Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
prasse - специалист
Прочетох доста в темите във форума, свързани с принципа на действие и начините на свързване на така наречената "анодна" защита на водосъдържателя.
Това, което разбирам е че системата "балон - вода - магнезиев анод" представлява абсолютен галваничен елемент, като анодът е по-електроотрицателен от казана и порцесите на отнемане се концентрират по анода докато не му свърши материалът. За да тече постоянно ток е необходимо "сухият" край на анода да е директно свързан с балона (батерия накъсо) посредством фланеца или ако е изолиран анодът от фланеца - свързване чрез проводник към балона (тук има възможност за свързване на аноден тестер).
Тук:
viewtopic.php?t=58293#p884860
viewtopic.php?t=50659#p691330
...се натъкнах на мнение, изповядващо теорията, че казанът не трябва да е занулен, нито заземен и да бъде изолиран от тръбопровода. Обвивката на нагревателя, също да бъде изолирана от фланеца и заземяването да се свързва единствено на нея (капсуловащата тръба)! Има логика в обяснението на автора на горните постове и то е свързано с проводимостта на чешмяната вода и това, че при заземяване на тя приема потенциала на "земята" и доколкото разбирам, така намалява важният ток на галваничния елемент през нея. Ама тя, капсуловащата тръба пак е в директна връзка с водата...

Защо тогава при галванична връзка на шпилката на анода с балона, производителите предвиждат тези елементи за заземяване? Очевидно за безопасност, но как влияе това на антикорозионната защита на бойлера? Дали не се влошава? :rolleyes:

Моля за компетентни мнения!
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Никога не съм смятал, че тази защита помага. Според мен е рекламен трик.
Въздуха оставащ в горната част на бойлера е проблем и то сериозен, водещ до корозия.
Втори сериозен: колебанията на налягането, наред с тънката ламарина и емайл, правят постоянни усуквания и разрушават бойлера. Електрохимична корозия ми се струва най-малкият проблем.
Факт: Бойлер, правен от може би 3мм ламарина, работи почти без налягане 0,3 бар максимум, със сух нагревател, без зануляване и заземяване, и без въздушна възглавница на върха. И повече от 38г.(аз нямам спомен, но мисля, че е повече) няма намерение да се поврежда.
Andri01 - майстор
" без въздушна възглавница на върха" ?? Това означава,че изхода на топлата вода е директно от най високата точка на балона?? Ако няма въздух, то той е най-безопасния бойлер по отношение на повишаване на налягането. Интересно изпълнение! Самоделка,предполагам?
zz_stefanov - майстор
Анодната защита е за емайлирани бойлери, които освен, че емайла не ги защитава достатъчно от корозия, вече се правят от много тънка ламарина.
Проблемите започват около година след, като престане да функционира.
За да функционира не е достатъчно наличието на анода, а и доброто опроводяване от него към балона.
DMN - майстор
А и обикновено магнезиевата пръчка(анодната защита) е "по-изядена" от към страната на нагревателя, така че може би удължава и неговия живот.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
вт май 02, 2023 7:58 amAndri01 написа:
" без въздушна възглавница на върха" ?? Това означава,че изхода на топлата вода е директно от най високата точка на балона?? Ако няма въздух, то той е най-безопасния бойлер по отношение на повишаване на налягането. Интересно изпълнение! Самоделка,предполагам?
Мдаа. Повишаването на налягането избутва част от студената вода към хромникелов варел 500л. на тавана. Няма клапани.
Ползва се и на дърва/въглища, ако няма ток.
И контактора забравих да спомена, не съм го виждал какъв е, не се е налагало.
Системата е чудесно измислена. И ток да няма и вода да няма, пак може да се изкара седмица спокойно.
MamaMy - майстор
Имах на времето такъв руски бойлер 100л. Изходите му бяха на 3/4. Монтира ми го професионалист водопроводчик с твърди връзки и на холендри. Ползвах го 5 години преди да сменя жилището и на новото място един приятел го видя и :shock: . Ама този бойлер защо е вързан така? Той е за отворена система и си има в комплекта специална батерия. Тогава се сетих, че "професионалиста" я гледа тази батерия, :? и нещо не я хареса та я пропусна. Та този емайлиран казан без никаква анодна защита и в пълно противоречие на всички закони и правила устиска 8г. Нагревателя е като за автоматична пералня 2000 вата с електронно реле до 85 градуса. Като прокапа и го свалих се оказа, че ламарината на казана е 1мм. Течовете бяха основно по вертикалната заварка. :rolleyes:
Andri01 - майстор
Този варел 500л. на тавана предполагам е затворен? Значи в него се повишава налягането, и има въздушна възглавница,защото системата е под налягане,така ли е? Един вид "разширителен съд"!?
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
ср май 03, 2023 8:39 amAndri01 написа:
Този варел 500л. на тавана предполагам е затворен? Значи в него се повишава налягането, и има въздушна възглавница,защото системата е под налягане,така ли е? Един вид "разширителен съд"!?
Има изход в най-горна точка - преливник с маркуч и тече по керемидите като се препълни. Има някаква изолация, каквото е имало навремето. В смисъл не е напълно затворен. Налягането максимум е към 0,3Атм(3м воден стълб) и минимум 0,2Атм(2м). Варианта да прави налягане или вакуум се случва когато се задържи -15 -20гр. няколко дни и прелее. Ако остане някаква вода в маркуча и да замръзне. Може да се пълни от кладенеца, може и от водопровода. За пиене не се ползва тази вода - все пак престоява няколко дни в него.

Тема "Протекторна защита на бойлер и заземяване" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: