Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
BLUEPUPIL - майстор
Колеги последно да разбирам ли, че няма
файда от В?
:?:

Казвайте, че съм турил временно един „висящ“
Merlin Gerin C-63А за осветлението, извън
старото табло, щото само такива имам в ел. чарковете.
:roll:
Хидри не се смей!
:wink:
hidrazin - майстор
вт апр 20, 2021 5:08 pmBLUEPUPIL написа:
Хидри не се смей!
Да бе, да - хич няма да се смея... :-D :-D :-D
Заеби тези с крив В .....
:partyman:
brum - майстор
Файда има, ама е условна. Зависи какви са другите предпазители. Сетективност му викат.

Та ако в таблото на доставчика е предпазител 63А с крива С, то в твоето табло слагаш 63А с крива В. Целта е твоя да изключва преди този в таблото.

Не пречи да сложиш след основен 63А В крива предпазител за някой кръг който е 16А С крива. Общо взето се гледат едни графики и се нагласят нещата да изключва първо крайният предпазител.

В моето табло по проекта са основен 63А В крива и след него всичко което е 20/25 ампера е крива В, а тези които са под 20А са крива С.

И защото ЧЕЗ слагат едни калпави предпазители дето рядко отговарят на кривата си съм взел за тях един хубав 63А крива С. Дано да няма драма и да монтират него вместо техният.
BLUEPUPIL - майстор
Tripping characteristics:

Type B devices are designed to trip at fault currents of
3-5 times rated current (In). For example a 10A device
will trip at 30-50A.

Type C devices are designed to trip at 5-10 times In
(50-100A for a 10A device).

Type D devices are designed to trip at 10-20 times In
(100-200A for a 10A device).


Поразпитах англоезични колеги как стоят нещата и те казаха,
че за резиденшъл работят основно с тип В. Дори дадоха пример
за проточен бойлер 9 и нещо кW и на него думкат В, което ми е
малко странно, ама карай.

Предупредиха ме че при малък запас В изключват сравнително
лесно, разбирай и когато не е много наложително.

Та всичко ще направя с С, и мисля само на осветлението да туря В.
Защото съм накачурил едни силни крушки.
resistbody - майстор
Нищо няма да разбреш, пусковия има игра само за ел.моторите, аз се дразня че като направя късо ми пада вънка...
Взимай всичко от една серия защото ще ти се разминат винтовите клеми... имам табла събирани от кол и въже и само мостчета трявба да правиш... а не с гребена на готово..

Бойлер няма как да ти бутне АП, ама той по-добре да ти е през ДТЗ... АП пази инсталацията, ДТЗ пази консуматора ;)
kozl - майстор
вт апр 20, 2021 6:26 pmbrum написа:
Файда има, ама е условна. Зависи какви са другите предпазители. Сетективност му викат.

Та ако в таблото на доставчика е предпазител 63А с крива С, то в твоето табло слагаш 63А с крива В. Целта е твоя да изключва преди този в таблото.
Дали има файда за целта :?
Оти и аз след съвет от ел.специалисти си смених главните АП-та в апартаментните табла да са по крива "В" и една стъпка по-малък ток от тези в ГЕТ, та белким не ми се случва форсаж до ГЕТ след късо съединение.
Минаа години и до ся ефекта, е че немам късо оти къси експерименти не ми се прават умишлено, а от неумишленото явно ме пази тва що съм В кривата :roll:
Оно като стане късо и тока колко ли па да е :?
И докле усещам не стаа въпрос за бързодействие при късо съединение. При нас от началото в сградата (РП) всичко в сградата е по "С" кривата и при късо пада всичко автоматично по веригата на късото без това на секцията и преди него ако има такова.
И мисла, че има некакъв смисъл за късото и изключването с по-малкия ток на АП-то в ап.табло, но една стъпка по-малко едва ли ще предпазва от форсаж на ГЕТ :?
И в проектите на голям комплекс пък видях и друг индекс на АП-тата за изключвателна способност, означен в чертежите на ел.таблата, който както ми обясниха е за работоспособността на предпазителя да издържи късо съединение.
Това пък ми беше първия и вероятно последния път когато се надянах и на тоя индекс и финансовата му връзка с цената на предпазителите :roll:
brum - майстор
При читави производители на апаратурата ще работи. А често дори се монтират предпазители от една марка, за да се пдосигуриш, че крива Б изключва преди крива Ц.

Нали не мислиш, че тия криви се слагат колкото да не е без хич. Има си причини да са там.
kozl - майстор
ср апр 21, 2021 9:16 ambrum написа:
При читави производители на апаратурата ще работи. А често дори се монтират предпазители от една марка, за да се пдосигуриш, че крива Б изключва преди крива Ц.

Нали не мислиш, че тия криви се слагат колкото да не е без хич. Има си причини да са там.
Мисълта ми е свързана с късото съединение - изключвам характеристиката на консуматора.
Ами мисля, че част от енергията, която минава през АП-то, остава в него. Именно тази енергия се ползва да задейства изключването му. Целта е да има предпазители с различна граница, праг на енергията над която АП-то ще изключи. Понеже късото съединение вероятно превишава с доста прага на енергията за изключване, то предпазителите по веригата при късо вече са взели решение да се изключват, но ги бави механиката по изключването, а през това време, което е части от секундата веригата е затворена от късото и тока протича през всичките предпазители последователно свързани във веригата с късото съединение. За това предолагам има и предпазители с различна изключвателна способност :?
По тази логика АП с крива "В" няма да изключи преди такова с крива "С" и да спаси разходката до ГЕТ при късо съединение.
Е нещата са относителни и трябва да се има в предвид големината на тока при късо съединение, а пък тя вероятно е в зависимост от дължината на кабелите от трафоппоста до късото съединение и съпротивлението на вси връзки по трасето.
Така си мислъ :roll:
brum - майстор
По тая логика ако направиш яко късо съединение ще паднат всички бушони по линията. А пада винаги последният. Или поне опита при мен това е показал :) .

Много го мислиш. Тия бушони имат и време на задействане което се определя от претоварването. Т.е. колкото по-голямо е претоварването, то толкова по-бързо се задействат. Та като претовариш два последователни с крива B и C, то тоя с крива B ще се задейства по-бързо от този с крива С и този с крива C няма да се изключи.

Или поне т'ва са ми разказвали хората дето проектират предпазни табла. Ама звъчаха доста убедително :) .

Тока не го бърка дължината и съпротвилението на кабела. Напрежението обаче го бърка. Та 100A ток по целият кабел е 100A. Напрежението обаче при източника на ток е високо, а накрая на кабела при консуматора ще е по-ниско. Иначе да - тока при късо съединение се определя от съпротивлението на източника до ГЕТ и съпротивлението на веригата която е дала на късо.
kozl - майстор
ср апр 21, 2021 4:03 pmbrum написа:
По тая логика ако направиш яко късо съединение ще паднат всички бушони по линията. А пада винаги последният. Или поне опита при мен това е показал :) .
При нас падат всите по веригата - изпробвано, при мен е ключа от ГЕТ и така разбирам кой се е окъсил :-D
ср апр 21, 2021 4:03 pmbrum написа:
Много го мислиш. Тия бушони имат и време на задействане което се определя от претоварването.
Време, ток, пад на напрежение - това е енергия, за това писах - "енергия" на задействане :wink:
ср апр 21, 2021 4:03 pmbrum написа:
Т.е. колкото по-голямо е претоварването, то толкова по-бързо се задействат. Та като претовариш два последователни с крива B и C, то тоя с крива B ще се задейства по-бързо от този с крива С и този с крива C няма да се изключи.
Мисла си, че това съждение мое да важи, когато тока е съизмерим с параметрите на АП-то. Когато тока е в пъти по-голям при късото съединение, а скороста на тока и тя е несъизмерима със скоростта на механичния изключвател, едва ли предпазител с крива В ще изпревари подобен с крива С при изключване и ще тупнат и двата :roll:
ср апр 21, 2021 4:03 pmbrum написа:
Тока не го бърка дължината и съпротвилението на кабела. Напрежението обаче го бърка. Та 100A ток по целият кабел е 100A. Напрежението обаче при източника на ток е високо, а накрая на кабела при консуматора ще е по-ниско.
Тва го не сванах. Тока си е ток през всите препазители по веригата. При късо съединение източника е трафопоста и неговото напрежение и активното съпротивление на веригата са във връзка с тока, който ще протече по веригата. Логично е да се предположи, че най късите вериги спрямо трафопоста, ще са с най-голям ток на късо съединение.

Тема "автоматични прекъсвачи/предпазители" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: