Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
tihar - специалист
След смяна на изгорелия компресор със стария, и обезвъздушаване и зареждане с R600, хладилникът работи няколко седмици и пак загуби фреона. До момента компресорът не е изтропал и едни път, което ме кара да мисля, че си е съвсем наред. Обаче при опита ми да го донапълня с фреон (както си работеше) усетих духане от филтър-дехидратора. От него направо си капеше по малко масло. Та вчера имаше смяна на филтър (2 лв.), обезвъздушаване (една вечеря време), пълнене с фреон (да речем 3лв.) и хладилникът пак е в играта :)

Ако имам повече късмет може да се окаже, че само този филтър е бил проблемен. Ако излезе така ще опитам и да върнем в системата тръбата, която обикаля и топли лицето на хладилника, че по съвет на един техник я махнахме, понеже на 90% пробивите били там. Но засега чакаме да видим. Докато хладилникът си работи нормално аз мога да чакам :)

Обаче, докато го затварях отзад, се загледах в сребристата торба, която излезе измежду задната ламарина и пяната. Съдържанието и се беше събрало на дъното и не можех да я върна на мястото и. Та реших да я отворя и поне да видя какво има вътре. Ами имаше някакъв фин задушлив прахоляк, все едно беше събран от много прашасало помещение. Не миришеше на нищо особено и не мога да си обясня за какво е била сложена там изобщо. Надявам се някой да е виждал и да знае

Прикачен файл

IMG_20231212_220455.jpg

Прикачен файл

IMG_20231212_220541.jpg

Прикачен файл

IMG_20231212_220515.jpg
tihar - специалист
След 3 месеца работа без забележки хлапето оставило вратата на фризера недозатворена, компресорът бачкал 2-3 часа и почна пак да рита :( Вакуумирах, сложих фреон и тръгна добре - около час и половина работи и спря (вероятно е охладил достаъчно). След 20-на минути обаче като се пробва да тръгне пак и не може - приритва. Изключих го да почине и да охладнее, и след 2 часа като го пуснах - работи отново, но след следващата почивка пак не може да тръгне. Само дълга почивка и охлаждане под 30 градуса го подкарват. Сложил съм му един термометър с едно контролерче да го следи как работи, че да виждам в какво състояние е.

Когато се мъчи да тръгне и не успява забелязах, че изходящата тръба става много гореща. Реших, че може да съм сложил твърде много фреон (кантарчето е обикновено домакинско) и на един от опитите да тръгне му изпуснах малко газ и той захапа. Но беше само за веднъж и след следващата почивка пак не успя.

И вече работи май все едно няма фреон - смукателната тръба не замръзва и компресорът нагрява (отива над 55С). Та сега се чудя какво може да се е (до)прецакало при работата му няколко часа на отворена врата ...?
B0bi - специалист
Не съм специалист в областта! Но ми звучи като прегорял лак на навивките. При изстинало състояние няма проблем (проводимост). При загряване в участък с компрометирана изолация става пробив (междувитков). Това не е пълно късо. Токът се е увеличил незначително, но магнитното поле (накъде) е намаляло. Ефектът - не стига начален въртящ момент. С други думи - за пренавиване.
Нали имаш втори?
Подкрепям.
Едно време дъртите му викаха "междувитково късо".
iliya_i - майстор
Е и? Двата компресора с еднакъв проблем?

Според мен, проблема е в нещо като клапан или подобно (защото не разбирам от хладилници), което трябва разтовари налягането след спиране. Ама не го разтоварва и компресора тръгва срещу високо налягане. А не в самия (двата) мотора на компресорите.
kr1100 - майстор
ср фев 14, 2024 8:33 pmB0bi написа:
Не съм специалист в областта! Но ми звучи като прегорял лак на навивките. При изстинало състояние няма проблем (проводимост). При загряване в участък с компрометирана изолация става пробив (междувитков). Това не е пълно късо.
Пълни глупости. Където започне веднъж пробив на лака няма спасение- верижно. Витките на намотката са една до друга , пробив нагряване и разрастване на пробива.
'Може да се пробва с наново лакиране + импрегнация.
+ това сегашните са с кекави лакове , леснотопими.Няма веч импрегнация под малък вакуум.
tihar - специалист
Не знам за навивките в мотора, но ми изглежда нещо по тръбите, което прецаква фреона - теч или засмукване ...

Точно го бях спрял за час-два и го пуснах пак. Тръгна да работи, но смукателната тръба така си и стоеше студена, но не и ледена. За половин час компресорът вдигна 53С. Долях му 5-10 грама фреон докато работеше и смукателната тръба замръзна както обикновено. За няма и 5 минути явно беше охладил вътре и спря. Чаках да видя как ще тръгне отново, но му отне повече от час и беше станал 26С и тръгна от раз. Та ще го видя как ще е утре.
preslav - майстор
Да не би схемата да е като на този Привилег https://www.service-ruse.eu/forum/topic ... &topic=143 - магнет-вентила също може да е причина за претоварване на компресора.
B0bi - специалист
ср фев 14, 2024 9:23 pmiliya_i написа:
Е и? Двата компресора с еднакъв проблем?
Един е компресорът. Тръгва без товар или поне намален. Освен след спадане на налягането след изстиване (?), има и тръгване при умишлено изпускане на газ.
Подлежи ли въпросният компресор на пренавиване (и дали си заслужава)?
Би ли могъл авторът да премери тока, когато компресорът заработи?

Мисля, че тази информация може да ти е от полза (а и цялата тема, макар че там се обсъжда друго).
нед юни 19, 2016 11:54 pmMrMurdjo написа:
... пусковите автомати, които съм виждал, обикновено имат електромагнит, който се задейства по ток през работната. При първоначално включване, токът е голям и притегля котвата. Ако моторът развърти и достигне обороти, токът пада, котвата отпуска и изключва пусковата. Или я комутира през по-малък капацитет и това съм виждал. Ако обаче токът остане голям, се нагрява една съпротивителна спирала, тя задейства биметална пластина и разпада цялостно веригата за времето докато се охлади и даде отново контакт.
tihar - специалист
чет фев 15, 2024 8:35 amB0bi написа:
...
Един е компресорът. Тръгва без товар или поне намален. Освен след спадане на налягането след изстиване (?), има и тръгване при умишлено изпускане на газ.
Подлежи ли въпросният компресор на пренавиване (и дали си заслужава)?
Би ли могъл авторът да премери тока, когато компресорът заработи?
....
Да, има един компресор, който захранва всички изпарители. Дали може да се пренавие - все съм чувал, че тези не подлежат на ремонт (не да е технически невъзможно, но никой не ще да се занимава). Компресорът е embraco ves c11c, инвертор, трифазен - няма пускови намотки (ако не бъркам). Мерил съм намотките (по контактите на корпуса) и съпротивлението е почти точно като по спецификация. Когато работи съм го засичал да харчи около 200W (според китайска машинка в контакта)

чет фев 15, 2024 6:43 ampreslav написа:
Да не би схемата да е като на този Привилег https://www.service-ruse.eu/forum/topic ... &topic=143 - магнет-вентила също може да е причина за претоварване на компресора.
Изглежда да е точно същата - тук има същия вентил. Само където изпарителите долу са два (има две отделения долу, като едното може да се ползва като фризер или хладилник, по желание), но точното им свързване не ми е известно.

Прикачен файл

IMG_20240215_105437.jpg

Тема "Компресорът на хладилника "приритва"" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: