пон мар 01, 2021 1:54 pmsstefanov написа: Добре започна, остава да разбереш какво е реактивна мощност.Е как какво??? Пяната на бирата, то е ясно. Всъщност, активната мощност от първичната страна на трафа от клипа е: 20А х 230в= 4600вата. Така, от вторичната страна имаме 120А х 24волта(приблизително напрежение на дъгата)= 2880вата. Тоест Cos F=0,63 в случая, защото 4600 х 0,63=2898 На практика само горе долу половината от вкараната енергия върши работа. Ако е преобразувател някакъв , няма значение от схемата, този коефицент би трябвало да е по висок, да речем някъде към 0,8 примерно, не съм правил точна сметка.Моята цел е, не да правя перпетомобиле ,а да се доближа максимално до еденицата,по рано се огелпих като написах по голяма от 1. Иначе това исках да ви кажа с думи прости.Но вие така и не ме разбрахте
Принципът на действие на капацитивния компенсатор на реактивна мощност е, че реактивната мощност вече не се движи между генератора и товара, а извършва локални трептения между реактивните елементи - индуктивни намотки на товара и капацитивния компенсатор. В същото време, за да се намалят загубите, причинени от потока на реактивната мощност, е необходимо компенсаторът да се постави възможно най-близо до товара.