• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
tysonlkr - специалист
Преди време си закупих "цифров приемник" от магазин Зора.
Същия даде дефект преди да изтече гаранцията и съответно аз занесох уреда в магазина от който съм го закупил. Те го заведоха в някакъв регистър записаха ми данните и ми казаха че ще ми се обадят когато стане готов. И така вече стана месец.

Питането ми е има ли някакъв регламентиран срок след изтичането на който ако не е отремонтиран уреда са длъжни да ми предоставят друг. Че вече цял месец не гледам сутрин на закуска ТВ :x

Аз се зарекох, че от там повече няма да си вземам техника, но да си знам как стоят нещата. Колко дълго могат да ме мотат с гаранцията?
Предполагам, че със всички уреди е еднакво ако има някакви граници за сервиз и отстраняване на дефект.
Тани - модератор
Ако са минали 30 календарни дни, просто се обади и ги попитай парите ли ще ти върнат или ще то дадат нов приемник. Каквото и да ти говорят за причината за забавянето, кажи че това вече не те интересува, така че да не си губят времето с обяснения. Дори вината за повредата да е твоя, са били длъжни да те уведомят преди да изтече 30 дневния срок :wink:
batvenko - специалист
+1
Заплаши ги, че ще се обадиш на "Защита на потребитела" и ще започнат да мечат като котета, `щот са се ос.рали.
thinkpad - майстор
Законовият срок за ремонт на стока, обект на гаранционно обслужване е 30 дни. Не помня дали 30 дни работни или календарни. Трябва обаче към гаранцията на ремонтираната стока да прибавят и дните на престой в сервиз.
А декодерите са фалшиви малко. Ако случайно твоят е спрял да работи с надпис "няма сигнал" или постоянно рестартиране на приемника, т.е виждаш логото му, гасне и после пак същото - вероятно е поради лошото охлаждане и от там дефект на 2 такива хубави чипчета вътре. :)
stiv1961 - майстор
Това е извадка от правата ни като потребители:
След като направя рекламацията (устно или писмено), трябва да се уверя, че е вписана в регистъра за рекламации и да поискам входящ номер. След вписването търговецът има 30-дневен срок:
да замени стоката с нова или
да я ремонтира (да я преведе в състоянието, за което съм заплатил) – извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
Ако се окаже, че нито едно от двете не е възможно, то имам право:
да получа обратно парите си;
на отбив от цената.
След като рекламацията ми бъде удовлетворена, имам право да получа от търговеца документ за това.
Chefo77 - майстор
По принцип магазините нямат сметка да се пънат за такива неща, още повече, че ако се издънят, глобата ще е в пъти по-голяма от цената на нова такава машинарийка. Така че - използвай КЗП само в краен случай, няма смисъл с рогите. Служител, управител, КЗП :wink:
tysonlkr - специалист
Благодаря на всички за съветите. Днес е 30-тия ден и утре отивам да го търся. А мога ли направо да си искам парите. Имам ли право щом не са го отремонтирали в срок, какво е точното основание?
Изчетох целият закон за защита на потребителите, но не видях да пише нещо конкретно.
svetliopi44 - Чирак...
След 30 дена си в правото да си искаш парите.
манихеин - специалист
tysonlkr написа:
Благодаря на всички за съветите. Днес е 30-тия ден и утре отивам да го търся. А мога ли направо да си искам парите. Имам ли право щом не са го отремонтирали в срок, какво е точното основание?
Изчетох целият закон за защита на потребителите, но не видях да пише нещо конкретно.

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
alsted - майстор
Преди да тръгнеш да се разпавяш почукай на дърво!!! Имах тук една много якичка темичка с едно фотоапаратче на Сони, ма някой тайничко ми я изтри :x С няколко думи: заради отчупено парченце (колкото отрязан нокът с нокторезачка) от SSD картата и заседнало вътре, ми искаха 150лв за ремонт (в гаранция). Нито представителство на Сони в София, нито КЗП (най-малко онези от сайта за защита на потребителита), нито даже омбудсмана ми влязоха в положение! Законовите норми се заобикалят с отработени механизми, дружно, от всички инстанции.
В конкретния случай са прекрачили прага вероятно по невнимание, но много ще се очудя ако не "докажат", че са те търсили и ти нарочно не си им се обадил своевременно ... Дано не съм прав!!!
  • 1
  • 2

Тема "срок за отстраняване на повреда в гаранционен сервиз" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: