• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
prasse - специалист
Мегер ще трябва
B0bi - специалист
Ток? Колко е на работещите нормално двигатели и на този? Разлика между токовете на трите фази?
ji4kata - помощник
Сблъсках се с подобен проблем на трифазен мотор на малък компресор,стоял почти 5години в мазе на сухо уж и проблема беше точно влага в намотките. Ей така пак при включване си тръгваше нормално,но след няма и минута защитата в презостата изключваше. Мотора беше загрял,но не чак да пари. Влагата е установих след разглабяне на мотора. Мислех си,че лагерите са клеясали и си викам ще го разглобя да ги проверя,но се оказа,че са добре . Ротора обаче беше влажен и леко корозирал даже.Явно се е получил конденз от дългото стоене. По статора видимо нямаше влага. Измерих намотките с мегер и резултата беше ,че и на трите съпротивлението доста се разминаваше. Беше лято тогава и оставих статора два дена под слънцето . След повторно измерване с мегера ,съпротивлението вече беше почти еднакво и на трите намотки. Така сглобих всичко обратно и машината си тръгна ,без да изключи повече защитата.
gogo7777 - майстор
Положението отива на ремонт. Има скъсани бандажни конци от прегряване. Корозирал ротор и капачки на лагери. Там където са прекъснати конците намотката е по-тъмна.....явно има греене.
Прикачен файл:
Screenshot_20240118-190907_Gallery.jpg
Прикачен файл:
Screenshot_20240118-190938_Gallery.jpg
Прикачен файл:
Screenshot_20240118-191021_Gallery.jpg
Прикачен файл:
Screenshot_20240118-191108_Gallery.jpg
zz_stefanov - майстор
Като гледам как ти е ръждясал ротора, вътре не му е било много сухо. Колко ома са намотките, че 2-3 десети разлика ако намотката е 1 ом не са малко.
Не изсъхна ли вече:)
Christo - майстор
Това не е ръжда, а плах опит за боядисване :-D
gogo7777 - майстор
чет яну 18, 2024 7:21 pmzz_stefanov написа:
Като гледам как ти е ръждясал ротора, вътре не му е било много сухо. Колко ома са намотките, че 2-3 десети разлика ако намотката е 1 ом не са малко.
Не изсъхна ли вече:)
Еееее мерих ги вече......доста повече от 1 ом бяха и без съществена разлика......след видяното като разглобих, не се замислям и го давам за пренавиване. Другият вариант е да намеря другите три края на намотките и да проверя за лоша връзка.

Машината ми трябва и отива за ремонт....98,32% съм сигурен.

:drinkers:
  • 1
  • 2

Тема "Трифазен мотор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: