• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Razer_86 - специалист
ср май 10, 2023 8:09 pmgogo7777 написа:
Ако е свързан по схемата на капачката е нормално да няма мощност....вероятно и грее
Това може да се установи с мерене на съпротивлението между намотките.
:drinkers:
Да колега, мотора е свързан по схемата на капачката и наистина грее, ама като казвам грее значи за 30мин работа не можеш да държиш ръката на корпуса. Според теб как трябва да се свърже? Дай някаква схема. И съпротивлението между намотките колко трябва да е?
gogo7777 - майстор
Ако съпротивлението между намотките покаже 2:1 то тогава мотора ще работи само с един кондензатор. Измери ги и кажи резултата..., :drinkers:

....иииии снимай ни как си свързал мотора....
Razer_86 - специалист
Прикачен файл:
IMG_20230514_180218_copy_685x913.jpg
До колкото разбирам двата бели кабела долу (по дебелите) са на работната намотка. Там съпротивлението е 0.9ома. Двата лилави са на пусковата намотка 3.7ома. И другите два бели са за центробежника. Демек мотора може да работи само с работния кондензатор така ли да го разбирам :?
gogo7777 - майстор
Последно центробежния изключвател в мотора ли е?. Като мери съпротивленията беше ли разкачил кондензаторите?
Razer_86 - специалист
Ами мисля че тези двете бели жички отляво които са вързани една срещу друга са за центробежника. Първо развързах цялата кутия и тогава мерих едно по едно с мултицета. На центробежника ми даде верига, на работната намотка 0.9 ома а на пусковата 3.7 ома. Доколкото разбрах от колегите тука при пуска тръгват и двата кондензатора в паралел. След развъртане на ротора центробежника изключва само пусковия кондензатор а двете намотки продължават да работят в паралел. Поправяйте ме ако греша някъде :-D
fbr - майстор
пон май 15, 2023 2:50 pmRazer_86 написа:
След развъртане на ротора центробежника изключва само пусковия кондензатор а двете намотки продължават да работят в паралел. Поправяйте ме ако греша някъде :-D
Работят в паралел работната и последователно свързаните работен кондензатор и пускова намотка.
gogo7777 - майстор
Това 0,9 ома ми е странно. :)
Разгеле. Към 58-9 киловата иде да е мотора, при такова измерване на съпротивлението и 230 волта напрежетие.
hidrazin - майстор
Бъркате щатите с това съпротивление - за 2,2kW мАтор си е вреда на нещата...
:partyman:
zz_stefanov - майстор
Трифоне, това не е нагревател :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Проблем с монофазен мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: