• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
П. Петков - специалист
вт дек 01, 2020 7:19 pmkuger написа:
Капачето на маслената гърловина. OIL, мацката го прочела обратно.

Да–а–а! Ако конструкторите са германци, ще сложат троен байонет, а не двоен. Двойният се върти на 180 градуса, а тройният на 120 и не може да се чете обратно.
DMN - майстор
От моя скромен опит съм достигнал до извода, че акумулаторът е добре да се поддържа близо до точката на "напълно зареден". Това удължава живота му и забавя сулфатизацията. Моят навърши вече 6 години и никога не съм го оставял да "падне". Но винаги е на "системи" още от първия ден след закупуването. И друг път съм писал, че имам соларно панелче 10 вата вътре на стъклото включено към акумулатора, щото рядко карам колата и окото на акумулатора понякога става черно, панелчето забавя процеса на разреждане, но не го решава напълно, пак дозареждам акумулатора със външно зарядно веднъж-дваж през зимния сезон, за да остане индикаторът(окото) зелен. За сега акумулаторът още се държи много добре при палене, ама тя и колата почти винаги пали от раз(а това също е от значение за акумулатора).
По повод зареждането на акумулатор, споделям мненията на kozl, с него и друг път сме писали по този въпрос и в други теми, да не го пиша пак :) . С една подробност обаче, която не се спомена тук - при зареждане или разреждане на акумулатора се получава разслояване на електролита, т.е. плътността на електролита не е еднаква в целия му обем. Аз това го установих от опит - просто като си зареждам акумулатора със зарядното, при разклащане на акумулатора плътността на електролита в горната част се променяше към по-плътна, съответно и окото в един момент се обръщаше в зелено и показанията на ареометъра се вдигаха. Явно при заряд плътността горе остава най-ниска(и това малко лъже окото-индикатор) и трябва да има омесване на електролита, което се постига или с разклащане, или когато акумулаторът "ври" известно време, но това става при по-високо напрежение. Абе с две думи - както виното в бурето се избистря първо горе, а долу е още мътно, нещо такова става и с плътността на елктролита и в акумулатора(примерно) :-D .
:partyman:
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
Каквото и да зареждате, като се вземе акумулатор с кусур - край.
Вземал съм и от чисто нов увяхва като му стане студено.
Търси гаранции после.
Хубаво е колата да пали от "ч" не от "чук".
За дизелите трябва да е хубав акумулатора.
5-та година почна моят, не съм го зареждал никога със зарядно, не че нямам.
DMN - майстор
Тя темата пак се измести и отиде към акумулатори :-D
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Каквото и да зареждате, като се вземе акумулатор с кусур - край.
Това едва ли някой ще го оспори :) .
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Хубаво е колата да пали от "ч" не от "чук".
+1, Разбира се - също е много важно условие.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
5-та година почна моят, не съм го зареждал никога със зарядно
Предполагам, че караш почти всеки ден. Колко километри навърташ на година?
kuger - майстор
Преди много години с колега си купихме сухозаредени АБ от Пазарджик, от фирмен магазин.
По него време обслужвах голяма промишлена батерия. Разполагах с дест. вода, със сярна киселина. Направих си електролит по всички правила. Да, ама не, моят се оказа мъртвороден. Нищо не му помогна.
П. Петков написа:

Да–а–а! Ако конструкторите са германци, ще сложат троен байонет, а не двоен. Двойният се върти на 180 градуса, а тройният на 120 и не може да се чете обратно.
Ха, на моята кола сондата за масло е комбинирана с капачката на гърловината и е на резба. Елемента 710 винаги е в позиция OIL :-D
kozl - майстор
вт дек 01, 2020 10:27 pmDMN написа:
Тя темата пак се измести и отиде към акумулатори :-D
.....
Предполагам, че караш почти всеки ден. Колко километри навърташ на година?
Тя темата по рождение си е изместена. Предполагам автора вече се е убедил, какъв му е проблема и дано е намерил начин как да се справя със зареждането. Па и развлекателна тема стана, типично за форумо.
Ще отговоря аз за Партнера. Дизел ама HDI, освен горивото нищо общо с дизела, още повече атмосферен дизел. Та Партнера мина 5 г. Равносметка към 12000 км/г. Акумулатора е оригиналния, не го знам къв е, ОЧО няма, не съм го свалял до ся от как я изкарах от СФА на 6 км. Никаква грижа по акуто. Пали от раз и жега и в мраз :wink: Никакво обслужване 5,5 г. Сега може капацитета да му е паднал, но щом пали значи карам и не се интересувам. Дали па така не е по-добре :?
Обаче с атмосферния дизел Пежо 305 D не беа така нещата, особено зимата. И въпреки това акумулаторите караха по 6-7 г Даже имам списък на акумулаторите:
I - от енти собственик не съм записал марка до септември 1998 г.
II - СТАРТ 250584 94Ah до октомври 2000 г. 43720 км. Замръзна клетка и се изкриви кутията. Гаранцията беше отлетела - 18 месеца.
III - Монтана 94Ah до ноември 2007 - 35820 км
IV- Монтана 94Ah до юли 2013 - 10094 км пробег
V - Полски AUTOPART 100Ah/900A до 2015 г. 7086 км пробег
Требе да отбележа, че мое би проблемите свързани с дозареждане се увеличиха след въвеждане на целодневни фарове и в градско движение. Все пак генератора на колето е 60А, но не и на празен ход на двигателя. Сравнено с Пасата там съм мерил напрежение при включени фарове, подгрев на стъкла и антифриз и парно в купето на празен ход и кове на 14,4V. Демек генератора се справя с всите консуматори на празен ход на двигателя. Което не мога твърдя за Нисан - бензин с 60А генератор, на който мерих тоците. Писал в предните постове.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - специалист
вт дек 01, 2020 10:27 pmDMN написа:

Предполагам, че караш почти всеки ден. Колко километри навърташ на година?
Километрите са ми малко. Около 4000/г.
Пропускам някоя събота/неделя.
Паленията са много за тея километри!
Преходите са ми къси - в момента изглеждат така за работен ден: 1,5км, 5,5км, 5,5км, 1,5км.
Или 4 паления на ден за 14км общо.
Колата нормално пали за секунда и под секунда, когато няма проблем разбира се. Фаровете са на 30%.
Не ми харесахте предните сметки нещо, не можете да смятате или се заяждате ...?
Сметнах палене за 5с, което е абсурдно голямо за бензин/газ, после го удвоих ... Стана 10-торно по-голямо от нормалното.
То химии било, по напрежение се зареждало, не по ток , не било кофа и т.н. ...
Кофа е, ама пробита леко заради химиите - ако му върнем 130%-140% от изхарченото грубо всичко е ОК.
Преди да запалите напрежението на АБ е 12,6V примерно и го смятаме за нормално и ОК.
Защо след това търсите АБ да е зареден на 13-14V ?- няма как да стане - ще падне пак до 12,6V колкото и да се зарежда.
Реален изсточник на напрежение може да се представи като идеален + последователно свързано вътрешното му съпротивление. То определя тока на КС.
Ако един акумулатор отдаде 300A през стартера, значи тока на KC ще е по-голям - или вътр. му съпротивление е по-малко от 12,6V:300A = 0,042 ома.
Палим и регулатора да речем ограничава на 14V.
(14-12,6) : 0,042 = 33,33А e съвсем възможен начален ток на зареждане без да превишава 14V, видно и от амперметъра на Москвича!
Идеалният изсточник се зарежда ще не ще и тока намалява естествено ..., но се зарежда нали - в начало с троен ток, после двоен и т.н.!
Когато се зареди до 13,5V, тока ограничен от регулатора на напрежение и вътр.съпротивление на АБ ще е: (14-13,5) : 0,042 = 11,9А
Съвсем грубо за 7мин. сме върнали повече от 280% от изхарченото 300А/5сек., реално при мен е 5 пъти повече.
Аз смятах с 10A, вижда се че е възможен!
:partyman:
kozl - майстор
ср дек 02, 2020 10:18 amabcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
вт дек 01, 2020 10:27 pmDMN написа:

Предполагам, че караш почти всеки ден. Колко километри навърташ на година?
Километрите са ми малко. Около 4000/г.
Пропускам някоя събота/неделя.
Паленията са много за тея километри!
Преходите са ми къси - в момента изглеждат така за работен ден: 1,5км, 5,5км, 5,5км, 1,5км.
Или 4 паления на ден за 14км общо.
Колата нормално пали за секунда и под секунда, когато няма проблем разбира се. Фаровете са на 30%.
Не ми харесахте предните сметки нещо, не можете да смятате или се заяждате ...?
Сметнах палене за 5с, което е абсурдно голямо за бензин/газ, после го удвоих ... Стана 10-торно по-голямо от нормалното.
То химии било, по напрежение се зареждало, не по ток , не било кофа и т.н. ...
Кофа е, ама пробита леко заради химиите - ако му върнем 130%-140% от изхарченото грубо всичко е ОК.
Преди да запалите напрежението на АБ е 12,6V примерно и го смятаме за нормално и ОК.
Защо след това търсите АБ да е зареден на 13-14V ?- няма как да стане - ще падне пак до 12,6V колкото и да се зарежда.
Реален изсточник на напрежение може да се представи като идеален + последователно свързано вътрешното му съпротивление. То определя тока на КС.
Ако един акумулатор отдаде 300A през стартера, значи тока на KC ще е по-голям - или вътр. му съпротивление е по-малко от 12,6V:300A = 0,042 ома.
Палим и регулатора да речем ограничава на 14V.
(14-12,6) : 0,042 = 33,33А e съвсем възможен начален ток на зареждане без да превишава 14V, видно и от амперметъра на Москвича!
Идеалният изсточник се зарежда ще не ще и тока намалява естествено ..., но се зарежда нали - в начало с троен ток, после двоен и т.н.!
Когато се зареди до 13,5V, тока ограничен от регулатора на напрежение и вътр.съпротивление на АБ ще е: (14-13,5) : 0,042 = 11,9А
Съвсем грубо за 7мин. сме върнали повече от 280% от изхарченото 300А/5сек., реално при мен е 5 пъти повече.
Аз смятах с 10A, вижда се че е възможен!
:partyman:
Пак сметки без кръчмаря :lol:
Ампермера на Масквича по спомени беше +/- 20А

Прикачен файл:
Ампермер Москвич.jpg
Ампермер Москвич.jpg (43.58 KиБ) Видяна 192 пъти
tzetz009 - специалист
:? Ваш'та е лесна . След години се срещнах пак с един приятел , с когото сме били заедно в детската градина и основното училище . От дума на дума поиска да му "спретна" от нищо нещо като автоматична дозарядна станция за техния дизелов мотокар ( стар български ) , че се карал на "къси пасове" и с този режим не смогва да се справи алтернатора .

:) Основното изискване е от таблото , което ще е на паркомястото , да се пусне кабел и жак за зареждане до мотокара и да са под такъв ъгъл , че при потегляне на мотокара да се отделя автоматично жака за зареждане без да успее да удари някой от "мотокаристите" ( :lol: да се чете "всички" ) в рамото !!! Търси се пълна дуракоустойчивост !!!

( Ред . : За сега имам конструктивна идея и съм накупил жакове и букси с три пина "за тонколони" . Токът през тях ще е ограничен . Лошото е , че буксата е "мъжка" а жака "женски" , т.е. е възможно да се предизвика късо съединение при най малката неправилна манипулация и затова ще вкарам в боя свръхсекретната схема с таймер 555 на @shadow__01 от една друга тема . Така при нанизване на жака в буксата последната ще контактува с акумулатора чак след някоя и друга секунда и прехвърчането на искри ще става в едно помощно реле . )

:partyman: :partyman: :partyman:
Последна промяна от tzetz009 на ср дек 02, 2020 12:32 pm, променено общо 1 път.
kuger - майстор
ср дек 02, 2020 11:52 amtzetz009 написа:
:? Ваш'та е лесна . След години се срещнах пак с един приятел , с когото сме били заедно в детската градина и основното училище . От дума на дума поиска да му "спретна" от нищо нещо като автоматична дозарядна станция за техния дизелов мотокар ( стар български ) , че се карал на "къси пасове" и с този режим не смогва да се справи алтернатора .

:) Основното изискване е от таблото , което ще е на паркомястото , да се пусне кабел и жак за зареждане до мотокара и да са под такъв ъгъл , че при потегляне на мотокара да се отделя автоматично жака за зареждане без да успее да удари някой от "мотокаристите" ( :lol: да се чете "всички" ) в рамото !!! Търси се пълна дуракоустойчивост !!!

:partyman: :partyman: :partyman:
Една тъпа идея: Два мини пантографа на мотокара и две захранващи медни шини от зарядното /може и обратно/. Идеята - паркира на заден, пантографите се свързват към шините и заряда започва. После просто тръгва и се откача от зарядното.
Както при контактната мрежа и електровозите в ЖП.

Предупреждавам, идеята е може би тъпа, но позволява повече свобода на водача при паркиране :?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Проблем със зарядно за акумулатори." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: