• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
Кери - напреднал
Информацията ми е оскъдна.
Мачтов трансформатор вероятно 20/04 между 100...250KVA. Захранва къща и разни ново строящи се складове.
Смятам, че не е натоварен повече от 1...3KW, но товарът е асиметричен. Пералня, сушилня, бойлер...лампи, хладилник.
Доколкото знам няма друг товар.
Проблема е, че две от фазите са 235V, а една е 255V.
Местния енерго гуро веднага е отсякъл, че трафа е повреден - без да мери освен с мултицет.
Бих се съгласил, но веднъж бях там и ми направи впечатление, че в старо табло от соца, което е в сградата - нулата и земното са разделени. Нямам идея защо, но не съм виждал подобно нещо преди. Та въпросът е може ли звездният център да не е заземен - умишлено или случайно?
Човек там уж е измерил, че между нулата и земното в таблото на сградата няма пад на напрежението по-голям от 1 волт.
Как седи обаче въпросът при трафа - нямам идея.
Как мога да проверя ако се завлека на място (450км път)
Все пак не ми се ще с лека ръка да се купи и смени трансформатор и да се окаже нещо друго.
Под трафа има табло вероятно за мерене с електромер и токови трансформатори до което нямаме естествено достъп.
Главния прекъсвач е триполюсен предпазител 125А.
hidrazin - майстор
съб сеп 28, 2024 10:07 pmКери написа:
Проблема е, че две от фазите са 235V, а една е 255V.
Местния енерго гуро веднага е отсякъл, че трафа е повреден - без да мери освен с мултицет.
Елементарно. Изключете всички товари и измерете напреженията при празен ход на трите фази.
Като за начало - трябва да са еднакви. Без значение дали звездния център е заземен или не.
Онова "високото" напрежение от 255 волта е само 2 волта над максимума по стандарт.
Като за "после" - тези трафове имат регулатори на напрежение - на степени. Свалете една степен.
СТОП !!! Нищо не "сваляйте" и не барайте. Имате ли необходимата квалификация да работите не СН?
Предполагам не, щом задавате такива елементарни (в тая област) въпроси.
Чия собственост е трафа и кои са лицата имащи право ... и.н.т.
С толкова информация - толкова.
:partyman:
P.S. Да, има вероятност (макар и малка) да има проблем с трафа.
И както отбелязахте - това не може да се установи нито с мултицет от 6 кинта, нито с мултицет FLUKE от 1000 лева и нагоре.
Там бирата е друга...
Кери - напреднал
съб сеп 28, 2024 11:04 pmhidrazin написа:
съб сеп 28, 2024 10:07 pmКери написа:
Проблема е, че две от фазите са 235V, а една е 255V.
Местния енерго гуро веднага е отсякъл, че трафа е повреден - без да мери освен с мултицет.
Елементарно. Изключете всички товари и измерете напреженията при празен ход на трите фази.
Като за начало - трябва да са еднакви. Без значение дали звездния център е заземен или не.
Онова "високото" напрежение от 255 волта е само 2 волта над максимума по стандарт.
Като за "после" - тези трафове имат регулатори на напрежение - на степени. Свалете една степен.
СТОП !!! Нищо не "сваляйте" и не барайте. Имате ли необходимата квалификация да работите не СН?
Предполагам не, щом задавате такива елементарни (в тая област) въпроси.
Чия собственост е трафа и кои са лицата имащи право ... и.н.т.
С толкова информация - толкова.
:partyman:
P.S. Да, има вероятност (макар и малка) да има проблем с трафа.
И както отбелязахте - това не може да се установи нито с мултицет от 6 кинта, нито с мултицет FLUKE от 1000 лева и нагоре.
Там бирата е друга...
Точно ти ми трябваше, защото изглеждаш грамотен.
Трансформатора е собствен.
Човека, който е що годе грамотен там твърди, че е мерил без товар и нещата са същите, но аз не му вярвам.
Идеята ми е когато пристигна да се убедя, че няма товар (още не ми е ясно как, защото не съм обърнал внимание как са табла, електромери и как са защитени проводниците НН (метални тръби, гофрета?)) и да меря на гарантиран празен ход.
Ето тук ми трябва отговор от грамотен човек:
Ако има разлика в напреженията на фазите (линейни / фазови) - значи ли проблем в трансформатора или е възможно да има проблем с високото?
Отговорника от тамошното ЕРП твърди, че е траф и да го сменяме - често горели в района. Таз година 4 гръмнали по този начин. Не ми звучи сериозно.
Само да вметна, че ни се повреди земекопна машина и дойдоха представители от официалния сервиз. Установиха, че е 99% проблем с компютъра на машината. Продадоха ни един за 10 000 евро естествено без право на връщане, който пристигна след 45 дни чакане и още 1000 евро монтаж и настройка. Оказа се, че не е той и предложиха да се смени двигателя с нов. Ние естествено не се съгласихме и открихме, че ДПФ се е запушил!!!
Смятам, че умишлено ни пробутаха компютър и се пробваха в последствие да пробутат двигател.
Имаме още няколко подобни случая и затова съм подозрителен към този трансформатор и човека от ЕРП_то.
Естествено, ако се окаже трансформатор ще се смени, но не ми се ще да си имаме на склад излишна бройка заради примерно хлабава връзка по трасето.

Подскажи моля и за другата бира. Трудно се намира квалифицирани хора, а измамниците са под път и над път.
ivanovbg - майстор
За ниското напрежение ти трябват амперклещи и мултицет. С амперклещитв се уверяваш, че няма товар по фазите и мериш с мултицета. За високото: разменяш фазите и мериш пак ниското. Ако се промени, проблема е в захранването, ако остане същото - проблема е в трафа. За такава проверка няма да ти трябват високоспециализирани инструменти.
Кери - напреднал
нед сеп 29, 2024 10:09 amivanovbg написа:
За ниското напрежение ти трябват амперклещи и мултицет. С амперклещитв се уверяваш, че няма товар по фазите и мериш с мултицета. За високото: разменяш фазите и мериш пак ниското. Ако се промени, проблема е в захранването, ако остане същото - проблема е в трафа. За такава проверка няма да ти трябват високоспециализирани инструменти.
Няма да се пипа по средното напрежение.
Другото е ясно.
Въпросът е как да разбера ако при 100% липса на товар трафа дава асиметрично напрежение дали проблема е в него или в нещо друго. На техник от ЕРП_то е платено и той казва да се сменя трансформатор, НО !!!!! не давал гаранция, че е това.
Както писах - нямам нужда да заскладявам излишен трансформатор.
ivanovbg - майстор
Няма как да си 100% сигурен ако не пипаш по средното напрежение. Иначе винаги можеш да свалиш трафа и да го пратиш за тест, но оставаш без ток.

Няма ли гаранция трафа?
Кери - напреднал
нед сеп 29, 2024 10:37 amivanovbg написа:
Няма как да си 100% сигурен ако не пипаш по средното напрежение. Иначе винаги можеш да свалиш трафа и да го пратиш за тест, но оставаш без ток.

Няма ли гаранция трафа?
Трансформаторът е стар...не си знае вероятно годините.
Така го купихме с обекта.
Няма гаранция.
hidrazin - майстор
нед сеп 29, 2024 11:37 amКери написа:
Трансформаторът е стар...не си знае вероятно годините.
Така го купихме с обекта.
И вероятно никога не сте го обслужвали... :)
С каква мощност е? И няколко снимки говорят много.
:partyman:
valentino76bs - майстор
Къде се намира тоя траф?
hidrazin - майстор
нед сеп 29, 2024 3:47 pmvalentino76bs написа:
Къде се намира тоя траф?
Явно нито му е спешно, нито приоритет.
К'во толкова? Като гръмне/запали и ще го сменят с нов.
Пък и трафчето вероятно е "нюню" - вероятно 150kWA
Главния прекъсвач е триполюсен предпазител 125А.
И това ми стана много смешно:
Отговорника от тамошното ЕРП твърди, че е траф и да го сменяме - често горели в района.
Последните над 10 години и над 35 трафа с мощност от 500kWA - и нагоре - как пък и един не ми "гръмна" ? :)
:partyman:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Казус със силов трансформатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: