• 1
  • 2
Ако незнаете къде да постнете въпрос или мнение, тука е мястото.
B0bi - специалист
Не бях се натъквал на този проблем. След като вече си видял стоката в пратката и тя не е това, което трябва да е, трябва да платиш за двете посоки. В смисъл - и тухла да има вътре вместо златен пръстен, ти трябвало да платиш и за връщането й. Може би беше грешка от моя страна, че бях оставил банкнота на плота, която служителката междунременно беше прибрала. Не очаквах проблем със стоката - фирмата е с много голям оборот, но все пак реших да се възползвам от опцията да погледна. При опит да се свържа по телефона за уточняване се оказа, че "са заети". Беше след 17:30ч и макар да беше обявено, че работят до 18ч, явно вече са си били заминали. При това пололожение служителката бездушно ми обяви (с известна ехидност), че трябва да ми задържи сумата. Нямах какво да направя - съгласих се. Върна ми остатъка, но без документ. На възразяването ми вече откровено ми се развика. Имало камери, всичко се записвало и говора ... Казах, че камери има във всички магазини и учереждения, но за всяка приета сума всеки издава някакъв документ. Получи се скандал, а вече доста хора чакаха на опашка. Стана ми неудобно и си тръгнах. Утре ако успея да се споразумея с "фирмата" и те се обадят, че са съгласни да платят двойните куриерски разходи, вечерта ще отида да си получа моите запорирани 10лева.
Изобщо не ми е за първи път да получавам не това, което съм поръчал, но все съм се свързвал с изпращача и сме решавали проблема помежду си веднага.
hidrazin - майстор
ср май 03, 2023 9:15 pmB0bi написа:
Не бях се натъквал на този проблем.
Многократно съм бил свидетел на подобни неща - в някои случи бяха доста грозни сцени.
Да ги разказвам ще е доста дълго но накратко:
- Виждал съм като твоя случай - изпращачът отказва да плати обратните разходи.
- Виждал съм и коректно отношение - изпращачът се съгласява обратните разходи да са за негова сметка.
Общото и в двата случая е че разговорът се води по телефона на служителя от куриерската фирма - допълнителни разходи за куриера.
Отнема се от работното време на куриера - става опашка и всички започват да се нервят.
НО: Куриера не е арбитър да решава спорове между продавач и купувач.
Той и не носи никаква отговорност за качеството на стоката а само за нейната цялост и да няма увреждания при транспорта.
Връщането на дадена стока/пратка е разход за куриера и някой трябва да му го заплати.
Това се договаря между продавач и купувач и куриерската фирма няма пръст в това.
:partyman:
P.S. Така че, МОЛЯ не бийте служителите в куриерските фирми! :-D
P.S.2 - Фирма с голям оборот съвсем не означава че от кутията с бисквитки ще изскочи катеричка...
B0bi - специалист
За теб пак май гледам много филми ...
Акцента е, че взимат пари без да дават никакъв документ. Въпросната служителка утре може да я няма поради куп причини. Аз може да не успея да се свържа с изпращача утре, та и в други ден ... Отидохме в следващата седмица. През това време някой (дори не конкретната служителка) може просто да върне стоката на изпращача - вече съм го платил. Виж, ако е издаден някакъв документ уреждащ въпроса, че сумата е вид депозит (за някакво време), звучи по-оптимистично.
"Виж преди да платиш" звучи като гаранция от продавача, че стоката е точно описаната в обявата. Това си е своеобразна реклама. "Ако не я харесаш ще платиш двойно пътните" никъде не го пише. Изобщо е нелогично да ти искат пари преди да видиш стоката, при положение, че е уговорено точно обратното.
Сега се сещам защо друг път вероятно не ми се е случвал този проблем. Когато цената на стоката е значитено по-висока от техните разходи изобщо не се разправят с получателя.
И не позна за разговора от телефона на служителката (това, че струвал пари е несериозно). Друг път е било, но този - не. Докато ровех в телефона си да търся номера, тя ми го предложи. Мина ми през акъла защо тя не ги набира, даже се опитах да й го кажа, но тя ме прекъсна. Опитите ми за свързване с изпращача си ги правих лично и тя не е била ангажирана с проблема ми в това време. Хора се натрупаха, защото по това време масово си тръгват от работа.
Chefo77 - майстор
Странно, винаги са ме уведомявали, че при отказ ВРЪЩАНЕТО е за моя сметка. Но никога преди да съм я видял (и тествал)!!! Защо са начислили и доставката - нямам идея. Кой е куриерът?
Реално, така се поделя риска - и за изпращача, че няма да го набута с двойна доставка некоректен клиент, и за получателя - че няма да плаща двойна доставка за някакъв боклук.
hidrazin - майстор
ср май 03, 2023 11:16 pmB0bi написа:
За теб пак май гледам много филми ...
Не бе, за теб гледам - не обичаш да четеш и никой не ти е виновен за това.
Типично българска простотия - когато счупим "нещото" почваме да му четем инструкцията за употреба.
Та и в твоя случай -
грешка от моя страна, че бях оставил банкнота на плота, която служителката междувременно беше прибрала
Ако си използвал Еконт то не можеш да тестваш стоката преди да да си платил за транспорта.
Отворете и прегледайте. Прегледайте и тествайте, преди да платите.
С услугата Преглед можете да отворите и прегледате съдържанието на пратката.
А с услугата Преглед и тест дори можете да тествате* пратката, преди да платите Наложения платеж.**
За да ползвате тези услуги, е нужно подателят да ги отбележи при изпращане на пратката.
*До 15 минути
**Преди да тествате пратката е нужно да заплатите куриерската услуга.
Другите компании предлагат и други варианти.
Спиди например предлагат „Ваучер за връщане“.
Така че ако някой не знае какво прави - да не го прави.
Никой не е длъжен да го дундурка някой като пеленаче, и с нищо не му е длъжен.
P.S. Един от случите:
Някакъв БеЕмВист си беше поръчал гуми от продавалника - втора цедка.
Естествено грайфера им не бил като на снимките - бяха си направо като сликове.
Та БеЕмВист-а се опита да изкара служителя на куриера за виновен.
Питаше служителя - "Според теб това хубави гуми ли са?" И пак, и пак, и пак...
Опита се и мен да пита... :lol:
:partyman:
P.S. Е, Бобчо обедня с 10 кинта... Щото четенето не е забранено ама го мразим.
B0bi - специалист
За обедняване все още не съм. Днес ще се свържа с изпращача и току виж се съгласили да си приберат стоката за тяхна сметка. Грешката е очевидно на техния служител. Ако не, ще додам 5 лева и ще взема пратката. Макар и да не е това, което ми трябва, няма да съм капо (да обеднея).
А ти пишеш каквото ти е минало през главата (довято от вятъра през прозореца). Писах, че основният ми проблем е защо не издават документ за взетите пари (извършена услуга).
hidrazin - майстор
чет май 04, 2023 6:30 amB0bi написа:
...основният ми проблем е защо не издават документ за взетите пари (извършена услуга)...
За това - съгласен.
:partyman:
lyubohar - майстор
Аз нямам проблем със служителите в кварталния Еконт.
Но имам проблем с НАП и собствениците на куриерските фирми.
За поредна година в данъчната ми декларация цъфнаха едни 500 лв.от наложени платежи.
Стари предмети които съм продал,защото не изхвърлям нищо.
Това са лични данни,които куриерите предоставят на НАП-дали доброволно,или доброзорно-те си знаят!.
Оправиха се с нелегалния внос на турски,китайски стоки,че допряха до гражданите,които си продават стари ненужни неща.
За които между впрочем са платили данъци,мита и печелбите на магазините.
И не събират сумите,които сме платили,а само наложените платежи!
Защо-ами и за глухи и слепи е ясно-продънена държава!
B0bi - специалист
След немалко разправия по телефона днес, ми върнаха парите от Еконт. Даже получих извинения.
Всички, с които говорих днес, останаха учудени от въпросното плащане. На никого не било се случвало. Със сигурност и някои четящи тук ще го научат за сефте. Така че не смятам темата за излишна.
Че куриерът трябва да получи парите си - да. Че не е най-добре да тича след клиентите си за това-да. Но как така измислиха прецаканият (най-вероятно) потенциален купувач да плаща двупосочната такса, само защото е погледнал в пакета. Хайде да е в едната посока. Излъгал се, предоверил се, да си плати. Ако изпращача си иска стоката обратно, да си плати транспортните за обратно. Ако не, стоката остава за ликвидация в офиса на пристигане.
Ако куриерът има твърде много натрупване на (непродаваема) стока и непогасени задължения, просто може да вкара предплащане. Ще изпращаш нещо с наложен платеж за сметка на купувача. Добре - внасяш си авансово куриерската такса и си я получаваш от купувача с наложения платеж. Той не се явявава да я получи, искаш си я обратно - внасяш таксата и пратката ти се връща.
Винаги, когато съм пращал нещо, съм имал едно наум, че има вероятност да си платя двойни куриерски ако получателят се окаже мошеник. Че ще ги дам авансово - каква е разликата?
Неиздаването на документ за събрана сума си е финансово престъпление.
Една интересна подробност, която току-що ми хрумна: служителката от отдел рекламации на изпращача, се извиняваше с факта, че виждала в мрежата пратката само като пристигнала в офис, но не и потърсена (та ме караше да съм си я бил взел пък после да съм им я изпращал обратно за рекламация). Дали пък (понякога) не взимат така двойна такса и от двете страни?
  • 1
  • 2

Тема ""Виж преди да платиш" ама преди това плати" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: