Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
milev5 - специалист
Моторът е 49 кубика.
Извинявам се за името на скутера, но документите не са в мен в момента, даден ми е за ремонт.Скутерът е седял 2г на дъжд,студ, слънце и прочие.
Изчистих го от горе до долу, имаше пригризани кабели на нивомера и на мигачите, възтанових ги.Регулатора на напрежението също беше дал, фира, предна ръкохватка също,вакуум клапан за бензин + филтър и кутията на въздушният филтър беше изгоряла от слънцето.
Смених маслото с ново, налях нов бензин и след доста ритане запали животното.
Нещо не ми харесва обаче работата му, на студено има ужасни колебания в работата на двигателя, буквално гасне.
Като форсирам на високи обороти, все едно работи с прекъсвания, карбураторът беше сравнително чист.
Маркучите за вакума също съм сменил + тези за бензина.Като загрее държи що годе приемливи ниски обороти, но напрежението е около 10V, само когато дам пълна гас вдига 14,5V променливо.При пълна гас едва достига 12V изпрвено напрежение на изхода на регулатора.
Към акумулаторът се подава само променливо напрежение, това нормално ли е ?
Това нормално ли е за скутер ?
Съмнявам се за намотка на късо в алтернатора.Електрониката за запалването играе ли роля за управление на напрежението?
kozl - майстор
пон юни 07, 2021 11:21 pmmilev5 написа:
Като загрее държи що годе приемливи ниски обороти, но напрежението е около 10V, само когато дам пълна гас вдига 14,5V променливо.При пълна гас едва достига 12V изпрвено напрежение на изхода на регулатора.
Към акумулаторът се подава само променливо напрежение, това нормално ли е ?
Това нормално ли е за скутер ?
Съмнявам се за намотка на късо в алтернатора.Електрониката за запалването играе ли роля за управление на напрежението?
Не може да е променливо (АС) към акумулатора. Някъде трябва да има изправителни диоди поне. Освен ако е динамо, а не алтернатор.
Напреженията с какво измерваш. Имам бегли спомени от случка с подобно возило, че с цифров мултиметър нещо не ставаше, та подарих на бравчеда аналогов, че се занимаваше с мотопедки.


Изображение


По тази схема акумулаторът е свързан към регулатора.
milev5 - специалист
Така схемата е вярна няма объркани кабели.Разкачих всички букси и закачи само основните,колкото да запали мотора и всичко си дойде на мястото.Напрежение 14.8V без консуматори.След като закачих и всичко останало напрежението падна на 13.6V .
Към акумулаторът се подава и право и променливо напрежение,като измервам напрежението и тока на консумация с цифров мултицет.Променливо напрежение около 14,2v при максимална гас и ток на заряд около 2А,изправено напрежение около 14V и ток около 1А.На празен ход 13,8V променливо и около 1.5А заряд,13,2V прав ток и 0,3A заряд.Да пояс поясня че акумулаторът е 60АH от автомобил в много добро състояние и напрежение без товар 12,8V за пробите.
Най вероятно слаба връзка,ще почистят всички букси.
Единствено ми остава проблемът с мигачите,на контакт работят нормално,запаля ли мигат през 20-30с.
shotik - майстор
Твърде голям акумулатор, на леките коли са от 40 нагоре/ на моята е 62 ампер/часа/, на скутера трябва да е по- малък, вероятно го имаш за проба, но генератора не е пригоден за него , а за по- малък.
kozl - майстор
вт юни 08, 2021 7:48 pmmilev5 написа:
Така схемата е вярна няма объркани кабели.Разкачих всички букси и закачи само основните,колкото да запали мотора и всичко си дойде на мястото.Напрежение 14.8V без консуматори.След като закачих и всичко останало напрежението падна на 13.6V .
Към акумулаторът се подава и право и променливо напрежение,като измервам напрежението и тока на консумация с цифров мултицет.Променливо напрежение около 14,2v при максимална гас и ток на заряд около 2А,изправено напрежение около 14V и ток около 1А.На празен ход 13,8V променливо и около 1.5А заряд,13,2V прав ток и 0,3A заряд.Да пояс поясня че акумулаторът е 60АH от автомобил в много добро състояние и напрежение без товар 12,8V за пробите.
Най вероятно слаба връзка,ще почистят всички букси.
Единствено ми остава проблемът с мигачите,на контакт работят нормално,запаля ли мигат през 20-30с.
Къде ще го возиш тоя кютук 60Ah :?
Нямам идея какъв ти е мултицета, но аз имам няколко и не всички от тях могат да измерват правилно AC и DC и така се стига до заблуждение. Защо съм писал AC и DC :? Защото понятието променлив ток буквално може да се приеме като изправен, само положителен примерно, но променлив във времето (пулсиращ), но не и с обратна посока. А може и да се възприема като ток, който с изменя посоката.
Та имам мултицети, които във верига само с променлив ток при нагласа за измерване на постоянен ток измерват нещо, което не отговаря на действителността.

Тема "Проблем с тоците на Китайски скутер Jiangsu Sinski GY6 139QMB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: