Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
preslav - майстор
Мен ме тормози мисълта за допълнителните жички (белите) - към акумулатора трябва да е свързан само UPS-а. За да работи коректно системата, акумулаторът трябва да е тягов, а не обичайния стартерен за автомобил. Грубо казано тяговият издържа по-дълбок разряд без да се повреди, а стартерният по-висок (но моментен) ток на разряд.
Искрено (и лично) се съмнявам проблемът да е в UPS, по-скоро един умиращ акумулатор е "доубит" с разрядите, които би трябвало да се правят до точно определена стойност на напрежението, а не как да е (до дупка). В следствие на "умишленото" убийство, някоя от клетките е дала фира и зарядния ток се е разпределил върху останалите клетки, те са започнали да кипят, това е довело до ИНТЕНЗИВНО отделяне на газове (преобладаващо водород) - от там нататък всички знаят какаво става при минимална искра.
Възможно е.
Съвсем преки и пресни наблюдения, върху работата, експлоатацията и поддръжката на няколко камиона.
Преди две години гръмна последният, трети акумулатор. Всички гръмнали, в перфектно здраве, до момента на взривът. Гърмят при стартиране на машината.
При направена проверка, се оказва, че никой от водачите не е поглеждал там.
Акутата обслужваеми, но изкипели- 3-4 пръста под нивото.
Някой може ли да сметне колко литра течност е това, в един 200Ah акумулатор?
PetyrVeliki - специалист
В крайна сметка купих един VLRA 75А и като го закачих и пуснах ЮПС-а - всичко тръгна. Много се зарадвах, че не е гръмнал той, защото парите за акумулатора щяха да са напразно.

Резултатът:
Изображение

(Малко е "натруфено" с този разклонител, който трябваше да се сложи заради модула за WiFi - не можаха да го направят да си взема тока от контролера на горелката :( ... Ама както и да е, за сега така ще бъде.)

Колкото до изгърмелия стар акумулатор - казаха ми, че ще го вземат, но ще трябва да го изпразня от електролита / киселината в него. Трябвало да я изсипя върху една купчина пепел или сгурия примерно. Но това ще стане по-нататък, сигурно догодина :)

Мерси на всички за мненията и препоръките ;)
Детето - специалист
ср дек 21, 2022 6:38 pmТрифон П.Трифонов написа:
Възможно е.
Съвсем преки и пресни наблюдения, върху работата, експлоатацията и поддръжката на няколко камиона.
Преди две години гръмна последният, трети акумулатор. Всички гръмнали, в перфектно здраве, до момента на взривът. Гърмят при стартиране на машината.
При направена проверка, се оказва, че никой от водачите не е поглеждал там.
Акутата обслужваеми, но изкипели- 3-4 пръста под нивото.
Някой може ли да сметне колко литра течност е това, в един 200Ah акумулатор?
Малко по напред го написа, гърми празното, но тук защото в празното може да прескочи искра. При стартиране (товар) един такъв акумулатор започва да кипи, проблемна клетка направо завира.
Не случайно има лепенки, че е взривоопасно.
Относно поддръжката, чел съм че е хубаво когато акумулатор стои в стенд бай режим 13.8v веднъж месечно да се разреди и след това да се зареди до макс.
Нищо не завира при стартиране, нито е имало проблемна клетка. Машината пали при няколко оборота на стартера. За това време не могат да се отделят толкова пАри. Ако те интересува наистина- мисли!
При голям товар, между оголените плочи прескача искра. Това е половиният Жокер.
Останалите акумулатори, долети с вода, работят и към настоящият момент.
tzetz009 - специалист
пон дек 26, 2022 9:27 amДетето написа:
......
Относно поддръжката, чел съм че е хубаво когато акумулатор стои в стенд бай режим 13.8v веднъж месечно да се разреди и след това да се зареди до макс.
:? Пълни глупости! Това само съкращава живота му. Акумулатора не е механична система и няма нужда от "раздвижване на кокалите"!

:partyman: :partyman: :partyman:
пон дек 26, 2022 9:58 amtzetz009 написа:
пон дек 26, 2022 9:27 amДетето написа:
......
:? Пълни глупости! Това само съкращава живота му. Акумулатора не е механична система и няма нужда от "раздвижване на кокалите"!

:partyman: :partyman: :partyman:
Помисли, преди да стреляш така, на месо!
Може да попрочетеш, щом не си слушал, когато е трябвало.
tzetz009 - специалист
пон дек 26, 2022 10:04 amТрифон П.Трифонов написа:
........
Помисли, преди да стреляш така, на месо!
Може да попрочетеш, щом не си слушал, когато е трябвало.
:? Незнам кой от двама ни е по-по чел-недочел-недочул. Приеми, че просто не искам да чета от там , където си прочел: " - ...При голям товар, между оголените плочи прескача искра..." :lol:

( Много хора се отнасят към никел-кадмиевите и към оловните токоизточници по един и същ начин, което е вредно за ВТОРИТЕ !!! )

:partyman: :partyman: :partyman:
Тук става дума за обикновен оловно кисел продукт. Няма нужда да отклоняваш приказката.
Абсолютна глупост е, че акумулатор нямал нужда да му се "раздвижат кокалите".
Не се сещам друга, различна причина за взрив на газообразна смес освен достигане праг на някаква температура или открит източник. Възможно е лошият гном да седи вътре със запалката.
DMN - майстор
PetyrVeliki написа:
В крайна сметка купих един VLRA 75А и като го закачих и пуснах ЮПС-а - всичко тръгна. Много се зарадвах, че не е гръмнал той, защото парите за акумулатора щяха да са напразно.
Аз след такъв гърмеж на акумулатора, бих проверил за всеки случай какво напрежение поддържа ЮПС-а на клемите на акумулатора в момента, ей тъй да съм спокоен :) .
:partyman:

Тема "Акумулаторът на ЮПС-а за парното изгърмя. Буквално." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: