вт дек 01, 2020 10:27 pmDMN написа:
Предполагам, че караш почти всеки ден. Колко километри навърташ на година?
Километрите са ми малко. Около 4000/г.
Пропускам някоя събота/неделя.
Паленията са много за тея километри!
Преходите са ми къси - в момента изглеждат така за работен ден: 1,5км, 5,5км, 5,5км, 1,5км.
Или 4 паления на ден за 14км общо.
Колата нормално пали за секунда и под секунда, когато няма проблем разбира се. Фаровете са на 30%.
Не ми харесахте предните сметки нещо, не можете да смятате или се заяждате ...?
Сметнах палене за 5с, което е абсурдно голямо за бензин/газ, после го удвоих ... Стана 10-торно по-голямо от нормалното.
То химии било, по напрежение се зареждало, не по ток , не било кофа и т.н. ...
Кофа е, ама пробита леко заради химиите - ако му върнем 130%-140% от изхарченото грубо всичко е ОК.
Преди да запалите напрежението на АБ е 12,6V примерно и го смятаме за нормално и ОК.
Защо след това търсите АБ да е зареден на 13-14V ?- няма как да стане - ще падне пак до 12,6V колкото и да се зарежда.
Реален изсточник на напрежение може да се представи като идеален + последователно свързано вътрешното му съпротивление. То определя тока на КС.
Ако един акумулатор отдаде 300A през стартера, значи тока на KC ще е по-голям - или вътр. му съпротивление е по-малко от 12,6V:300A = 0,042 ома.
Палим и регулатора да речем ограничава на 14V.
(14-12,6) : 0,042 = 33,33А e съвсем възможен начален ток на зареждане без да превишава 14V, видно и от амперметъра на Москвича!
Идеалният изсточник се зарежда ще не ще и тока намалява естествено ..., но се зарежда нали - в начало с троен ток, после двоен и т.н.!
Когато се зареди до 13,5V, тока ограничен от регулатора на напрежение и вътр.съпротивление на АБ ще е: (14-13,5) : 0,042 = 11,9А
Съвсем грубо за 7мин. сме върнали повече от 280% от изхарченото 300А/5сек., реално при мен е 5 пъти повече.
Аз смятах с 10A, вижда се че е възможен!