Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
iliya_i - майстор
чет фев 15, 2024 8:35 amB0bi написа:
ср фев 14, 2024 9:23 pmiliya_i написа:
Е и? Двата компресора с еднакъв проблем?
Един е компресорът.
Прочети пак от начало.
пон сеп 11, 2023 10:57 pmtihar написа:
.... и техниците дойдоха, видяха го и смениха компресора.
ср дек 13, 2023 3:17 pmtihar написа:
След смяна на изгорелия компресор със стария....
B0bi - специалист
Не съм те разбрал какво имаш предвид. Питащият и той потвърждава, че хладилникът е с еди компресор :) "Последствията" и при двата са еднакви (в крайна сметка). Изгарянето е в резултат на нещо. Според теб - едно и също. Последният път (окончателно) е станало след продължителна работа на макс. Прегряването е почти задължително. На управляващата електроника също. Дали тя е изправна ...
Andri01 - майстор
При проба е губил налягане! Значи губи и фреон.Щом няма видимо омасляване,значи загубата е в покритата / капсулована/ част.
tihar - специалист
Днес работи добре, но нагряваше до към 47С и ми се стори, че не охлажда толкова бързо колкото очаквах, и му долях още 5-10 гр фреон. Вече работи на около 40С. Току що спря след 2.5 часа бъхтене (халдилникът се ползваше), но не вдигна по-висока температура.

За по-сигурно съм сложил и едно вентилаторче (от комп. процесор) да го обдухва, че да охлажда по-бързо, когато почива. Не знам доколко е съществена работата му, но засега ще е там. А и се надявам малко да компенсира нагряването от вентилатора, който обдухва кондензатора и набива горещия въздух направо върху компресора.
preslav - майстор
чет фев 15, 2024 8:35 amB0bi написа:

нед юни 19, 2016 11:54 pmMrMurdjo написа:
... пусковите автомати, които съм виждал, обикновено имат електромагнит, който се задейства по ток през работната. При първоначално включване, токът е голям и притегля котвата. Ако моторът развърти и достигне обороти, токът пада, котвата отпуска и изключва пусковата. Или я комутира през по-малък капацитет и това съм виждал. Ако обаче токът остане голям, се нагрява една съпротивителна спирала, тя задейства биметална пластина и разпада цялостно веригата за времето докато се охлади и даде отново контакт.
Този въпрос е вече коментиран в друга тема. Аз също не знаех, че в съвременните хладилници се използва позистор (примерно https://ashop.bg/termis-pozis-varistori ... i-top-1fzp).
В конкретния случай с инверторния мотор дори и позистор не е нужен.
Щом схемата на "хидравликата" на хладилника е същата, ще трябва да се провери изправността на клапана/разпределителя, а това как става без смяна с нов не ми е известно. "Приритването" може да се дължи точно на това, че електрониката усеща претоварването и се стреми да предпази компресора. Друга не малко вероятна причина е постъпила влага в системата при разхерметизирането и, влагата/конденза може да образува ледени тапи, които пречат на циркулацията на фреона. Влагата се лекува с продължително вакуумиране (няколко часа, а не докато трае вечерята). По-неприятното с влагата е ако е абсорбирана от маслото на компресора (някои масла са много хигроскопични) - трябва отново да се смени филтър-дехидратора.
Andri01 - майстор
"...и му долях още 5-10 гр фреон..." !?!? А това защо се налага? И то не един път!
tihar - специалист
пет фев 16, 2024 7:55 ampreslav написа:
...
Щом схемата на "хидравликата" на хладилника е същата, ще трябва да се провери изправността на клапана/разпределителя, а това как става без смяна с нов не ми е известно. "Приритването" може да се дължи точно на това, че електрониката усеща претоварването и се стреми да предпази компресора. Друга не малко вероятна причина е постъпила влага в системата при разхерметизирането и, влагата/конденза може да образува ледени тапи, които пречат на циркулацията на фреона. Влагата се лекува с продължително вакуумиране (няколко часа, а не докато трае вечерята). По-неприятното с влагата е ако е абсорбирана от маслото на компресора (някои масла са много хигроскопични) - трябва отново да се смени филтър-дехидратора.
Наистина не съм вакуумирал повече от 10 минути последния път. Следващия път ще му се постарая повече.

А филтърът е сменен декември месец. Би трябвало да е наред все още.

пет фев 16, 2024 8:43 amAndri01 написа:
"...и му долях още 5-10 гр фреон..." !?!? А това защо се налага? И то не един път!
На хладилника пише да се сложи 80 гр фреон. Но моето кантарче не е съвсем точно и сложих някъде толкова. От там нататък го нагласях по някакъв усет. Първо като не можеше да тръгне реших, че има много фреон и го изпуснах малко и компресорът захапа. После обаче като не можеше да охлади и прегряваше реших, че е малко и долях и той охлади ... След това, понеже работеше на температура, която ми се струваше висока реших да долея още и температурата му падна. Снощи гледам, че е работил почти както работеше след декемврийското зареждане - на равномерни цикли между 27С и 36С. Тогава работеше от 29С до 33С, но сега слиза по-ниско вероятно заради допълнителния вентилатор, а защо отива по-високо не знам (може да иска още фреон ...)
B0bi - специалист
При подобен теч (за който разбрах доста по-късно) ми се беше вдигнала месечната сметка за ток. Междувременно забелязахме, че хладилникът (компресорът му) не спира изобщо. Как е издържал, идея си нямам. Конвенционален беше. След напълване от техник беше изкарал може би половин година. При следващия проблем потърсих друг техник. Той се оказа по-коректен. Обясни ми, че няма проблем да го напълни, но без гаранция. При първоначалното включване около пробива се образувал лед, който действал като тапа. При спиране на тока (или размразяване за почистване) въпросната тапа се разтапя и газът изтича ако постои повече време неработещ. Просто го бракувах. Беше се изплатил.
При инверторния "усещайки", че не може да охлади достатъчно за някакво време (поради намаляване на газа), вероятно си вдига оборотите. От там по-голямото натоварване неминуемо води до повече отделена топлина. Интензивното му ползване също допринася за това.
Дали можеш да се сетиш за прекъсване на тока, което да е "провокирало" поредния проблем?
tihar - специалист
Токът не е спирал, но бяха оставили вратата на фризера отворена, което го е накарало да работи на пълна мощност няколко часа. Това как точно го кара да губи фреона не знам, но сега като се ползва нормално изглежда стабилен. Сутринта го погледнах и показваше 105W разход в контакта и бръмчеше спокойно (явно на ниска мощност само за поддържане). Когато бръмчеше по-енергично харчеше към 200.
B0bi - специалист
Само си мисля: по-интензивна работа ще рече по-високи обороти. Съответно - по-високо налягане, при което течът става по-актуален.

Тема "Компресорът на хладилника "приритва"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: