Ако сте ремонтирали нещо в дома си. Качете тук вашите снимки. Преди - След
Hursa - майстор
Темата е любопитна, за поддържане сухо подземно помещение (ако влагата е от конденз).
Мисля, че вентилацията е по-добре да осигурява приток на въздух - в случая - за да постъпва топлина с топлия външен въздух. (За разлика от вентилацията на жилищни помещения зимата - откъдето искаме да искараме въздуха наситен с влага от бита.) Мисля трябва да се засмуква въздух от около 2 - 3 метра висичина, покрай огрявана от слънцето южна или западна стена. Вкарвайки въздух ще се ограничи и постъпване на по-хладен приземен въздух през входа или други неплътности.
kozl - майстор
Аве като се изкарва въздух от помещението, вътре вакум ли стаа :?
От едно место като излазя, ат друго требе да влазя - така се правят вентилации.
Като направиш само смукателна вентилация и най-вероятно ще преточваш възуха от общия гараж, в който от нейде па ще се промуши външен въздух. За ефекта на студен и топъл въздух вече писаха, така, че:
Най-сигурното е т.2. А защо всички бегат от точка 2, щото си писал финансово не е добре.
А ето един пример:
Изпраха ми седалките на колата. 2 дена в гаража вътре в колата работи влагоуловител. На втория ден вода не улавяше, само въртеше, а превидно седалките сухи, но като седнеш и се подмокряш. Още два дни колата остана навън на пек с отворени врати и слънцето седалките ми изуши.
Извод, вентилация + нагревация, при тва безплатна :-D
В подземните нива се появяват допълнителни причини за увеличена влага, поради недобра хидроизолация и подхранване на влагата с подпочвени води. В последните проекти, които разглеждах се добавят още причини, поради икономически облекчения. Гаражите нямат наклони, което означава по-дълъг застой на водата в помещенията. И зимата стаа локва до локва. Вентилацията не се пуща, оти нема кой да плаща.
iliya_i - майстор
чет авг 02, 2018 8:24 amHursa написа:
Темата е любопитна, за поддържане сухо подземно помещение (ако влагата е от конденз).
Мисля, че вентилацията е по-добре да осигурява приток на въздух - в случая - за да постъпва топлина с топлия външен въздух.
...
Освен топлина, влиза и голямо количество влага? Като се охлади от по-студеното помещение - какво ще стане с тази влага.
Именно това е проблема - че има нагнетателна вентилация сега.
Като изкарва въздуха навън, ще влиза от другите гаражи, който вече отчасти се е осушил там и е с по-малко влага от външния.
brum - майстор
До колкото разбирам вентилацията която си е в гаражите трябва да предотвратява този проблем, ама явно не се справя. Можете ли да ми препоръчате някой да дойде и да погледне дали тази вентилация работи правилно и дали нещо по нея се настройва (клапи като гледам има тук-там). По принцип тази вентилация се пуска редовно за по няколко минути, ама не знам какви са правилата за това. Ей това по-долу ѝ е предпазителя дето ги контролира тези работи. На Auto не спира да работи - така я бях оставил за да видя колко въздух вкарва. На режим "лампа" се пуска от време на време, ама не особено често. Някой ако знае какво е това или как работи ще съм благодарен за информация. Модел не виждам написан на него и не знам как да открия инструкциите...
Прикачен файл:
bushoni_small.jpg
Gadnyara - специалист
Обикновен часовник. До 7 минути и 16А.
Модел 15363 Merlin Gerin. Замества го същият модел, но вече Шнайдер.
kozl - майстор
чет авг 02, 2018 8:39 amiliya_i написа:
чет авг 02, 2018 8:24 amHursa написа:
Темата е любопитна, за поддържане сухо подземно помещение (ако влагата е от конденз).
Мисля, че вентилацията е по-добре да осигурява приток на въздух - в случая - за да постъпва топлина с топлия външен въздух.
...
Освен топлина, влиза и голямо количество влага? Като се охлади от по-студеното помещение - какво ще стане с тази влага.
Именно това е проблема - че има нагнетателна вентилация сега.
Като изкарва въздуха навън, ще влиза от другите гаражи, който вече отчасти се е осушил там и е с по-малко влага от външния.
Едва ли има нагнетателна вентилация. Обичайно има само смукателна, а приточния въздух се осигурява от отвори (прозорци).
Така сега каква е логиката да вкарва въздух от околните помещения, ако този въздух е със същата влага?
Идва ми една логика, когато вкараш колата, карана навън и натрупала лед и киша, които в топлия гараж се разтопяват. Да ама това логично се случва зимата, когато пак логично нагнетателната вентилация е от полза за премахване на влагата :roll:
kozl - майстор
чет авг 02, 2018 8:47 ambrum написа:
До колкото разбирам вентилацията която си е в гаражите трябва да предотвратява този проблем, ама явно не се справя. Можете ли да ми препоръчате някой да дойде и да погледне дали тази вентилация работи правилно и дали нещо по нея се настройва (клапи като гледам има тук-там). По принцип тази вентилация се пуска редовно за по няколко минути, ама не знам какви са правилата за това.
По принцип вентилацията в гаражите не е предвидена да осушава, а да премахва СО2 и разни други газове от автомобили с бензинови и дизелови мотори. За управление на гаражната вентилация се препоръчват газ-анализаторни датчици, които през комутационна апаратура задействат вентилаторите при повишено ниво на СО2. Да ама на Ганьо му е скъпо и те какво измислил:
Gadnyara написа:
Обикновен часовник. До 7 минути и 16А.
Модел 15363 Merlin Gerin. Замества го същият модел, но вече Шнайдер.
Ние пък кат икономисаме газовите анализатори и синхронизираме у-нието на вентилацията с осветлението. Разни рацове с цел икономия. :wink:
А да забравих да допиша. Вентилацията се настройва, като целта е да се получи проектно разпределение на дебита през вентилационните решетки, монтирани на въздуховодите. Всяка фирма, която прави вентилации, трябва да може да направи и настройка. Но трябва не означава, че може, а може не означава, че ще го направи. За това се възлага на лицензирана лаборатория да направи замерване, за да се установи дали фирмата по ОВ го е направила. И тва не дава гаранция, когато тоя де плаща на фирмата ОВ и на лабораторият е един и същ, а целта е РП :razz:
brum - майстор
Повече ме притеснява, че вентилацията в момента е на "ръчен режим" (лампа), а не на автоматичен. От написаното по-горе намерих модела на таймера и документацията за него разбрах следното:

* Автоматичен режим - включва се по сигнал от вън (предполагам свързан към датчиците за движение дето палят лампите).
* Ръчен режим - трябва да работи постоянно.

Към момента на ръжен режим (картинката за лампа) вентилацията не върти. На автоматичен като я пусна не съм я чувал да спира. Та подозирам, че е тотално изключена...
Hursa - майстор
чет авг 02, 2018 8:39 amiliya_i написа:
Освен топлина, влиза и голямо количество влага? Като се охлади от по-студеното помещение - какво ще стане с тази влага.
Именно това е проблема - че има нагнетателна вентилация сега.
Като изкарва въздуха навън, ще влиза от другите гаражи, който вече отчасти се е осушил там и е с по-малко влага от външния.
Така е, влиза въздух с някаква влажност. И ако помещението е достатъчно топло няма условия за конденз. Ако засмуква въздух от съседните помещения е въпрос на баланс - ами ако постъпващия въздух не е осушен, а доведен до линията на насищане (близо 100 % влажност при условията в гаражите).
Пс тръби минават ли през гаражите?
Пс входа или изхода на вентилацията, знаете ли къде е?
kozl - майстор
чет авг 02, 2018 10:51 ambrum написа:
Повече ме притеснява, че вентилацията в момента е на "ръчен режим" (лампа), а не на автоматичен. От написаното по-горе намерих модела на таймера и документацията за него разбрах следното:

* Автоматичен режим - включва се по сигнал от вън (предполагам свързан към датчиците за движение дето палят лампите).
* Ръчен режим - трябва да работи постоянно.

Към момента на ръжен режим (картинката за лампа) вентилацията не върти. На автоматичен като я пусна не съм я чувал да спира. Та подозирам, че е тотално изключена...
Нещо не е подвързано релето за време и контактора както е по схема,а е възможно в контактора да е ползван нормално затворен контакт и като се задейства релето спира да дуа за настроения период на релето. Обаче увери се какво го пуска тва реле - или къде и как е свързан пусковия бутон. По приложената схема може да е към фазата на осветлението, като се превключи от страничната врътка към поз.4.

Тема "Мухал в подземен гараж" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: