Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
kozl - майстор
От тази серия имам над 10 бр.
Изображение
Е вчера първата от серията, която даде фира, на снимката без балон. Балона не е стъклен. Корпуса е сцепен, а надписите почити не личат. Не се сетих да измеря температурата на корпуса на работеща крушка, но не се търпи с ръка. Купувана е от Метро и вече от година не зареждат такива.
Прикачен файл:
LED 10W_1-1.jpg
LED 10W_1-1.jpg (57.69 KиБ) Видяна 1782 пъти
Под диодите 18 бр, се показа солиден радиатор:
Прикачен файл:
LED 10W_2-1.jpg
LED 10W_2-1.jpg (55.21 KиБ) Видяна 1782 пъти
А това е драйвера:
Прикачен файл:
driver LED 10W.jpg
Елементарно. Поне на пръв поглед електролитния кондензатор е забременел :roll: Драйвера обяснява явлението премигване при заснемане на светеща крушка с мобилен телефон.
Балона е залепен със силикон. LED платката е закрепена с рапиди и е разглобяема. След отвиване на рапидите пада платката , корпуса, който приличана да е от високотемпературоустойчива пластмаса или бакелит :? И пада и металния радиатор. Нямам фин кантар за тегло, но може би има 50 гр.
Драйверът обаче няма как да се извади, т.е. неразглобяем, защото е напъхан във втулка с Ф20 мм и дължина 60мм и жиците от платката към фасонгата са капсуловани към металните контактни елементи. За сега толкова. Следва проверка за причината на угасване. Дали драйвера :? или някой светодиод, защото 18-те броя са последователно свързани :?
hidrazin - майстор
kozl написа:
Следва проверка за причината на угасване. Дали драйвера :? или някой светодиод, защото 18-те броя са последователно свързани :?
Драйвер е силно казано. Това си е най-елементарен изправител с гасящ кондензатор и са "изпуснати" почти всички възможни защити.
Схемата е нещо такова. Онова черното с четирите крака и надпис MB10F е изправител грец.
Гасящия кондензатор по схемата 470nF - при теб са два в паралел, тези кафявите.
Трите SMD резистора дето са с надпис 304 са по 300 килоома и са да ти разредят гасящия кондензатор.
Токоограничващия резистор R2 по схемата - при теб е сложен още на входа на мрежовото захранване.
Сложен е преди гасящия кондензатор (двата в паралел) - при теб е този в черния шлаух.
Сменяй бременния кондензатор и задължително провери резистора с черния шлаух!!!
Там често се слага fusible resistor - освен като резистор играе ролята и на предпазител.
Изгаря при претоварване/прегряване.
Светодиодите мисля че лесно ще ги провериш и знаеш как.
Прикачен файл:
images.png
images.png (45.71 KиБ) Видяна 1777 пъти
:partyman:
kozl - майстор
Резистора "бушон" показа 100 ома. Светодиодите SMD 2835 никакви признаци при проверка с мултицета на съпротивление. В някакъв руски сайт намерих характеристики за тях на 3,2 V; 0,5W; 150mA; 50lm, T +80 гр.
Обаче в забележките има текст "Пада на напрежение може да е : 3,1; 3,2; 3,6; 9,8V.
Та или всичките ледове са пукнали или мултицета е с по-ниско напрежение и не може да ги запали и да покаже някакво съпротивление.
Греца приемам за читав при проверка на с мултицети в положение "диоди".
При оглед с лупа на изхода на платката, успоредно на кондензатора С2 (4,7мкф/400В) има SMD резистор (R1 означен на платката) - спраскан.
Успях да прочета 684, като четворката е в отнесената част и с налучкване.
Ако има пробил кондензатор (мултицета на съпротивление не го регистрира) то мощността в-у резистора (след като изфирясат диодите) ще е 220*220/680000=0,07W. Да де ама колко е каталожната на спраскания резистор :? 0,05; 0,063; 0,1; 0,125W. То явно зависи от големината, но до толкова с моите познания.
ESPACE - майстор
Явно светодиодите са заминали. Пред мен имам две ленти с 2835 и 5630 светодиоди и си светят при измерване с мултиметър в обхвата за измерване на диоди.
kr1100 - майстор
kozl - Пробвай с гаранцията 5г -пише го и на опаковката /макар ,че ме съмнява Метро да я признаят./, ако пазиш фактурата.
hidrazin - майстор
1.Резистора бушон ти е здрав.
2.Почти е невероятно всичките светодиоди да са заминали. Със сигурност са от високоволтовите модели.
В този случай ESPACE не е прав - 2835 отдавна не се произвеждат само с един кристал.
Има 3v 6v 9v 18v 36v (грубо) и съответно с 1, 2, 3, 6 и 10 последователно свързани кристала в един корпус.
От това производителя поевтинява много продукцията и печели много . Справка - например тук:
high voltage high brightness SMD2835
За проверката на светодиодите ще е необходимо по-високо напрежение и задължително някакъв резистор - да не се опукат при проверката. :-D
3.Опукалият резистор като нищо е 684 - демек 680 килоома.
Все пак неговата роля е само да разреди високоволтовия електролитен кондензатор. Няма каква друга работа да върши.
Слагай там някакъв 0,125W и ще е О.К.
Та в резюме.
-провери светодиодите. Пробвай с батерия 9V и някакъв резистор от 100-тина ома.
Ако са с три кристала ще светнат. Ако са с повече няма и ще трябва по-високо напрежение.
- смени бременния електролит
- тури някакъв малък високоомен резистор - ще свърши работа и 1 мегаом.
Успех!
:partyman:
kozl - майстор
И LED-овете са здрави. тествах ги с 12V стабилизирано, последователно през резистор 1k, един по един. Само че не се сетих да измеря напрежението в-у диода, но явно е, че с 9 волта батерия мултицет не може да ги запали.
А да да допълня, металната основа (радиатора) е запресована в пластмасовата обвивка. При мен се разглоби, по-скоро разпадна, защото пластмасата беше се сцепила. Има оставени малки отворчета над резбата на крушката и м-у камбаната и балона. През тях ли става охлаждане или се разчита на топлообмен през пластмасата покриваща метала на радиатора :?
И ако е второто то като се сцепи пластмасата, м-у метала и нея вече има въздушна междина, което влошава топлообмена, т.е. охлаждането.
kozl - майстор
Втора крушка започна с мизериите. Както свети и намаля светлинния поток. След време пак се усилва и за сега така цикли. Този ефект съм го забелязал на други ледове, но там светодиодите са няколко групи в паралел и от време на време някоя група се самоизключва. Обаче в тези крушки всички диоди са последователно свързани :?
nikolovvd - майстор
Ако един от светодиодите, свързани последователно изгори (прекъсне), колко е напрежението в двата му края?
kozl - майстор
Ако един от светодиодите, свързани последователно изгори (прекъсне), колко е напрежението в двата му края?
Това подвеждащ въпрос ли е или неточно зададен :?
Мисля си, че зависи от измерителния уред и от захранващия драйвер, но при всички случаи по-голямо от работното на диода :?
Също така не съм пробвал какво е напрежението след драйвер, без товар или по-точно казано само с товара на вътрешното съпротивление на измерителния уред.

Тема "Тестове и сравнения на LED крушки" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: