valentyno написа: ..... Първо мисля да мина тавана от външната страна с ръждопреобразувател, след това грунд за метал и накрая да залепя воалит, незнам обаче този воалит как се лепи. Дупчите са много малки и си мисля, че воалита ще свърши работа. ....
Здравей!
Гаражът предполагам е от така наречените "сливенски" - 5х3 метра.
Имам два такива.
Единият е от 15 години с покрив от "черна" ламарина, грундирана без преди това да е обработена (предполагам със сигурност).
Другият е от 8 години с покрив от поцинкована ламарина. Още не е мръднал.
Първият доволно изгни и направо си валеше върху колата. Колата е бяла и се образуваха едни много арт-кафяво червени петна. Перфорацията през последните 1-2 години беше лавинообразна.
Това с грундирането и лепене на воалит особено по гънките, както бе изтъкнато в това студено време е "кауза пердута"!
Упражнението го "играх" преди два месеца.
Ламарината на покрива "лежи" на 6 ребра, винкели огъвани от 1 мм ламарина.
Върху ребрата хванах летви за керемиди с коларски болтове в краищата и в средата.
Върху летвите - ЛТ ламрина поцинкована закрепена върху летвите със самонарезни винтове с гумена шайба.
Старата ламарина не съм свалял.
Всички материали съм купувал от един магазин, който осигурява и транспорт.
3 бр. поцинкована ламарина по 5 метра. Имаха нарязана на размер, точно за тези гаражи. Явно са много случаите на протекли такива.
1 бр. на 3 метра, която срязаха на две по дължина. 3 парчета не могат да покрият по широчина.
Необходими инструменти - дрелка и/или винтоверт, свредло 6мм, ключ 10.
Двама човека правят новия покрив за час и половина.
Ето и сметката:
Ламарина - 192 лв.
Летви 40х40мм х 3,50метра - 6 броя - 18 лв.
Коларски болтове 6х70мм с гайки и шайби - 18 броя - 2,70 лв.
Самонарезни винтове с гумени шайби 4х40мм - 70 броя - 7,70 лв.
Сряз на ламарина - 2лв.
Транспорт - 8 лв.
Общо - 230 лв.
Може да се направи сметка за воалита + грунда + ръждопреобразувателя + четки и валяци.
Може би ще е малко по евтино.
п.п. Нужно е да се предвидят няколко гредички за подпиране на покрива отдолу, за да не хлътне при вървене отгоре!!! Това разбира се е необходимо и при случая с воалита.
п.п.п. Както се казва - "написаното по горе е мое виждане и опит и с него не ангажирам никого"!
Успех!