• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
moimoimoi - майстор
130 ампера на всяка фаза ли е това? или само на една фаза си мерил ток
двигателя оригиналния за дробилката ли е ? да не е сменян?
ако може снимка на табелката на двигателя
Последна промяна от moimoimoi на пон окт 04, 2021 10:18 pm, променено общо 1 път.
l0v - специалист
Да пробвам и аз щото ми се струва пак човешкия фактор но не в случая автора на темата.
Провери си как са свързани намотките на двигателя към клемното му табло. Не знаеш кой какво е ръчкал преди това без да знаеш.
iliya_i - майстор
пон окт 04, 2021 9:19 pmpiron45 написа:
Там е работата че като вдигне 130А на фаза при триъгълник пада защитата след десетина секунди, но предпазителя не пада.
Не мога да разбера защо така скача тока.
Защото сега двигателя е така свързан, че ако в звезда върти надясно, а в триъгълник би въртял наляво.
Свържи както ти казаха еднаквите цветове на съответните им клеми в кутията. На двата реда еднакъв цвят.
Билян - специалист
Извинявам се не погледнах контакторите връзването е вярно само ако не си разменил двата кабела кой от кой контактор идва.
krasi92 - майстор
пон окт 04, 2021 11:01 pmБилян написа:
Извинявам се не погледнах контакторите връзването е вярно само ако не си разменил двата кабела кой от кой контактор идва.
Интересно. Има ли значение кои кабел от кои контактор влиза в мотора. Моля обясни.
Билян - специалист
Начала и краища на намотките.
piron45 - майстор
пон окт 04, 2021 10:15 pmmoimoimoi написа:
130 ампера на всяка фаза ли е това? или само на една фаза си мерил ток
двигателя оригиналния за дробилката ли е ? да не е сменян?
ако може снимка на табелката на двигателя
Тока го меря на всички фази и е подобен, но това не е нормално. Дробилката е стара и до колко знам този двигател е сложен на нея от друга машина някога. Мотора е пребоядисван поне 3-4 пъти, табела не се вижда. Ще огледам да не са я замазали някъде, но мотора работеше на дробилката преди 2г. после я бяха счупили и стоя така докато я отремонтират. Преместиха дробилката на 5-6м по далече от таблото затова трябваше да сменя калебелите, че таблото не мога да го местя.
Последна промяна от piron45 на вт окт 05, 2021 7:54 am, променено общо 1 път.
piron45 - майстор
вт окт 05, 2021 7:15 amБилян написа:
Начала и краища на намотките.
Колега може ли да уточниш, че не ми стана ясно. Да не би да има значение кой кабел от контакторите К1 и К2 на коя страна на изводите в клемната кутия се връзват. По горе на снимка съм показал как са изводите на самите намотки в кутията и само при това връзване на кабелите мотора тръгва и на триъгълник, но тока е много голям. На звезда си тръгва без проблем там е ясно, но сложа ли кабелите да отговарят по цветове един срещу друг в клемната кутия директно ми пада АП-то при включване на триъгълник. Да не би да има значение от коя страна в клемната кутия кабела остава под напрежение в момента на превключване от звезда на триъгълник.
piron45 - майстор
пон окт 04, 2021 10:18 pml0v написа:
Да пробвам и аз щото ми се струва пак човешкия фактор но не в случая автора на темата.
Провери си как са свързани намотките на двигателя към клемното му табло. Не знаеш кой какво е ръчкал преди това без да знаеш.
Изводите на намотките в клемната кутия са си правилно, показал съм ги на снимката по горе.
Hoвoceлckи - майстор
вт окт 05, 2021 7:26 ampiron45 написа:
...Да не би да има значение кой кабел от контакторите К1 и К2 на коя страна на изводите в клемната кутия се връзват.
Да, има значение. Размени местата на двата кабела.
Ако искаш направи проба преди това (без товар/ремъци): като натиснеш контактора за триъгълник (за кратко), дали не тръгва в обратна посока?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Проблем с ел.мотор Звезда-Триъгълник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: