Не е проблема в мрежата. Две грешки са по едно и също време и едната е за пренапрежение на батерията. Точно в момента в който се е случила грешката инвертора е виждал батерията на 64.45 волта, а лимита му е на 65 волта. Точно в този момент (корекция, 30-40 секунди по-рано) и батерията е стигнала 100% и BMS-a най-вероятно е включила защитата за високо напрежение което прекъсва зареждането (ама не на софтуерно ниво, а директно прекъсва пътя на тока към батерията и оставя отворен само изходящият път за тока от батерията). А инвертора докато се усети се е опитвал да вкарва ток, но от другият край никой не поема и напрежението катери.
БМС-а е леко смотан по това което знам до сега. При всяко зареждане си прекалибрира процента на заряда. В един момент заковава на 98.2% заряд и докато не стигне някой от зададените прагове заряда продължава. Лошото е, че праговете не са на колко процента да пише 100% заряд, а на колко процента да включи защитата от пренапрежение. 4 напрежения са с които ще си поиграя за да разбера как да изчистя проблема:
1) Предупреждение при високо напрежение на клетка
2) Защита при високо напрежение на клетка
3) Предупреждение при високо напрежение на батерия
4) Защита при високо напрежение на батерия
Документацията не описва подробностите и как да се стигне до 100% без да се стигне до изключване на пътя на заряд. Няколко БМС-а съм гледал дето все така работят. Наскоро гледах за един дето има и напрежение при което да маркира заряда на батерията като 100% без да изключва пътя на заряд.
Ще трябва да оправя настройките на БМС-а и този проблем ще изчезне. Остава неяснотите защо имаше драма при свързването към мрежата и падаха предпазителите. Явно съм ударил софтуерен проблем за да не се разкачи релето след рестарта.
И ако някой се чуди за батерия - туй е само за гъдел. Към момента не изглежда да се изплати като инвестиция, но пък за сметка на това създава работа.
БМС-а е леко смотан по това което знам до сега. При всяко зареждане си прекалибрира процента на заряда. В един момент заковава на 98.2% заряд и докато не стигне някой от зададените прагове заряда продължава. Лошото е, че праговете не са на колко процента да пише 100% заряд, а на колко процента да включи защитата от пренапрежение. 4 напрежения са с които ще си поиграя за да разбера как да изчистя проблема:
1) Предупреждение при високо напрежение на клетка
2) Защита при високо напрежение на клетка
3) Предупреждение при високо напрежение на батерия
4) Защита при високо напрежение на батерия
Документацията не описва подробностите и как да се стигне до 100% без да се стигне до изключване на пътя на заряд. Няколко БМС-а съм гледал дето все така работят. Наскоро гледах за един дето има и напрежение при което да маркира заряда на батерията като 100% без да изключва пътя на заряд.
Ще трябва да оправя настройките на БМС-а и този проблем ще изчезне. Остава неяснотите защо имаше драма при свързването към мрежата и падаха предпазителите. Явно съм ударил софтуерен проблем за да не се разкачи релето след рестарта.
И ако някой се чуди за батерия - туй е само за гъдел. Към момента не изглежда да се изплати като инвестиция, но пък за сметка на това създава работа.
Последна промяна от brum на вт май 23, 2023 11:40 pm, променено общо 2 пъти.