Стига с тази газ за осветление. Примусчето си е чисто бензиново. Не че и с газ няма да тръгне ама в началото ще са едни пушеци.
И защо си разглобил предпазния клапан. Той е само за защита ако стане накой гаф от свръх налягане в резервоара. Надявам се да го събереш така че да си работоспособен.
Врътката за регулиране има особенности така че първо ще трябва да се разбереш с нея кое на къде е. То на бакелитовото търкало си пише почистване и затваряне. Но може да се ориентираш като гледаш малкото отворче на дюзичката. В едната крайна позиция ''прочистка" от него се показва една тънка игличка. Това се ползва само за почистване на дюзата от нагари и не трябва да се оставя да работи когато иглата е вкарана в отворчето. Но когато гори и има проблеми се чисто като се завърти в тази позиция. В другата крайна си е регулирането силата на горене и затваряне на горивото. В комплекта би трябвало да имаш резервна игла увита в една хартийка и защипана с ключето в капака. Дано не си я затрил.
Наливаш смело бензин в резервоара. Няма опасност да го препълниш. Има там една гимнастика така че винаги остава свободно пространство. отваряш кранчето на макс и хващаш с ръка резервоарчето да се постопли от ръката ти. През това време от дюзата потича малко бензин и пълни тавичката от долу. Затваряш кранчето и палиш да се подгрее горелката и преди да угасне отваряш и пускаш полека. Може да се наложи в началото да караш по малко докато му хванеш цаката. Може и със спирта да подгряваш но в оригинал това е начина на палене. Примуса няма помпа и налягането става на сметка на близко разположения резервоар и лекото му подгряване от горелката. Като влезе в режим не трябва да има никакви пушеци и пламъци просто един свирещ особен звук на горелка. А тя става червена. По съдовете няма сажди ако работи правилно.
Гасенето става с кранчето и като угасне напълно пламъка развиваш капачката на резервоарчето да спадне налягането. Но само трябва да внимаваш да е изгаснал напълно.
За мен лично преди да излезнат газовите котлончета това е най удачната и компактна конструкция на примус за в раницата. Също така е достатъчно мощен да не кажа прекалено но за полеви условия с едно зареждане можеш спокойно да си наготвиш. Литър вода я изпарява напълно с едно резервоарче бензин. Случвало се е да си направя този гаф като се заплесна по нещо друго.
Явно с колегата сме писали заедно и не ми се редактира но нещата са същите и в неговите обяснения.
И защо си разглобил предпазния клапан. Той е само за защита ако стане накой гаф от свръх налягане в резервоара. Надявам се да го събереш така че да си работоспособен.
Врътката за регулиране има особенности така че първо ще трябва да се разбереш с нея кое на къде е. То на бакелитовото търкало си пише почистване и затваряне. Но може да се ориентираш като гледаш малкото отворче на дюзичката. В едната крайна позиция ''прочистка" от него се показва една тънка игличка. Това се ползва само за почистване на дюзата от нагари и не трябва да се оставя да работи когато иглата е вкарана в отворчето. Но когато гори и има проблеми се чисто като се завърти в тази позиция. В другата крайна си е регулирането силата на горене и затваряне на горивото. В комплекта би трябвало да имаш резервна игла увита в една хартийка и защипана с ключето в капака. Дано не си я затрил.
Наливаш смело бензин в резервоара. Няма опасност да го препълниш. Има там една гимнастика така че винаги остава свободно пространство. отваряш кранчето на макс и хващаш с ръка резервоарчето да се постопли от ръката ти. През това време от дюзата потича малко бензин и пълни тавичката от долу. Затваряш кранчето и палиш да се подгрее горелката и преди да угасне отваряш и пускаш полека. Може да се наложи в началото да караш по малко докато му хванеш цаката. Може и със спирта да подгряваш но в оригинал това е начина на палене. Примуса няма помпа и налягането става на сметка на близко разположения резервоар и лекото му подгряване от горелката. Като влезе в режим не трябва да има никакви пушеци и пламъци просто един свирещ особен звук на горелка. А тя става червена. По съдовете няма сажди ако работи правилно.
Гасенето става с кранчето и като угасне напълно пламъка развиваш капачката на резервоарчето да спадне налягането. Но само трябва да внимаваш да е изгаснал напълно.
За мен лично преди да излезнат газовите котлончета това е най удачната и компактна конструкция на примус за в раницата. Също така е достатъчно мощен да не кажа прекалено но за полеви условия с едно зареждане можеш спокойно да си наготвиш. Литър вода я изпарява напълно с едно резервоарче бензин. Случвало се е да си направя този гаф като се заплесна по нещо друго.
Явно с колегата сме писали заедно и не ми се редактира но нещата са същите и в неговите обяснения.