• 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 66
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
brum - майстор
Не е проблема в мрежата. Две грешки са по едно и също време и едната е за пренапрежение на батерията. Точно в момента в който се е случила грешката инвертора е виждал батерията на 64.45 волта, а лимита му е на 65 волта. Точно в този момент (корекция, 30-40 секунди по-рано) и батерията е стигнала 100% и BMS-a най-вероятно е включила защитата за високо напрежение което прекъсва зареждането (ама не на софтуерно ниво, а директно прекъсва пътя на тока към батерията и оставя отворен само изходящият път за тока от батерията). А инвертора докато се усети се е опитвал да вкарва ток, но от другият край никой не поема и напрежението катери.

БМС-а е леко смотан по това което знам до сега. При всяко зареждане си прекалибрира процента на заряда. В един момент заковава на 98.2% заряд и докато не стигне някой от зададените прагове заряда продължава. Лошото е, че праговете не са на колко процента да пише 100% заряд, а на колко процента да включи защитата от пренапрежение. 4 напрежения са с които ще си поиграя за да разбера как да изчистя проблема:
1) Предупреждение при високо напрежение на клетка
2) Защита при високо напрежение на клетка
3) Предупреждение при високо напрежение на батерия
4) Защита при високо напрежение на батерия

Документацията не описва подробностите и как да се стигне до 100% без да се стигне до изключване на пътя на заряд. Няколко БМС-а съм гледал дето все така работят. Наскоро гледах за един дето има и напрежение при което да маркира заряда на батерията като 100% без да изключва пътя на заряд.

Ще трябва да оправя настройките на БМС-а и този проблем ще изчезне. Остава неяснотите защо имаше драма при свързването към мрежата и падаха предпазителите. Явно съм ударил софтуерен проблем за да не се разкачи релето след рестарта.

И ако някой се чуди за батерия - туй е само за гъдел. Към момента не изглежда да се изплати като инвестиция, но пък за сметка на това създава работа.
Последна промяна от brum на вт май 23, 2023 11:40 pm, променено общо 2 пъти.
Pansim1 - специалист
SMA инверторите са корави. Поне такива са моите наблюдения от 36 броя, мрежови.
Причината явно е в това че е останал без батерия. Не ти знам системата, ама трябва зареждането да приключи преди БМС - а да изключи по напрежение.
brum - майстор
BMS-а е направен леко тъпичко. Стига 100% SOC когато батерията докара до protection voltage-а и направи disconnect.

Обаче проблема е по-странен. Удря 100%, напреженито е нормално. Почва да разрежда - напрежението е нормално няколко секунди. И така докато разрежда вече 10тина секунди рязко има пик с 5-6 волта над напрежнеието на батерията.

Ей го де е лога. Записите са през секунда. Лявата колона е колко процента е заредена батерията. Следващата е напрежението на батерията, по-следващата е някакво зададено напрежение за зареждане на батерията и последната е тока. Отрицателни стойности в последната са зареждане, положителни - разреждане. От лога се вижда как приключва зареждането, почва разреждането и се след няколко секунди има пик до над 60 волта при инвертора. Последното се повтаря няколко пъти и горе-долу 30 секунди след като е почнало разреждането на батерията инвертора влиза в режим на грешка.

Няма нищо друго свързано към батерията. Т.е. няма кое друго да е докарало пика на напрежение. А пик от батерията не виждам как ще дойде. Ще го мисля и ще го изкопая точно какво се случва. Ще трябва за целта да следя процеса отблизо и да пусна повече логове на БМС-а за да хвана какво точно става и после ще мисля как да го оправя.

Прикачен файл

Screenshot 2023-05-23 at 18.52.38.jpg
Детето - специалист
При мен въобще не достигам до такива напрежения. Към 95% започват няколко клетки да светят червено за високо напрежение и БМС сваля заряда на 10А и така продължава до 100%.
Батерията почти винаги е на 53-54V. На клетките съм задал 3.550V като край на зареждането.
brum - майстор
При мен клетките са почти идеално балансирани. Има 0.02 волта разлика между клетките като първата удари 3.65 волта. Иначе и аз не мисля да ги пълня до 3.65 волта, но съм забравил тези настройки след като преди 2 месеца минах още един цикъл на баланс.

Новите настройки са 55.2V за предупреждение, 56V за изключване на заряда. А за напрежения на клетка са 3.45/3.65 съответно. Изключил съм защитата при 56V и се надявам като стигне до това напрежение да покаже заряд 100% без да прекъсва зареждането. При така балансираната батерия клетките ще са 3.49 до 3.51 волта. Ако се получи BMS-а повече няма да прекъсва нищо освен ако няма авария нейде или не се разбалансират клетките.

Дали се е получило ще знам скоро. Батерията е над 90% вече и влизат почти 3kW към нея. До час ще е ясно.
Pansim1 - специалист
При мен никога не се повишава напрежението над 54 волта. И няма смисъл. Като предпазна мярка съм задал горна граница 55 волта от МППТ, а иначе се управлява всичко от контролера на батерията. Там е до 54 в.

Ето и нещо по въпроса от един Убавец :) . Има доста полезни неща на канала си.


И още едни клип който изяснява доста неща, върху които малко хора се замислят и ги знаят.
Детето - специалист
От доста време не бях гледал как протича зареждането и днес отново свалих един лог от този на алармите и там не виждам повече от 3.370v на клетка при 95%. В момента се зарежда с около 10А и напрежението расте бавно и в момента е 3.380V при 97%.
Не мога да кача файла с логовете, форума не ми дава.

Прикачен файл

Screenshot 2023-05-24 13.42.39.png

Прикачен файл

Screenshot 2023-05-24 13.21.02.png
brum - майстор
При мен няма никакви настройки при инвертора за зареждането. Има за разреждането - до колко процента да смъква батерията. Всичко друго го диктува БМС-а под някаква форма.

След корекциите вчера днес не е имало никакви събития в лога на инвертора. Т.е. инвертора не е видял никакви проблеми. Батерията в момента е на 99.9% и инвертора не зарежда повече. Стигнало е до единият праг (over voltage warning-а), тока на зареждане рязко е паднал, после е било 2 часа в някакъв циклещ режим на лек заряд/разряд и е поддържало клетките между 3.45 и 3.55 волта. И после без покачване на напрежението просто е маркирало SOC-а на 99.9 процента.

Ако изчистя това двучасово циклене ще броя нещата за настроени. От него би имало полза за балансиране на клетките, ама моите поне за момента нямат нужда.

Детето, 54 волта са малко. Има смисъл ако искаш да държиш батерията да не се зарежда до край за да я къташ. Ама така БМС-а не балансира нищо.

А тоя дето го даваш за пример е интересен за гледане, но е дървен философ и е лъзгав като шелмен когато трябва да си признае, че е сгрешил. До преди 2 месеца разправяше, как нямало нужда от компресия и после рязко си стегна всички клетки без да даде смислено обяснение :) . Тоя е влогър - прави видеа за пари. На техническа тематика, но нивото е около и под средното.
Pansim1 - специалист
ср май 24, 2023 2:25 pmbrum написа:
А тоя дето го даваш за пример е интересен за гледане, но е дървен философ и е лъзгав като шелмен когато трябва да си признае, че е сгрешил. До преди 2 месеца разправяше, как нямало нужда от компресия и после рязко си стегна всички клетки без да даде смислено обяснение :) . Тоя е влогър - прави видеа за пари. На техническа тематика, но нивото е около и под средното.
Този който съм дал не е важно колко разбира, а какви изводи може всеки от нас да си направи. А те са накратко - няма нужда от напрежение 3.55 волта на клетка!!! Само в случай на необходимост от скоростен заряд.
Графиките и тестовете показват че практически същия процент зареждане, ще се постигне при напрежение 3.4 волта на клетка, като единсвено се увеличава времето за зареждане. Това е. Просто и безопасно.


Та не разбрах при теб що за БМС контролира зареждането. ...защото в действителност зареждането се контролира от МППТ-то /инвертора/ и ако ти е умен БМС-а би трябвало да си комуникират и да се слушат :)
В противен случай, БМС-а е само със защитна функция, а контрола на зареждане от друго място...не знам при теб как е...

При Детето до колкото разбрах има активен балансьор на напрежението на клетките, та му е все едно горната граница къде е.

Картината е от едната ми батерия. При другата е същото защото са включени в паралел :partyman:

Прикачен файл

батерия.jpg
батерия.jpg (52.52 KиБ) Видяна 514 пъти
brum - майстор
При мен MPP тракера не участва директно в картинката. Той е в отделен инвертор свързан към батерийният инвертор по 230V AC мрежата. Батерийният инвертор дърпа ток когато има излишък и го налива в батерията. БМС-а би трябвало да му диктува максимума с който зарежда и кога да спре да зарежда, а той решава колко може да пусне на база на настройките си. Само дето в настройките няма опция кога да спре да зарежда и кога да ограничи заряда.

До 3.4V не знам дали има как да го огранича. Още не съм много сигурен колко удачно е настроен БМС-а. Работя по въпроса да докарам нещата до по-ниски напрежения. Примерно 3.45/3.5 волта на клетка да се броят за 100% заряд на батерията. Без да се стига до ситуация в която БМС-а прекъсва пътя на зареждането.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 66

Тема "3kW фотоволтаична инсталация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: