Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
bijonisler@gmail.com - напреднал
чет май 25, 2006 12:35 pmribolovec3 написа:
Искам да ми разясните какво точно е това как се свързва, кaкво прави защо трябва 3 проводна инсталация и т.н. Аз лично съм със нормална инсталация 2х2,5 с авт. бушони
Третия проводник е за земно. По добре е.
hidrazin - майстор
нед фев 23, 2020 9:06 pmbijonisler@gmail.com написа:
Третия проводник е за земно. По добре е.
Аха. И това от къде го знаеш?
А знаеш ли че тоя на който отговаряш ribolovec3 е питал преди 14 години??? :lol:
:partyman:
P.S. Вероятно имаш бус... :-D
kozl - майстор
пон фев 17, 2020 12:35 pmnikolov333 написа:
Това ясно, но с ДТЗ на двупроводна без заземяване при TN-C с отпаднала нула, поне има шанс да изключи при утечка през тялото на човек..разбира се ако е на късмет..
Тва некакси не можах да го схвана. ДТЗ преди бойлера, двупроводна инсталация, вход фаза, вход нула, изход фаза, изход нула и пак два проводника до бойлера. А там кво :?
1. Корпуса остава несвързан. При утечка от нагревателя и разлика в потенциалите при допир на човек, очаква се ДТЗ да изключи, защото веригата не се преминава през ДТЗ :?
2. Корпуса се занулява. В този случай фазата през ДТЗ и нагревателя и без дефект в нагревателя ще се свърже с корпуса и при разлика в потенциалите при допир на човек, очаква се ДТЗ да изключи, защото веригата пак не се преминава през ДТЗ :?
И като допълнение от ДТЗ до бойлера 3 проводника, до ДТЗ 2 проводника:
3. Корпуса е свързан с ЖЗ, а ЖЗ с вход нула ДТЗ. Отпада нулата. В този случай, разликата спрямо т.2, е че веригата през тоя дето се допрял ще се затвори една част през ДТЗ и друга част през ЖЗ, защото нулевата намотка на ДТЗ и ЖЗ проводник са свързани в паралел. Та в тоя случай тока ще се разпредели м-у тях, което означава, че ДТЗ ще изключи при по-голям ток през човека, защото тока през нулевата намотка на ДТЗ не участва в защитата :?

И в крайна сметка ко се избира като тъй :?
nikolov333 - майстор
Ето защо ДТЗ няма да се задейства при ТN-C-S свързване и отпадане на N, дори и при утечка през тялото на човек..





При двупроводна без зануляване на корпуса има хипотетичен шанс ДТЗ да се рaзбалансира и да изключи при утечка през тялото на човек, дори и при липса на N.. :idea:
zz_stefanov - майстор
Да попитам тези които монтират по много, мога ли да се доверя на Schrack примерно на това https://tashev-galving.com/product/028% ... %20Technik .
Прочетох много противоречиви мнения, едни я слагат в края на първата линия сред марките, други я поставят редом с елмарк. Никой не е казал, че е монтирал много и да е споделил как е качеството им. Виждал съм ги по таблата.
Благодаря предварително. :)
kozl - майстор
пон фев 24, 2020 12:34 pmnikolov333 написа:
Ето защо ДТЗ няма да се задейства при ТN-C-S свързване и отпадане на N, дори и при утечка през тялото на човек..





При двупроводна без зануляване на корпуса има хипотетичен шанс ДТЗ да се рaзбалансира и да изключи при утечка през тялото на човек, дори и при липса на N.. :idea:
Да в т.3 съм се объркал тотално, защото ЖЗ и нулевата намотка на ДТЗ не са свързани паралелно, а последователно и тока няма да се дели през тях, така че целия ток ще протече през фазовата и нулева намотка без да създава диференциална разлика в баланса на ДТЗ - ако мога така да се изразя и ДТЗ няма да изключва, т.е. тя в този случай не е защита.
Andri01 - майстор
Някой може ли да ми каже от коя година ДТЗ стават задължителни според наредбите. До сега рових из нета,но пише само"наредба №3",но от коя година не можах да намеря :(. :partyman:

Тема "Дефектно токова защита" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: