• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
nikolaytatarov написа:=D> =D>

:? :respekt: :prost:
Здравейте
На 300те волта изправено съм с 660мф и като го напъна неможе да кара и 1.5мм електрод, без да прекъсне дъгата и след известно време да пука IGBT-тата.
Струва ми се малко са тези 660 мф какво ще кажете вие
Благодаря предварително
xaaxooo1 написа:Здравейте
На 300те волта изправено съм с 660мф и като го напъна неможе да кара и 1.5мм електрод, без да прекъсне дъгата и след известно време да пука IGBT-тата.
Струва ми се малко са тези 660 мф какво ще кажете вие
Благодаря предварително


за това само Цветан ,ще ти помогне ..! му др ,на каква честота работи бармалейката ти?
Че са малко, спор няма, трябват ти около 1000 за да изкараш сносна мощност, но и със 650 ще работи.Проблемът ти е друг. Провери си импулсите и фазировката на токовия траф. Препоръчвам да го включиш на лабораторен трансформатор, подаваш 40в и го даваш на късо, провери с осцилоскоп импулсите, ако всичко е наред трябва да намалява ширината, когато дадеш на късо. И задължително 20 А предпазители на 220в , ако си ги сложил на 300в никога няма да изгорят преди транзисторите. Успех !
Здравейте, имам нужда от помощ. Събрах си един инвертор по резонансната схема. Но нямам баласт за да го настроя.
Четох че някои използват реостат от тролейбус, но ми се струва че трудно ще намеря. Други навиват канталов нагревател от тези за печка Елва , но имам само малка снимка и не знам дали въобще ще стане, тъй като се изисква 0,15-0,2 ома на 160А , а самите нагревателчета са с диаметър 0,4мм.

Ще съм благодарен ако някой помогне.

Поздрави
аз моя си го направих от реотен 1500вата сгънат многократно докато докарам нужната стоиност ,някъде 0,15 ом.
някой ако проявява интерес към следните изолаторни подложки -да пише на лични,керамични /нови!
Прикачен файл:
Снимка1084.jpg
С цел да посъживим темата ,искам да задам следния въпрос : Кой как е решил проблема с защитата на инвертора от металния прах ,стружки у всичко което вкарва вентилатора.Вече има доста хора с готови устроиства , моля които иска да содели своето мнение или решение на проблема .От доста време мисля по този въпрос и не намирам решение което да ме задоволи.
nikolaytatarov написа:С цел да посъживим темата ,искам да задам следния въпрос : Кой как е решил проблема с защитата на инвертора от металния прах ,стружки у всичко което вкарва вентилатора.Вече има доста хора с готови устроиства , моля които иска да содели своето мнение или решение на проблема .От доста време мисля по този въпрос и не намирам решение което да ме задоволи.


Здравей Ники ! Аз лично съм си приготвил едни магнити от хард дискове .мисля да направя нещо ,като втора решетка на вентилатора и да е закрепена на кутията с две крилчати гайки за лесно сваляне ,на която да са и тези магнити . Още не съм го измислил как точно ще стане .
машинката е готова !
Прикачен файл:
SAM_7929.JPG
nikolaytatarov написа:С цел да посъживим темата ,искам да задам следния въпрос : Кой как е решил проблема с защитата на инвертора от металния прах ,стружки у всичко което вкарва вентилатора.Вече има доста хора с готови устроиства , моля които иска да содели своето мнение или решение на проблема .От доста време мисля по този въпрос и не намирам решение което да ме задоволи.

Аз не съм електрончик и не разбирам нищо от платки ,но пък имам доста опит в използването на доста марки и модели машини ,включително и маркови.Та моите наблюдения показват че май никой производител приктически не е решил тоя проблем.Прах в инверторите си влиза.Решението на проблема е.....- редовно почистване.То си го пише и в инструкциите за експлоатация,а също и като превантивна мярка е поставено условие с инвертора да не се работи близо до машини отделящи метален прах.
Кой как е решил проблема с защитата на инвертора от металния прах ,стружки у всичко което вкарва вентилатора.

При моя любим апарат, преди вентилатора има много финна мрежа. Отпред отворите са големи, колкото позволява габари
И кво....!?Грам прах ли не влиза?
nikolaytatarov написа:С цел да посъживим темата ,искам да задам следния въпрос : Кой как е решил проблема с защитата на инвертора от металния прах ,стружки у всичко което вкарва вентилатора.Вече има доста хора с готови устроиства , моля които иска да содели своето мнение или решение на проблема .От доста време мисля по този въпрос и не намирам решение което да ме задоволи.

Ами, дръж машината си по-далеч от устройства, създаващи тоя прах. Особено от метален прах. И, почиствай регулярно.
Може да сложиш пред вентилатора молекулярно сито, но то няма да пуска и нужния въздух.
решения има но те важат само за направи си сам, все пак сме в такъв форум
когато е чак такъв проблем праха, има конструктивни решения които не допускат прах вътре, и това важи не само за електрожени
1. схемата да е достатъчно ефективна и с достатъчен запас за да не загрява - има варианти с които разсеяната мощност да се сведе до минимум, и охлаждането през самата кутия да е достатъчно
2. радиатора да е наполовина вън наполовина вътре, т.е. само ребрата да са отвън с евентуален вентилатор, ако може без, тогава и кофа стружки да му се изсипят няма да има проблем

когато мога прилагам първия вариант но тогава най често се оскъпява/усложнява значително, за това рядко някой го прави
При компютрите със сходни размери на вентилаторите има вариант със филтри,но вместо да продухвате електрожен ще продухвате/сменяте филтри.За мен най-добре е да се пази машинката от праха,винаги се старая при работа да не е на пода,за да не засмуква прахоляк какъвто в повечето работни места има в изобилие(в моя случай го държа върху телоподаващото и ги разкарвам заедно),но едно столче би свършило същата работа.И винаги се старая да работя с почти напълно разпънати кабели,понеже почти винаги ми се налага да правя нещо с флекса и стружки хвърчат,поне да хвърчат надалеч.А продухването с компресор е повече от елементарен вариант,дори и да нямате под ръка вече почти всяка бензиностанция има.
Дръжте си машините възможно най-далече от работното поле, и няма да имате проблеми, е, веднаж си подпалих гащите с флекса, ама нямаше начин да ги държа далеч от мен :-D
Оригиналното конструктивно решение при Есаб и Кемпи е да отделят обема с платките във затворен такъв и обема с радиаторите оформя тунел през който вентилаторите прекарват въздуха.Гаранционната лепенка е само на първия.Втория можеш да си го отваряш и да го почистваш.
Най важно е почистването ! :) Това конструктивно решение може би намалява попадането на прах, но в никаква случай не го спира ,прах пак си влиза ....!!
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Направи сам”