клетките и мери само нейната плътност. Имал съм случай с умрял акумулатор и зелено око - след дисекцията се оказа, че съседна клетка е умряла, а тази с очото си е здрава, но като цяло акумулаторът негоден и опасен за експлоатация. Не случайно казвам опасен защото зарядния ток се разпределя върху здравите клетки и те започват да врат сякаш "динамото" презарежда - виждал съм акумулатор цъфнал като майска роза, добре, че никой не е бил край него в момента на гърмежа.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
300A за 5сек да речем и колата пали.
Което е 30А зареждане за 50сек, или 10А за 150сек.
Да удвоим хайде 10А за 300сек.
Коя кола не може да зарежда с 10А или 20А с фарове.
300сек са 5 мин., или 5км със средна скорост 60км/ч.
Работата ми е на 7км., следва не е нужно дозареждане.
preslav - майстор
съб ное 28, 2020 8:30 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
300A за 5сек да речем и колата пали.
Което е 30А зареждане за 50сек, или 10А за 150сек.
Да удвоим хайде 10А за 300сек.
Коя кола не може да зарежда с 10А или 20А с фарове.
300сек са 5 мин., или 5км със средна скорост 60км/ч.
Работата ми е на 7км., следва не е нужно дозареждане.
Следва, че сам не помниш какво си писал в предишния си пост или не анализираш правилно видяното на амперметъра на Москвича. Ако се замислиш, предполагам и сам ще разбереш защо "динамата" не зареждат постоянно с 10 или 20 или 30 А.
За съжаление акумулаторът е машина, в която протичат електрохимични процеси, а не кофа с вода, от която механично да гребнеш едно канче и после да добавиш 5 чашки с обема на канчето.
kozl - майстор
съб ное 28, 2020 8:30 pmabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
300A за 5сек да речем и колата пали.
Което е 30А зареждане за 50сек, или 10А за 150сек.
Да удвоим хайде 10А за 300сек.
Коя кола не може да зарежда с 10А или 20А с фарове.
300сек са 5 мин., или 5км със средна скорост 60км/ч.
Работата ми е на 7км., следва не е нужно дозареждане.
Това са сметки без кръчмар.
Са си помисли в коя кола акумулатора се зарежда по ток :?
В повечето авто ел.инсталации има регулатор на напрежение. А това при константно напрежение какъв ток влиза в акумулатора ми мноооо зависи от акумулатора, за което съм списал "дисертация за зареждация" на некъв полски акумулатор и зарядно/разрядните неволи с него.
Па и те пример при заряд с 5А кви напрежения требе да има от генератора за таков ток на заряд. А колко е на практика при константно бордово напрежение :wink: ?
пет ное 27, 2020 11:52 amqrt написа:
Проблема е ,че и с трите на режим 5А ток, райдера зарежда с доста високо напрежение 15,7-15.9V, и за няколко минути електролита завира.Върнах го откъдето го купих, но твърдят, че работи нормално.?
И четох, че в новите авто технологии има и ампермер до акумулатора, а зареждането на акумулатора е и по ток и е обвързано с компа, при което има изненадани шофери, измерили напрежението в бордовата мрежа, което се променя от 13 до към 16 волта и се шашкат, че регулатора на напрежение се е скапал. А оно се оказва, че в зареждането има замесен софтуер. А там дека "мисли" софтуеро, логиката мое да е много разбъркана :igitt:
А моята погика към неволите на автора е, че зарядното му зарежда по ток и е изправно, щото и на трите акута, вкл. и този с повредената клетка осигурява 5А ток на зареждане и автора да тражи начин как да не презарежда акумулаторите с тва зарядно. Кат например първо да го доразреди акуто с халогенна крушка и после да го зарежда с Райдерското зарядно с 5А през таймер. А времето на таймера да е пр.= Капацитета на акумулатора в Ah, разделен на зарядния нок, в случая 5 А.
И в таков случай помага и "Очото", оти в 1 от клетките има некаков гъстотомер, което е по дбре от никаков.
iliya_i - майстор
нед ное 29, 2020 8:34 amkozl написа:
А времето на таймера да е пр.= Капацитета на акумулатора в Ah, разделен на зарядния ток, в случая 5 А.
Тая сметка е вярна за идеален акумулатор, който винаги разполага 100% капацитет (а капацитета на реалния с времето намалява) и първоначалния заряд на акумулатора е 0 - което никога не може да се случи на жив акумулатор.

Моя съвет е, да следи с волтметъра напрежението, и като се вдигне над 14.5V да го изключва. :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Проблем със зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: