Ники274 написа:Не съм казал,че се повреждат,а че им се вдига тока на утечка. След 3-4-5 сработвания на ДТЗ тока си влиза в нормални стойности. Това може да се дължи на много фактори:влажност,температура и т.н. Но аз си мисля,че самата механика вътре оказва влияние на това.Когато седят с времето постоянно натегнати пластинки,пружинки и други елементи се променя силата ,която трябва да ги възпрепятства,особено ако става въпрос за 5-10 мА.Ако някой има друго мнение или наблюдение да сподели.Напълно съгласен със синьото горе. И аз съм го наблюдавал, но това не значи, че то води до червеното (прилича ми повече на това преди него) въпреки, че като се прави измерване на тока на задействане и той е различен от очаквания, първото нещо, което идва в главата на проверяващия е точно червеното.
Мисля, че ДТЗ-тата излизайки от завода или работят или не и ако с времето клеясат поради лошо качество на смазката вътре, вредна околна атмосфера, липса на ежемесечна проверка (май повторих синьото)... това не значи, че им се променя тока на задействане. Ако това беше така, то няма начин с многократно задействане да го възстановиш, можеш само да раздвижиш механиката. Поне за сега не съм срещал нещо, което като си промени електрическите параметри (например от остаряване или лоша спойка) като го щракнеш няколко пъти и да се оправи.
За "таблата": Ники274, не съм целял да те засягам, ако е станало - извинявам се! Не ме вълнува, колко нещо е минало през ръцете ти.
А за ПРОФЕСИОНАЛИЗМА: мисля, че част от него е правилната терминология, а не използването на жаргон/сленг особено, когато споделяш информация. Твърдиш, че с времето на ДТЗ им се вдига тока на утечка. Не мислиш ли, че ако това е така, то в даден момент: ДТЗ ще се загрее/стопи/запали; ще се задейства друга ДТЗ преди нея; ще изключи АП преди нея и... би следвало да имат срок на годност? Ако не схващаш какво имам предвид разговора по-нататък е безсмислен.
Първите ДТЗ съм монтирал и изпробвал през 2002г и имам някакъв опит. Останалото - който трябва ме познава.