Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
infomar
Направи писмено оплакване до комисията за защита на потребителя. Прави се по интернет - попълва се форма в която се описват всички проблеми и комуникация със сервиза. Качват се документи за отговор и гаранционна карта. Два пъти съм се обръщал към тях и си свършиха добре работата - възстановиха всичко.
https://kzp.bg/podavane-na-zhalba
Не съм сигурен дали е безопасно да се ползва пералнята с изключена "Земя".
Добави, че при изключена пералня - има данни за връзка между нула и земя - и в щепсела и после в самата пералня. Същото при проверка на нула и металния корпус на пералнята.
Ако фирмата имат официален сайт и представителство в България - напиши и до там. преди месец ми попадна информация, как може ако сме закупили някаква стока и сме недоволни/имаме проблем, да се оплачем директно до някъде в ЕС и от там натискат производителя... не си спомням адресът. https://www.ecc.bg/bg/submit-complaint
От КЗП ще ги уведомят за оплакването но изпрати копие до сервиза..
Последна промяна от infomar на пет юни 03, 2022 9:42 am, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Всъщност като се :? ако късото е към корпуса на пералнята, то дали е м-у фаза-корпус или нула-корпус зависи от ориентацията на щепсела.
Та може и такваз да е била причината за да изключва ДТЗ-то без АП-то (късо нула-корпус).
В зануления контакт обаче нема значение как ще се врътка щепселот, все ще има среща на фазата с нулата.

И в тази тема още едно потвърждение на моите заключения, че у нас гаранцията важи докато не си я потърсиш.
чет юни 02, 2022 1:50 pmkobraltron написа:
Викнах сервизен техник да погледне пералнята съответно и констатацията беше че пералнята работи а имам проблем със зануляването или заземяването в къщата. Това се констатира след като човека разкачи земята вътре в пералнята и я вклюи в контакта - пералнята тръгна.
Тоя или е некъв тулуп или го играе мошенник. Като елиминирал защитата и пералнята си работи, с което пък да докаже, че проблема не е в неговия телевизор и да пръФърли топката по далеч от него.

И аз се наиграх с крив керамичен плот с котлони. То беха изказвания, че кухненския плот крив, а котлона прав, че аз не разбирам и си въобразявам... А истината е, че оно почити нема прави керамични плотове, което се потвърди с елементарен тест с мастар в Технополис.
В крайна сметка кривия котлон е наместен в-у правия кухненски плот, но след изсипаните лъжи и заблуждения имам големи съмнения относно гаранцията му.

И малко хепи енд:
Купих си огледало с вградено осветление. Обаче нема и месец след покупката осветлението премигвайки изгасна съвсем. Нарамвам огледалото и в гаранционния сервиз, а той се оказа сервиз за TV техника.
Първо имаше дълго :? и чудене оти съм донесъл огледалото в тоя сервиз, но по некое време гоуем смех падна от страна на сервизния персонал като в протокола вписаха, че клиента се оплаква, че огледалото е загубило образ. И верно ве смехът внесе успех и в магазина и там се посмяха, но и парите ми върнаха.
krasi92 - майстор
Ако сервиза е от бл.149 в люлин ясна работата.Миналата година нямаха кинти за количка и всички момчета минаха с хернии през болница.За рекламация на мой уред ме мотаха два месеца при положение че сервизния при констатацията на дефекта запази налична резервната част по сериен номер.След два мсеца и разговор със шефа на сервиза командироваха човек от друга база да монтира туко що пристигналия барабан от китай запазен преди два месеца.Голем смех.Тия разбират само от кзп.Интересно защо техника е манипулирал инсталацията на пералнята.
moimoimoi - майстор
искай от гаранционния сервиз да ти издадат становище че пералнята е безопасна за ползване с откачено заземяване.
всъщност при този тест ако някой беше докоснал метален корпус на пералнята ДТЗ-то пак щеше да изключи
mika - специалист
Вчера говорихме с гаранционен серзиз за фурна за вграждане с утечка и падаща ДТЗ. Специалисти от сервиза започнаха надълго и нашироко да обясняват, че на фурните не трябвало да се слага ДТЗ ...
Без думи!
krasi92 - майстор
Има нещо вярно но се отнася за терма и мечта от преди прехода.До онзи ден си работила през дтз.
mika - специалист
Да, и аз съм попадал на стари български уреди, които без преправяне не могат да бъдат включени през ДТЗ, защото са фабрично занулени, като проточен бойлер Термо 1, например. Но в случая става въпрос за фурна Sharp в гаранция, която досега е работила нормално през защитата. И не, няма нищо вярно в това, което казват от сервиза. Лошото е, че сигурно стотици пъти са давали некомпетентните си съвети, вместо да вземат да си свършат работата.
zz_stefanov - майстор
пет юни 03, 2022 8:57 pmmika написа:
Вчера говорихме с гаранционен серзиз за фурна за вграждане с утечка и падаща ДТЗ. Специалисти от сервиза започнаха надълго и нашироко да обясняват, че на фурните не трябвало да се слага ДТЗ ...
Без думи!
Не, че не трябва да се слага ДТЗ, а може да не се слага, ако уреда е на твърда връзка.
По безопасно е да се сложи, освен това в инструкциите на много от уредите са си вързали гащите и са написали, че трябва да се подкачат към токов кръг с ДТЗ.
Техниците бъркат логиката на нормативната уредба.
krasi92 - майстор
На техниците работата им е да ти поправят уреда при рекламация а не да разсъждават по картинка. В следствие вноса на уреди пето качество/пазара ни е такъв/ в сервизните бази има все повече уреди за ремонт. Персонала иска заплати и на шефа не му е готино. Наема мислители вместо техници и почват съжденията. Тоя дето е манипулирал инсталацията на пералнята е точно такъв пример. КЗП за момента ги надзирава но скоро ще я корумпират и нея щото не издържат финансово сервизите.
DMN - майстор
чет юни 02, 2022 10:42 pmkobraltron написа:

Остава около година, звънях на оторизирания сервиз, и оттам ми казаха, че вече е издадено становище че пералнята работи от техен специалист и трябва да си оправя контактите. Държаха се доста грубо и ми казаха, че няма какво да направят, след ядосано подвикване и нагрубяване по мой адрес (докато се опитвах да обясня , че след консултация с друг електротехник това становище не е точно и как да процедираме при наличие на различни мнения) ми затвориха телефона. Страхотен разговор беше, клиентско обслужване на макс, при това от отдела за рекламации и жалби :D. Утре ще дойде електротехника на фирмата, която изгради къщата, за да провери инсталацията и да ми издаде документ, че нещата са наред и ще гоня сервиза. Голяма разправия стана.

Благодаря на всички за мненията и помощта. Ще пиша като имам резултат след посещението утре.

ПП. Нарочно не искам да назова фирмата или марката на пералнята, за да не подроня авторитета им и да причиня вреда на някого - грешки стават, просто в този случай отношението не ок.
Е, с такова отношение от тяхна страна, що им пазиш реномето, фирмата и марката на уреда?
То е почти сигурно, че проблемът е в пералнята, пък и щом се е появил след гръмотевична буря...
Интересно, що други уреди не са пострадали. Значи нещо не е ок. с тази пералня изначало. Освен, ако има защитен варистор, който да е дал накъсо и в последствие дефектирал след пренапрежение в мрежата(то това му е и ролята по принцип), и от там да пада бушон и ДТЗ.
А техниците в повечето случаи(според зависи от техника), хич не се занимават, а дори и са неграмотни на ниво елементи в електроуредите.
Все по-зле стават нещата в това отношение.
:partyman:

Тема "Проблем с пералня след гръмотевична буря" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: