Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
valdim - специалист
Здравейте,
Преди един месец приключихме с основен ремонт на апартамента, като сменихме цялата ел. инсталация, вкл. захранващия кабел от електромера до таблото е 10 мм, а общия за апартамента предпазител е 63А.
Основните консуматори (напр. климатици, фурна, индук. котлони и др.) всеки е на отделен предпазител, кабелите към по-мощните са 2,5 мм мостови.
Отоплението на водата е с бойлер Щибел модел DHF-12, със захранващ кабел 6 мм, предпазител 50 А. Фурната е на предпазител 16 А и кабел с горното сечение, мощност по спецификация 3,7 кВ https://productz.com/en/miele-h-5361-bp/p/5a4Z9
Захранването е от ЕВН, с предпазител в общото табло 50А крива Ц (за последното не съм сигурен, поправете ме ако греша).

Пиша, защото вчера при вкл. болйер на 1ва степен (6 кВ) и фурна на 200 гр. Ц, предпазителят на ЕВН долу в таблото падна. Други консуматори освен ЛЕД осветлението нямаше.
Питам се какво ще стане през зимата, ако вкл. още три климатика (12ка и 2 * 7ца) при вкл. фурна или котлони и влезем да се къпем...Не се питам в същност, опасявам се!

Ел. техника, който изчислява и изгражда ел. инсталацията ми обясни, че причината за падналия предпазител в таблото на входа е "Претоварване от първоначалния ток на проточния бойлер. А долу в таблото на EVN вашия предпазител е 50 А , но по-чувствителен.".

Не ми изглежда логично да имаме тоя проблем при вкл. само горните 2 консуматора...Не би трябвало.

Моля за мнения каква е причината за падналия предпазителя на ЕВН. И евентуално - какво е решението?

Благодаря предварително.
kozl - майстор
Само бойлера е достатъчен да ти тушира предпазителя 50А.
Махай проточния и слагай обемен бойлер 2 или 3 kW.
За проточен бойлер си требе 3P (трифазно захранване).

И за кво ти е в ап.табло главен 63А, като в електромерното е 50А :?
Според мен требе да е обратното - долу повече, горе по-малко.
Последна промяна от kozl на пет сеп 17, 2021 3:19 pm, променено общо 1 път.
mironcho - специалист
Ами - не, според чичо Гугъл на първа степен бойлерът DHF-12 харчи не 6, а 8.8kW, а на втора - 13.2kW (ток 57.4А :shock: )
8.8kW = ~38A - остават още ~12A, което е около 2.7kW. Ще трябва да внимаваш когато жена ти си включи сушоара, а ти гледаш мач.
Трябвало е да намериш проектант да ти сметне инсталацията. Сам виждаш какво става след намесата на специалист по всичко (техник) и кажи му да си прочете букварите по електротехника - нагревателите нямат стартов ток, който да е в състояние да събори правилно оразмерена защита.

* докато копна картиката козл е писал
Прикачен файл:
DHF 12.JPG
DHF 12.JPG (38.35 KиБ) Видяна 1242 пъти
valdim - специалист
Това не го разбрах...
пет сеп 17, 2021 3:19 pmmironcho написа:
нагревателите нямат стартов ток, който да е в състояние да събори правилно оразмерена защита.
Искаш да кажеш, че самата защита,т.е. прекъсвача не е оразмерена спрямо конкретния стартов ток? И кой прекъсвач - на ЕВН ли или апартаментния?

Благодаря за мненията до тук. Ако има други, моля да се включат.
valdim - специалист
пет сеп 17, 2021 3:17 pmkozl написа:
Само бойлера е достатъчен да ти тушира предпазителя 50А.
Махай проточния и слагай обемен бойлер 2 или 3 kW.
За проточен бойлер си требе 3P (трифазно захранване).

И за кво ти е в ап.табло главен 63А, като в електромерното е 50А :?
Според мен требе да е обратното - долу повече, горе по-малко.
Благодаря за отговора.
Тц, смяната на проточния бойлер ще остане вариант Б...По-скоро май трябва да заявя по-висока мощност...Но ел. техника ме уверяваше, че макар да сме "на ръба", все пак инсталацията е оразмерена правилно.
sts - специалист
Колко по висока мощност ще заявите на ЕРП - 14.5 кW и АП 63А.
Ако се бяхте срещнали с проектант или добър елтехник нямаше
да се окажете в ситуация да решавате проблем който останалите
хора решават на проектно ниво.
kozl - майстор
Да действително вариант Б се предприема след като на тъмно по вариант А, се случи няколко пъти душ със студена вода :-D
wladimir1
Махаш проточния бойлер и слагаш стандартен с водосъдържател 2KW както са ти написали специалистите по-горе. Да ще ти е малко тегаво да намериш място, да развалиш фасон и т.н. но, това ти е решението, просто инсталацията не е оразмерена правилно, сам си го разбрал вече.

Иначе се вкарваш във филм, който пък на свой ред ще те вкара в още повече допълнителни главоболия и разходи.

А ако решиш да зявяваш мощност, направо си пускай молба за трифазно захранване, поне да има смисъл от парите, които ще плащаш...

Като се замисля - всъщност как сменихте кабелите от електромерното табло до горе? Защо не можахте да подмените предпазителите в самото електромерно табло поне с крива C, значи имате достъп до шините и до главния предпазител, подменяте кабели, но не сменяте АП-тата с "по-бавни", това ме навежда на няколко идеи, които хич не са в полза на "техника", който ти е правил инсталацията...

Обаче всичко е само вятър, защото по-горе написаха хората с колко претоварва неправилно оразмерената инсталация въпросния проточен бойлер, остава жената и децата да обичат да взимат дълги душове и става "прекрасно" Така или иначе АП-то долу в момента всъщност те пази, колкото и да не ти се вярва и да си му дигнал мерника, което пак ме връща на "техника" дето те е насадил така ... ... ... освен, ако ти не си настоял за този проточен бойлер де, което отново говори лошо за "техника"...
krasi92 - майстор
този проточен бойлер е грешка и с него сметките за партидата не излизат..Колегата дори и да е допуснал грешки се е съобразил с искането за бойлера на клиента за което е сменил и кабела с 10 квадрата. Отделна трифазна за проточния би била чудесно решение.
iliya_i - майстор
пет сеп 17, 2021 4:52 pmvaldim написа:
пет сеп 17, 2021 3:17 pmkozl написа:
Само бойлера е достатъчен да ти тушира предпазителя 50А.
Махай проточния и слагай обемен бойлер 2 или 3 kW.
За проточен бойлер си требе 3P (трифазно захранване).

И за кво ти е в ап.табло главен 63А, като в електромерното е 50А :?
Според мен требе да е обратното - долу повече, горе по-малко.
Благодаря за отговора.
Тц, смяната на проточния бойлер ще остане вариант Б...
И след като няма вариант А, се минава на вариант Б.
Абе преди да си купите някое чудо на техниката вижте си първо бушоните!
Вариант А означава, като се къпеш никой друг консуматор да не е включен. Зимата - спираш отопление (климатици).
Партида по-голяма от 63А няма да ти пуснат!

Тема "Претоварване на ел. инсталация в апартамент" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: