• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Милен - майстор
dalya_tom4o написа:
в смисал има ли значение посоката юг, север, запад,изток)?
Географските посоки нямат значение под земята :lol: :lol: . За заземителя е най добре специфичното съпротивление на почвата да бъде колкото е възможно по-малко. Това съпротивление зависи от състава на почвата, влажноста дълбочината на полагане и др. Грешно е да се намаля с слагане на сол - ще изгние по бързо заземителя, сегашното поцинковане си е направо имитация. :lol:
Забиваш където почвата ти е еднорода (най добре е овлажнена глина или чернозем) и избягваш песъчливи места и насипи. Ако няма подходящо место копаеш дупка, слагаш коловете и ги зариваш с овлажнен чернозем, глина или друга хомогенна пръст, след което се трамбова за уплътняване.
GeorgiRadevDu - специалист
Вземи и си забий два кола(от един почти няма ефект) на разтояние 3 метра един от друг и 0.5-1 метър от пътеките. Заваряват се двата кола
и от снадката до стената на сградата ,ако има възможност прекарай поцинкована шина- 4/40 под самата пътека , ако не по самата пътека (разпробиваш шината на 2-3 места и я прехващаш с анкерен болт, пирон
дюбел или нещо такова). На стената (фасадата) шината се огъва и се прихваща за стената по същия начин , на около 1,3 м. от земята разпробиваш ф10 и с болтова връзка присъединяваш проводник ПВ 16
. Другият край на проводника отива в ел. табло (второстепенно ) , ако инсталацията е направена с три проводен кабел , на дежурна нула(земя)
ако е само с двужилни кабели ,на нулева шина , като всички контакти се зануляват.
Успех и дано съм помогнал.
PCL82 - майстор
Относно коловете как се разпознача дали поцинковането е горещо или студено. Намерих една фирма която предлага колове от неръждаеми пръти, но са дебели само около 2,5см и ми казаха че с тях много често се налагат по 7кола за да се падне под 10 ома.

При това се замислям за вариант да се вземат профили от неръждавейка с по-голяма площ и те да се забиват.

Какво ви е мнението за използването на естествени заземители, според наредба 3 те се използват с приоритет ако дават нужната проводимост.
Имам предвид арматура на бетонни колони, в земя, изоставени водопроводи, в земя , по които не тече вода.

Какво смятате за вариант при който не се прави повторно заземяване на табло на къша(разчитаме на това на изнесеното на вън табло) и направим възка за изравняване на потенциалите между нулата и арматурата на плочите.
pavelari - майстор
Ако таблото, от което се взема ток за къщата е заземено /а то непременно трябва да е заземено/ не е нужно да се слага заземител в къщи и ни е нужно двупроводно захранване на къщата до главното табло. Ако таблото или трафопоста от което вземате ток са много отдалечени /над 50-100 м/ е редно да се набие един заземител поради риск от попадане на мълнии или падане на фазов проводник върху нулата при скъсвне - заземител с който повторно да заземите нулата и във вашето табло нулата се разделя на 2 проводника - единия минава през дтз и си е токов а другия става защитен. и в къщата си пускате трипроводна инсталация
  • 1
  • 2

Тема "Относно заземяване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: