• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
MamaMy - майстор
Така по-ясно ли ти е? Това е стандартната схема на защитен диод и реле.

Прикачен файл

shem.jpg
shem.jpg (20.57 KиБ) Видяна 1013 пъти
gogo7777 - майстор
Не. В тая схема диода пази транзистора, когато е запушен, от индуцираното напрежение в бубината на релето.
Нали говориме за подаване на напрежение от външно захранване за да проверим релето....какво ще му стане на диода независимо къде сме подали +?
kozl - майстор
пет сеп 16, 2022 9:05 pmgogo7777 написа:
пет сеп 16, 2022 4:33 pmkozl написа:

А с 6 волта може ако Милен ги има и треба да внимаа с поляритето оти най-малко диода ке бъде поразен.
Какво ще порази диода ако на катода му се подаде +6V
Обикновенно именно диоди се използват за защита от обратно свързване. :drinkers:
Да така е, но и на диода му требе защита по ток.
А в случая такава няма :wink:

Към автора Милен:
Ако не си редовен читател не се чуди на писателските ни творби. Тук -таме помагаме и повече се забавляваме :-D
hidrazin - майстор
Нещо такова:





:partyman:
П. Петков - специалист
съб сеп 17, 2022 3:26 pmgogo7777 написа:
Не! В тази схема диодът пази транзистора, когато е запушен, от индуцираното напрежение в бобината на релето.
Нали говориме за подаване на напрежение от външно захранване, за да проверим релето....какво ще му стане на диода, независимо къде сме подали "+"?
Защо да не си почешем езиците!
Гого, диодът пази транзистора от пренапрежение на колектора му, когато транзисторът се запушва. При вече запушен транзистор, на него диод не му трябва. Напрежението от самоиндукция на бобината при изключване е U=L.dI/dt, където L е индуктивността на бобината, а dI/dt е скоростта на изменение на тока през нея. Проблемът е, че при запушване на транзистора в краищата на бобината се самоиндуктира напрежение, което има такава полярност, че да се противопостави на прекъсването на тока през бобината, стремейки се този ток да продължи да тече в същата посока. В случая полярността на това напрежение е "–" на катода на диода и "+" на анода му. Лошото е, че това напрежение се сумира със захранващото и се явява подадено на колектора на транзистора, като при липса на диод може да превиши допустимото за него. При наличие на диод, напрежението от самоиндукция предизвиква протичане на ток през диода и сумарното напрежение върху колектора е захранващото плюс пада върху диода, който е около 0,65 волта. Тоест, при запушване на транзистора колекторното напрежение ще се повиши с не повече от един волт. Отрицателен ефектът от наличието на този диод е, че се забавя изключването на релето и съответно се влошава комутацията на контактите му, което при малки токове не е съществено. В тази връзка, от значение е полярността при подаване на външно захранване директно върху релето.
Подобен ефект на забавяне на изключването заради паралелния диод се постига и при постояннотокови релета за време с меден пръстен върху магнитопровода. Когато комутацията на бобината на релето не е с транзистор, а е контактна, това прeнапрежение от самоиндукция може да предизвика искрене на управляващия контакт. В този случай, при променливотокови захранвания на бобината, вместо диод, се поставя пооследователна RC група паралелно на контакта.
При товари с индуктивен характер, работещи при високи напрежения, при които напрежението от самоиндукция се ползва целево, (Например транзисторна комутация на автомобилна индукционна бобина), проблемът с ограничаването на това напрежение до определена граница се решава по друг начин. Вместо диод, между колектора и базата на транзистора се поставят два, последователно свързани високоволтови ценера (За BU323А
те са 200 волтови). Така, при превишаване напрежението върху колектора над 400 волта, ценерите пробиват, започват да отпушват транзистора и напрежението върху колектора му се ограничава до тези безопасни за него 400 волта. Разбира се този случай е специфичен, тъй като при старите автомобилни индукционни бобини с отворен магнитопровод намотките са свързани автотрансформаторно и напрежението от самоиндукция на първичната намоотка се сумира с това на високооволтовата намотка, като наличието му е съществено. При съвременните индукционни бобини, те вече са нискоомни и са със затворен магнитопроовод, двете намотките са свързани трансформаторно и вторичната няма галванична връзка с масата на автомобила. Висооковолтов разпределител липсва, а двата извода на вторичната отиват директно в свещите на два от цилиндрите. Примерно "първи" и "четвърти", или "втори" и "трети". Интересното е, че и в двата цилиндъра възникват искри едновременно, но в "първи" е край на компресията и искрата е с по–високо напрежение (Има повече енергия в нея), а в "четвърти" следва изхвърляне на газовете (те са йонизирани) и енегията в искрата е ниска.
И така, ако се продължи нататък, ще стигнем до необходимостта и начина на поставянето на смокиновите листа на съответните места върху Адам и Ева.
gogo7777 - майстор
П. Петков за пореден път шапка ти свалям. :2thumbs:
Кики - специалист
Чест и почитания за поредния урок на господин Петков!
Аз обаче малко извън темата имам едно питане към П. Петков, а именно един от видовете автомобилно запалване - единичната бобина за всеки цилиндър. Каква роля играе диода във вторичната намотка на бобината в този случай? и какви са " предпазните мерки" срещу самоиндукция в първичната намотка.
https://injectorservice.com.ua/html/ign ... idual.html
Благодаря предварително за отделеното време!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Фурна за вграждане Миеле" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: