• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
lov - майстор
Стига с тази газ за осветление. Примусчето си е чисто бензиново. Не че и с газ няма да тръгне ама в началото ще са едни пушеци.
И защо си разглобил предпазния клапан. Той е само за защита ако стане накой гаф от свръх налягане в резервоара. Надявам се да го събереш така че да си работоспособен.
Врътката за регулиране има особенности така че първо ще трябва да се разбереш с нея кое на къде е. То на бакелитовото търкало си пише почистване и затваряне. Но може да се ориентираш като гледаш малкото отворче на дюзичката. В едната крайна позиция ''прочистка" от него се показва една тънка игличка. Това се ползва само за почистване на дюзата от нагари и не трябва да се оставя да работи когато иглата е вкарана в отворчето. Но когато гори и има проблеми се чисто като се завърти в тази позиция. В другата крайна си е регулирането силата на горене и затваряне на горивото. В комплекта би трябвало да имаш резервна игла увита в една хартийка и защипана с ключето в капака. Дано не си я затрил.
Наливаш смело бензин в резервоара. Няма опасност да го препълниш. Има там една гимнастика така че винаги остава свободно пространство. отваряш кранчето на макс и хващаш с ръка резервоарчето да се постопли от ръката ти. През това време от дюзата потича малко бензин и пълни тавичката от долу. Затваряш кранчето и палиш да се подгрее горелката и преди да угасне отваряш и пускаш полека. Може да се наложи в началото да караш по малко докато му хванеш цаката. Може и със спирта да подгряваш но в оригинал това е начина на палене. Примуса няма помпа и налягането става на сметка на близко разположения резервоар и лекото му подгряване от горелката. Като влезе в режим не трябва да има никакви пушеци и пламъци просто един свирещ особен звук на горелка. А тя става червена. По съдовете няма сажди ако работи правилно.
Гасенето става с кранчето и като угасне напълно пламъка развиваш капачката на резервоарчето да спадне налягането. Но само трябва да внимаваш да е изгаснал напълно.
За мен лично преди да излезнат газовите котлончета това е най удачната и компактна конструкция на примус за в раницата. Също така е достатъчно мощен да не кажа прекалено но за полеви условия с едно зареждане можеш спокойно да си наготвиш. Литър вода я изпарява напълно с едно резервоарче бензин. Случвало се е да си направя този гаф като се заплесна по нещо друго.
Явно с колегата сме писали заедно и не ми се редактира но нещата са същите и в неговите обяснения.
iavor - специалист
Същия примус имам от 15-20 г. Работи безотказно. Винаги съм ползвал само бензин и не съм имал проблеми.
Колегата 8180 е дал точното описание за работа.
Mc Queen - специалист
Благодаря колеги.

Нямах инструкция за уреда в компекта.
А, и незнаех как да го търся в "мрежата"
Но, чрез линка намерих сайтове с инструкция, профилактика и ремонт.
Руския се казва - " Турист ПТ-1 "
А, Швейцарския - " Optimus 8R "
Мярнаха ми се и още 1-2 марки, но и те са идентични на моя. (поне визуално)
Може да има разлика в диаметрите на дюзата.

Колега lov
В хартийката има завит един О-пръстен ( вероятно за кранчето)
Игла няма.
Клапана на капачката беше разхлабен ( почти развит )
Мисля, че ще го монтирам правилно.

Още веднъж
Благодаря
По много на всички :prost: :prost: :prost:

Поздрави:
Mc Queen
lov - майстор
Продаван е под най различни имена и окраски включая и никелирани. На всяко ходене до русията съм купувал по няколко за подарък на приятели дето обичахме да скиторим по баирите и гьоловете. Имам цяла колекция от най различни марки и производители но който е видял това как работи е почнал да дири такъв. Нищо чудно е и да нямаш резервна игла.Спазваш ли това да работи с прибрана игла няма да береш ядове. Виж за гуменото пръстенче не се бях сетил но пък става и с азбестов конец. Кат вземе да изпуска се дозатяга салника. И обикновен конец съм навивал за да спася нещата.
8180 - майстор
Хе - хе.
Присетихте ме да го изровя моя и го паркирам като резерв на балкона.
Не съм компетентен, извън собствен опит, но ми се струват преувеличени "опасностите от руските форуми". Да не хващам "дявола за опашката", но ги оценям равнопоставени с модерното "Руският Москвич е опасна машина".

За да не подценим безопасността, според мен, остана леко двусмислие за пълненето.
Не е невъзможно да се напълни резервоара до горе - ако се повдигне. Според мен НЯМА ДУРАКОЗАЩИТА!
Колегата lov, явно с опит човека, леко неясно се изрази за тази защита.
Ако някой има запазена инструкция (ще погледна и аз), нека изясним този въпрос.
Иначе и аз като Лов не съм имал проблеми, ама защо и как съм спазвал (пълнене или поне затваряне в хоризонтално положение) - нямам спомен. Няма проблем ограничено количество бензин да прелее в кутията - дори подпомага стартирането в РАЗУМНИ ГРАНИЦИ и при подходяща основа.
С две думи - опасен/безопасен на ниво "бензинова лампа", според мен и по-безопасен от газовите. Може да греша, но най-малкото не се пълнят/транспортират съдове под налягане.

Апропо, ако няма течове, може да се транспортира в заредено състояние.
lov - майстор
Дурако устойчив е относно резервоара. Гърловината продължава на вътре в резервоара почти до една трета от диаметъра. Така че като наливаш тя може да е пълна до ръба но тъй като е затворен обем вътре остава достатъчно незапълнено пространство.
Предпазния клапан дори да отвори и да тръгнат бензинови пари и се запалят няма опасност от експлозия. До сега на мен никога обаче не ми се е случвало да стигам до там.
Иначе за безопастноста то шубето е голям страх. :lol: И до сега има хора които като видят газов котлон и бягат като дявол от тамян. Познавам човек който не се качва в кола с газова уредба. Или пък за прословутите тенджери под налягане.
В интерес на истината мен ме е спасявало от критична ситуация. Стегна страшен студ и селото остана без токове. Акумулатора и той пред предаване, а и аз с едно по гъстичко масло в двигателя на една жигулка дето ходех с нея на риба и лов. Котлончето си беше зачислено към нея и стоеше зад задната облегалка. С едно резервоарче сгрях картера и запали пущината. Иначе в село дето са останали под 100 човека от де да диря изправител пък и да чакам да пуснат тока. То не че чак на другия ден оправиха аварията. Ама и пък такъв сняг напраска че ако не бях се измъкнал там трябваше да я оставям до напролет.

Бензина поне се вижда като протече. ще го изтръскаш или избършеш с каквото ти попадне. Но с газта докато не пламне няма да разбереш от де е проблема. И другото половин литър бензин в едно пластмасово шише можеш да си носиш ако си без кола. Но с газовите съдове си е проблем изключая и тези за еднократната употреба. Пък и бензин на времето от всякъде можеше човек да си изпроси.
Johny - майстор
Kотлончето е отлично. Не страдайте от параноя. Освен това побира само 150-200мл. бензин. Колегата 8080 /пък и другите/ са го обяснили много добре.
Гори на поразия. Добави един руски чугунен тиган и гледай какво става - кюфтета, риба - пържи за отрицателно време.
lov - майстор
Тва с чугунения тиган си е класика в жанра. Ама много тежеше пущината и се сещам как за малко на времето не си изкарах пердаха заради един тефлонов тиган дето бях отнесъл от къщи. Тука у нашенско не беше се чувало че има такива. Много дебел алуминий и кат се скапе покритието го връщаш за да го направят от ново. Смятай къде ме върна във времето.
Нямам емотикони да си изразя настрението, че влизам от телефона.
Mc Queen - специалист
8180 написа:
Ако някой има запазена инструкция
Ето какво намерих:
http://www.spiritburner.com/fusion/show ... t/new/#NEW
Дано ти свърши работа.

Поздрави:
Mc Queen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "Как се работи с този туристически котлон ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: