Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
brum - майстор
Направо го пускаш през лабораторен захранващ блок ограничен на 12 волта и 2 ампера. Ако напрежението не успее да се закрепи на 12 волта, а пада поради постоянен товар от 2 ампера търсиш кое грее и ще придобиеш идея къде е проблема.

Ако пък извади 230 волта на изхода слагаш 40 ампера предпазител, пускаш го с една крушка от 100 вата товар на изхода и ако светне да се похвалиш.
fbr - майстор
вт юни 06, 2023 7:44 pmDMN написа:

Пак така бяха заминали някои транзистори, но след смяната грееха яко на празен ход. Може и ментета да са били ...накрая се отказах и го зарязах :-D .
Без да се види с осцилоскоп, какво става на гейтовете на инвертиращите транзистори, като се прекъсне силовото захранване, и да подменяш транзистори на сляпо си е мазохизъм отваякъде.
ivanovbg - майстор
Това не е като да заковеш пирон. Вместо да се чукнеш по пръста лесно може да се усмъртиш или по лошо. Нито техниката нито знанията ги имаш.
DMN - майстор
fbr написа:
Без да се види с осцилоскоп,
И през осцилоскоп мина, ама накрая ми писна и тогава прецених, че няма смисъл да се занимавам повече с него. А и понякога наистина се продават менте части, там откъдето купих транзисторите, не за пръв път ми се е случвало.
:partyman:
petromaniq66 - специалист
Ами тук направи си самистите лаборатории имат. Ти само с отвертка си тръгнал инверторн да ремонтираш. Осцилоскопи, Тектроникси сигурно имат, та един глупав инвертор ли няма да фърлят, ако им се оръби...Дано! Това дето уж си прочел ти е от полза за в бъдеще. Поне да не пускаш безсмислени теми във форумите.
kozl - майстор
Този ремонт е вързан с късмета.
Обаче за да изгорят мосфетите има причина. Дали причината за повредата е включване на инвертора към 24 вместо 12 волта :? Мосфетите са за 50 V. Би трябвало да устискат на 2х24. Но може управлението да им се повредило и новите транзистори да се отпушат и в едно с първичната намотка да работят като нагреватели, вместо генератори на променлив ток.
Считам, че miliad получи необходимите съвети, най-вече от brum сързани с неговия опит и познания и има насоки да се пробва пък дали ще има инвертор или главоблъсканица по неква електроника, това е и до късмет.
А пък нашето забавление си тече :roll:

И подкрепям идеята за ползване на захранващ блок с регулируем ток. Преди години се занимавах и с ремонти на аудио техника за автомобили и още в началото си направих регулируемо по ток захранване.
petromaniq66 - специалист
Автора на темата иска акъл да си ремонтира инверторн, а не как да си прави лаборатории. Акъли да слага високоволтови електролити едва ли ще е от полза. Или някои тук иска да скъса дипломата на проектанта....акумулатора развивал към 15V,.....е да ама ще ври към 16 на зарядно като боб чорба. Кой ви е учил да пускате инвертор на акумулатор под заряд?
brum - майстор
Oловниte понякога и над 15 се зареждат. За справка - CTEK MXS 5.0 и recondition режима му дето балансира клетките. Ама отиваме в друга тема :) .
petromaniq66 - специалист
Виж последно изречение. Акумулатор под заряд....колко можело....във всички техники за бордова мрежа 12V кондензаторите са 16 волтови! Или презумпцията е другия път, ако някой намисли да пусне пак инвертора на 24, 36, 48....да сменя само предпазител и транзистори 😁
DMN - майстор
Е той инверторът не би трябвало въобще да работи на 15V, защото има защита.
Не знам до колко волта най-много работеше може би до 13-14(не съм сигурен).
Аз нали така опуках моя. Понеже не ми държеше батерията на лаптопа, пък исках да си направя диагностика на автомобила, но при работещ двигател, и реших да използвам инвертора да захраня лаптопа на 220V, но тогава напрежението е над 14V и инверторът изключваше.
Та какво направих: през линеен регулируем стабилизатор LM 338(който все още ползвам) понижих напрежението до към 12V и към него включих инвертора. Но при старта на лаптопа нещо някъде се получи и изгоря бушона на запалката от където взех ток. И после се оказа, че са опукали някои транзистори на инвертора и т.н.
Иначе към инвертора съм включвал лаптопа и друг път за проба, но директно към акумулатор 12V и проблеми нямаше.
Абе както и да е, темата не е за моя инвертор.

Тема "Ремонт на инвертор." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: