• 1
  • 2
Ако сте ремонтирали нещо в дома си. Качете тук вашите снимки. Преди - След
  enyo.burov@gmail.com - помощник
Привет на всички,

Моля да ме извините за по-дългия пост!
Предстои ми ремонт:
- къща(строена е 1957г)
- в Пловдив (лятото си напича)
- Втори етаж от два
- Няма изолация никъде(Отдолу не се живее активно-> трудно ще се направи цялостна изолация)
- Най-вероятно ще се топля на климатици.

На първи етап ще сменям прозорците в хола и спалнята(които са свързани помещения)+вратата към терасата и ще изолирам тавана. Няма изолация никъде към момента.

Отдолу са снимки на сегашното положение и плана ми.
Прикачен файл:
ccae7cfa931cbba39188054d650b2e52.jpg
Прикачен файл:
634d0bdffd2edfcbf46ae2365bc7f911.jpg
Прикачен файл:
8c0eb47d89c35112739a84ee80c4ed74.jpg
Прикачен файл:
2f0c1002f9d9f54e55ec9da287534b77.jpg
I Таван - гредоред+каратаван:
Трябва ли да се сваля каратавана или може направо да се действа около него?:
1.1. Отдолу
- окачен таван гибсокартон + минерална или каменна вата 5 см (например тази http://baumarket.bg/product/rockwool_airrock_ld_5/
- по-удобно ли е ватата да я търся на руло?
- Паронепропусклива мембрана м/у ватата и картона. Паропропусклива, м/у ватата и стената/тавана (тази пропускливата трябва ли задължително да я слагам?)

Всяко мнение за материал, начин на поставяне и добър дистрибутор в Плводив е добре дошло.

1.2. Отгоре на тавана (ще остане необитаем)
- каменна вата 8 см между гредите.
- Какви да са мембраните/найлоните тук?
- ако се сещате за сравнително евтин и ефективен вариант ще оценя всяко мнение за запечатване отгоре.
- след време ще се сложи още един слой изолация напреки на гредите, за да се затвори по-плътно -5 см. Така идва общо 5см(отдолу)+8см (между гредите)+5см( напреки на гредите). Това добър вариант ли е?

II Дограма
2.1. Прозорци
- 2 бр. * 165/250 (южни)
- троен стъклопакет
- 5-6 камерна
- с аргон
- Тъй като влиза доста слънце както лятото така и зимата мисля да избера бяло+бяло+КА стъклопакет
- Отвън с PVC перваз, който е подпъхнат под профила на дограмата (това добър вариант ли е)
- Отвътре след време ще сложа някакъв камък за парапет.
- Топъл дистанционер - Трябва ли да го включвам в дограмата?
- по-добре ли е да сложа едно средно отваряемо крило (в двете посоки) или две отваряеми от двете страни на прозореца(едното и в двете посоки, другото само в едната) и средна част неотваряема? Като цяло няма особено значение за мен.

Ще оценя препоръка за изпълнител и профил в Пловдив (някой беше похвалил тези във форума: http://danin.bg/#/bg/7-Контакти/.. но ще приема всяка препоръка.

2.1.1.Тези варианти съм извадил да проверя за цени:
а) 6 камерна/rehau e.86/ със стаклопакет 44 мм б/б/Ка
б) Рехау Евро 70 Брилянт варианта, 32мм стъклопакет - Енерджи. Обков е Мако (това е двоен стъклопакет, но един съфорумец беше доста доволен)
в) Rehau Brilliant Design с троен пакет 44мм б/б/Ка или Ка/б/Ка
г) Trocal 88+ и стъклопакет с б/б/Ка или КА/Б/КА
д)76мм, KBE

2.2. Балконска вратата - 90/220 (запад)
също ще е с троен стъклопакет. Предполагам ще трябва да има една средна греда, за да няма проблем с измятане в бъдеще. (може ли да е без греда а само със стъкло?)
- Ще е цяла каса.

III Стени (стените на къщата са тухлени като на етажа са 26 см. червена тухла)
На стените мисля да работя с 8 см. каменна вата отвътре с възможно най-голяма плътност (например тази: http://baumarket.bg/product/kamenna_vat ... _8sm_cena/
и гипсокартон. Между гипсокартона и ватата ще поставя пароНЕпропусклива мембрана, а между стената и ватата паропропусклива мембрана. С гипсокартон и вата ще обработя само всички външни стени.

IV Под
Слагам фибран за под с голяма плътност с дебелина мин 50 мм. и без замазка - направо върху него нареждам ламинат (четох мнение, за така нареден директно над ХПС-a ламинат вече 3-та година без проблем) Трябва ли и къде да има мембрани, найлони и тем подобни? Между първия и втория етаж е бетонна плоча.

Моля да ме извините, ако не съм включил цялата необходима информация или говоря неадекватно (но за три дни четене из форума от непрофесионалист това ми идва като текст)

Благодаря за всяко мнени и препоръка на склад, марка, изпълнител или каквото и да е за Пловдив! :partyman:
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Гледам снимка на тавана. По цвета на дъските си личи, че малко или много си тече. Та сериозно се замисли. При достатъчно силен дъжд и подходящ вятър съвсем нормално си влиза вода под керемидите и ще съсипе картонена обшивка. В сегашно положение просто си изсъхва.
martobas - специалист
От изолации не разбирам много, но относно дограмата....
При условие че 80 % от дограмата е стъклопакет, трябва много добре да си помислиш за вида стъкло. Не се хвърляй на скъпи варианти от типа на 88+ или други подобни. 70 мм. профил ще ти свърши същата работа. На него може да се монтират различни дебелини стъклопакети- 24/32/36 мм . Ако искаш троен стъклопакет, трябва да е минимум 32 мм. За да има ефект от него трябва да е в следната конфигурация Ка+Б+4 сезона, още повече че са южно изложение. "Ка" спомага на топлината да се задържа в дома в зимните месеци, 4 сезона спира топлината идваща от слънцето през лятото, а стъклото в средата е вид мембрана за по-добра топло и шумоизолация. Няма такова нещо, като стъклопакет ка+б+ка. Ако някой ти го предлага, бягай от него. Ако все пак решиш да сложиш по-дебел профил, вече дебелината на стъклопакетите може да стигне и над 40/50 + мм., което според мен е излишно. При монтаж на дограма никога не се слага PVC дъска отвън защото с времето изгаря. Да, има и такива с UV защита, но все пак е PVC. Помисли за някаква декорация с камък или плочки или алуминиева дъска. Дори ти препоръчвам да не слагаш и отвътре PVC дъска, защото напоследък пазарът е пълен с рециклирани с фолио, което се мие много трудно. Другото основно нещо, над което да наблегнеш е хидроизолацията на прозорците. Преди монтажа залепи хидролента на дограмата отвън, по този начин ще си спестиш доста главоболия при дъжд. А и не струва милиони.
Тук съм публикувал снимки от ремонта на апртамента ми :
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 3&start=20
Топлият дистанционер е пластмасов, защото масово се ползва алуминиев. Пластмасовият намаля вероятността за поява на някакъв вид конденз по стъклата, а и има различни цветове.
Всяка фирма използва различна дебелина армировка в дограмата, тоест желязо. В много случай с цел намаление на крайния продукт се ползва тънко желязо под 1 мм, което влошава здравината на профила. Препоръчвам ти да попиташ за желязо 1,5 и 2 мм, няма кой знае каква голяма разлика в цената.
Относно типа на отваряне на прозорците, колкото повече отваряеми прозорци, толкова по-добре. Направи ги с двуосов механизъм. Вратата да има тетка, тоест "средна греда" и в никакъв случай двуосова и обезателно да има поне една средна панта. На моите врати сложих по две, а те са 75 см. широки, а твоята е 90 см.
enyo.burov@gmail.com - помощник
Много Благодаря за съветите! За тавана май ще действам с окачен таван, в който ще се напъха 5 см каменна вата, а отгоре ще вкарам между гредите още 5 см каменна вата и над нея на кръст минерална вата на руло и ще покрия с найлон(тук се приемат предложения), за да не се набиват боклуци в изолацията, а и ако протече някъде да не влиза директно в изолацията. Покрива си го лекуваме с легенчета :idea: по време на дъжд и счупване, а после се коригират циглите.. не е ефективно, но му трябва цялостно разкриване и смяна(а за това няма кеш сега)

Благодаря за съветите за дограмата! Ще сложим хидроизолационна лента по краищата. Четох из форумите, че за южни прозорци, за да влиза малко топло зимата не се препоръчва 4 сезона стъкло, а по-скоро бяло+бяло+К (отвътре) и най-вероятно такава комбинация ще избера, за да ползвам максимално топлото зимата, а лятото ще дърпан щорите ;)
n_a - МАЙСТОРИЩЕ
Answers: 1
Ако правиш тея неща преди да оправиш покрива, само си си загубил парите и времето
enyo.burov@gmail.com - помощник
n_a написа:
Ако правиш тея неща преди да оправиш покрива, само си си загубил парите и времето
Моля препоръчайте човек в Пловдив, който адекватно може да ми даде поне консултация за покрива на място в Пловдив, поне да се подготвя психически каква сума ще е необходима и какво е нужно да се направи, за да се действа в пеавилна посока с някакъв разумен бюджет.
martobas - специалист
enyo.burov@gmail.com написа:
Четох из форумите, че за южни прозорци, за да влиза малко топло зимата не се препоръчва 4 сезона стъкло, а по-скоро бяло+бяло+К (отвътре) и най-вероятно такава комбинация ще избера, за да ползвам максимално топлото зимата, а лятото ще дърпан щорите ;)
Това че се води енергийно стъкло не значи, че не пропуска топлина. Лятото не знам как ще охладиш стаята, защото бялото стъкло не спира слънцето и се нагрява, а с това Ка стъкло, каквото влезе не излиза:
Характерно за нискомисионното-Ка стъкло е това, че то пропуска повече слънчева топлина отвън навътре, отколкото отвътре навън. За зимата това му качество е положително защото позволява в помещението да се задържи повече топлина. За лятото обаче това се оказа недостатък - получава се един вид парников ефект - в помещението се задържа повече топлина. С други думи необходима е повече енергия за неутрализиране на топлината и за охлаждане на помещението.... При новото нискоенергийно или енерджи стъкло неблагоприятният ефект от пропускането на повече топлина навътре е избягнат. Стъклото "работи" еднакво добре в двете посоки, във всички сезони. Оттам и наименованието - всесезонно, 4 сезона и пр.
Относно хидроизолационната лента и как се процедира при по-голям светъл отвор. Какъвто и да е отворът дограмата трябва да застъпва на панела/тухлената стена от 5 мм. до 1 см по стандарт. Аз използвах хидролента на Вюрт, която има в единият си край самозалепваща се лента:
Прикачен файл:
дограма.jpg
дограма.jpg (110.78 KиБ) Видяна 4743 пъти
В дясно на схемата съм показал, как да се залепи на прозореца - долният хоризонтал и двата вертикала, за горе не е задължително.
enyo.burov@gmail.com - помощник
Благодаря за съветите за дограмата.. към края на седмицата ще я монтират момчетата. Избрах тройния пакет с три различни стъкла(4с+б+к), благодарение на колегата. Ще сложа и хидролента отвън (идва ми към 140 лв. оскъпяването за нея 11 метра*12 лв./метър ми дадоха цена).

Смятам отвън да ги обърна с 2,5 см. фибран и замазка с мрежа отгоре, защото ми дадоха цена без материали и искам да се подготвя предварително. Това добър вариант ли е и ако да то отвътре ок ли е само с гипсокартон да се оформят/обърнат. С това приключвам дограмата и на дневен ред идва тавана ... :rolleyes:

Благодаря предварително!
8180 - майстор
enyo.burov@gmail.com написа:
За тавана май ще действам с окачен таван, в който ще се напъха 5 см каменна вата, а отгоре ще вкарам между гредите още 5 см каменна вата и над нея на кръст минерална вата на руло и ще покрия с найлон(тук се приемат предложения), за да не се набиват боклуци в изолацията, а и ако протече някъде да не влиза директно в изолацията.
[-X
vk - специалист
На такъв таван с греди , между гредите има пръст .
Всичката пръст се издухва (ще е доста мръсна работа) и между гредитие плътно се набива фибран или друг продукт от XPS (a не EPS-стиропора). Това съм го гледал на Пирин голф клуба, до Разлог строяха дървени къщички за баровците, и влезох вътре при майсторите да видя какво слагат и човека ми казва 26 см фибран между гредите, плътно наблъскан, видях го лично (това са няколко плоскости щото нямаш наготово такава дебелина 26 см).
Отдолу (при теб вероятно ще има някакви летвички 3/4 см) Може да ги оставиш ако са здрави, може да ги махнеш и гипсокартон за таван, направо хванати на летвите).
На горната част на тавана (пода под покрива) може да му сложиш плоскост гладка, с която се прави кофраж - едни кафяви , гладки, много са яки. Със винтове(да не вземеш гвоздеи да биеш) за гредите няма да мръдне.
  • 1
  • 2

Тема "Излолация на каратаван + подмяна на PVC дограма" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: