• 1
  • 2
Ако сте ремонтирали нещо в дома си. Качете тук вашите снимки. Преди - След
valentyno - напреднал
Здравейте колеги, наскоро се сдобих със стар ламаринен гараж, мисля да си го постегна и да го ползвам, за колелата, мотора и всякакви джунджурии, които нямат място в къщи. Та ремонта, от който се нуждае гаража е само покрива, страниците му са супер, но тавана има доста ръжда и на места дори има и малки дупчици. Не ми се дават пари за нов покрив и си мисля за лек козметичен ремонт, който смятам ще му е достатъчен. Първо мисля да мина тавана от външната страна с ръждопреобразувател, след това грунд за метал и накрая да залепя воалит, незнам обаче този воалит как се лепи. Дупчите са много малки и си мисля, че воалита ще свърши работа. Приемам всякакви съвети, БЛАГОДАРЯ на всички, които ще споделят своето мнение! :partyman:
preslav - майстор
Директно с воалит според мен, има си битумен грунд, който се нанася преди воалита, после си иска майсторлък и горелка за полагане на покритието.
Чираче - майстор
Покрива с каква ламарина е - гладка или L-T и с каква дебелина?
valentyno - напреднал
Здравейте, предполагам, че ЛТ ламарина означава, че е на вълнички ще приложа и снимка, която намерих из нета, като ламарината е същата като от снимката. Днес минах да проверя за "воалит" 2,90 лв. на квадрат, ще ми трябват около 15 кв/м и 5 литра битумен грунд 15 лв. - за около 60 лв. ще се вместя. Стари мечета имам (валяк) за намазване на грунда и после с горелката. Мисля с един приятел, да се пробваме, гледах клипове из интернет, все пак хора го правят. Какво ще кажете? А относно гънките на ламарината, не са много високи (издути) и не са на рядко, мисля си че при нагряването на 'воалита' ще поеме по формите на гаража. А за дебелината на ламарината, нямам си и на идея, тънка е :)

Прикачен файл

Гараж.jpg
valentyno - напреднал
А според вас, да минавам ли с ръждопреобразувател? Все пак ще запечатам ръждата и до там, тя ще си продължи да си гние, а ако се опитам да понамаля тоя процес, да го забавя?
preslav - майстор
valentyno написа:
А според вас, да минавам ли с ръждопреобразувател? Все пак ще запечатам ръждата и до там, тя ще си продължи да си гние, а ако се опитам да понамаля тоя процес, да го забавя?
Ако ламарината е поцинкована може да ускориш процеса на "ръждясване", ако е обикновена преобразувателят ще забави корозията - кажи каква е ламарината!
valentyno - напреднал
preslav написа:
valentyno написа:
А според вас, да минавам ли с ръждопреобразувател? Все пак ще запечатам ръждата и до там, тя ще си продължи да си гние, а ако се опитам да понамаля тоя процес, да го забавя?
Ако ламарината е поцинкована може да ускориш процеса на "ръждясване", ако е обикновена преобразувателят ще забави корозията - кажи каква е ламарината!
Черна, боядисана ламарина, чудя се обаче дали после ще се задържи грунда, не знам какъв ще е ефекта?
lov - майстор
Ламарината по всяка вероятност е била поцинкована а после някой е проявил инициативата да я боядиса след като е почнала да ръждясва. Почистваш я от всякакви боклуци и направо мажеш с грунда. И след това действате с горелката. Запази едно валяче чисто за да оправяте по лесно по ребрата. Грунда трябва добре да изсъхне и ще се наложи обаче доста да почакаш защото няма в какво да напие. Все пак е ламарина. Може да му трябва едно денонощие сега както е студено. И като казах че е студено да те предупредя. Малко си закъснял с тази работа. Воалита го дръжте някъде на топло и дори там си го разкроете на необходимите дължини. Иначе ще ви е голям зор да го развивате от цяло руло а и има опастност да се пука.
За ръждата няма да се плашиш. След като се запечата с грунда и воалита от горе корозията сама ще спре защото няма да има среда да се развива. Тоест ще спрете водата и кислорода които в комбинация я провокират.
preslav - майстор
valentyno написа:
preslav написа:
valentyno написа:
А според вас, да минавам ли с ръждопреобразувател? Все пак ще запечатам ръждата и до там, тя ще си продължи да си гние, а ако се опитам да понамаля тоя процес, да го забавя?
Ако ламарината е поцинкована може да ускориш процеса на "ръждясване", ако е обикновена преобразувателят ще забави корозията - кажи каква е ламарината!
Черна, боядисана ламарина, чудя се обаче дали после ще се задържи грунда, не знам какъв ще е ефекта?
Аз лично не харесвам тези преобразуватели на ръжда, те са за обработка на малки и не силно кородирали повърхности, а ти казваш, че дори имаш перфорации по ламарината. Провери как стоят нещата и с поцинкованата ламарина, може да се окаже, че цените са съизмерими с грундове, воалити и т.н.
Keresteliev - специалист
valentyno написа:
..... Първо мисля да мина тавана от външната страна с ръждопреобразувател, след това грунд за метал и накрая да залепя воалит, незнам обаче този воалит как се лепи. Дупчите са много малки и си мисля, че воалита ще свърши работа. ....
Здравей!
Гаражът предполагам е от така наречените "сливенски" - 5х3 метра.
Имам два такива.
Единият е от 15 години с покрив от "черна" ламарина, грундирана без преди това да е обработена (предполагам със сигурност).
Другият е от 8 години с покрив от поцинкована ламарина. Още не е мръднал.
Първият доволно изгни и направо си валеше върху колата. Колата е бяла и се образуваха едни много арт-кафяво червени петна. Перфорацията през последните 1-2 години беше лавинообразна.
Това с грундирането и лепене на воалит особено по гънките, както бе изтъкнато в това студено време е "кауза пердута"!

Упражнението го "играх" преди два месеца.
Ламарината на покрива "лежи" на 6 ребра, винкели огъвани от 1 мм ламарина.
Върху ребрата хванах летви за керемиди с коларски болтове в краищата и в средата.
Върху летвите - ЛТ ламрина поцинкована закрепена върху летвите със самонарезни винтове с гумена шайба.
Старата ламарина не съм свалял.
Всички материали съм купувал от един магазин, който осигурява и транспорт.
3 бр. поцинкована ламарина по 5 метра. Имаха нарязана на размер, точно за тези гаражи. Явно са много случаите на протекли такива. :lol:
1 бр. на 3 метра, която срязаха на две по дължина. 3 парчета не могат да покрият по широчина.

Необходими инструменти - дрелка и/или винтоверт, свредло 6мм, ключ 10.
Двама човека правят новия покрив за час и половина.

Ето и сметката:
Ламарина - 192 лв.
Летви 40х40мм х 3,50метра - 6 броя - 18 лв.
Коларски болтове 6х70мм с гайки и шайби - 18 броя - 2,70 лв.
Самонарезни винтове с гумени шайби 4х40мм - 70 броя - 7,70 лв.
Сряз на ламарина - 2лв.
Транспорт - 8 лв.

Общо - 230 лв.

Може да се направи сметка за воалита + грунда + ръждопреобразувателя + четки и валяци.
Може би ще е малко по евтино.

п.п. Нужно е да се предвидят няколко гредички за подпиране на покрива отдолу, за да не хлътне при вървене отгоре!!! Това разбира се е необходимо и при случая с воалита.
п.п.п. Както се казва - "написаното по горе е мое виждане и опит и с него не ангажирам никого"!

Успех!
  • 1
  • 2

Тема "Ремонт на ламаринен гараж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: