Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
k8l8 - специалист
На времето работих екстракция с хексан. Мен ме беше страх да слагам хексан в моята кола но смелчаците после вадеха буталата на малки парчета и правеха основен ремонт на двигателите. Освен това намалява мощноста на двигателя все едно, че караш с бензин със 70 октана.(говорим за 100% хексан в резервоара)
caribi - специалист
Е добре де :-D , разбирам че най-доброто средство за почистване на дизеловия двигател е да се добави към нафтата слънчогледово олио ,но в какво съотношение и има ли значение дали мотора е "тди" или "комън рейл"
btt - специалист
Аз преди 2 зими четох и мислих по въпроса и когато става студено добавям към 1 резервоар(50л) 1л газ за горене и 0.300л масло за двутактови двигатели. Газта не знам дали помага, но не съм имал проблеми с паленето,дори при големите студове, но маслото определено смазва и двигателя работи много по-добре. Маслото което слагам е за двутактови двигатели, бездимно, безпрахово( не оставя нагар след изгаряне) за извънбордови двигатели(моторници).
Но имайте впредвид, че колата ми е стара и е чист дизел- няма инжекцион, турбо и т.н.
Преди години имах достъп до биодизел- със него колко добре работеше и след мен миришеше на пържени картофи(без майтап) :) Но задължително го смесвах 50/50 с обикновен дизел, за да не ми разяде гумените части.
Chefo77 - майстор
Газта определено помага, като наближи зимата се зареждам с газ и слагам в резервоара в съотношение 1:100 - 500 мл на 50 литра нафта. Не съм имал проблеми заради нафта. 3 пъти имах заради акумулатор, но заради нафта - никога.
colyo - специалист
В казармата слагах на камиона 20л бензин на 200л нафта. Винаги е палил от раз. По мое време изгорихме последната зимна нафта (имаше и такова нещо до 88-ма) след което вече имаше само един модел Ц-50. По-късно карах Форд транзит и на няколко пъти съм го карал с почти чист керосин и си вървеше много добре. В колибката има филмче за водата и един ентусиаст обяснява как кара с 20% вода в нафтата разбъркана с някакъв емулгатор. Та с въпросната боза колата вървяла по-добре и по-икономично. От 10-ина години карам на газ и нямам възможност да побваам.
caribi - специалист
:weedman: Олио , олио ама никоой не казва пропорцията за смесване с нафта за " ТДИ" мотор или " Комон рейл" към сегашна дата , демек при топло време:?
MamaMy - майстор
На ТДИ забрави за олио. Аз си карам стария дизел само с олио, но когато има промоция. Сега не е изгодно. При разлика в цената 10-15 ст. Не си заслужава. Отделно, че промоциите са все на шишета от 1 литър. Няма да ти казвам колко дрехи си разсипах с това олио докато отворя и излея всички бутилки от един стек (12л). На олио мотора пее. Върви повече, по-тих е и имам чувство, че дава икономия. Напоследък се ослушвам за керосин в по-големи количества. В комбинация с олиото е райската смес. Керосина не му дава да се желира при по-ниски температури.
caribi - специалист
Значи олиото от магазина го филтрираш преди да го сипеш в резервоара? Натрупва ли се утайка при филтрирането, понеже в бутилката е чисто и прозрачно и би следвало да няма утайка ? :-D
Фло - специалист
caribi написа:
Значи олиото от магазина го филтрираш преди да го сипеш в резервоара? Натрупва ли се утайка при филтрирането, понеже в бутилката е чисто и прозрачно и би следвало да няма утайка ? :-D
Не се филтрира олиото от магазина.Поначало то е толкова добре филтрирано преди да се бутилира,че няма накъде повече.
MamaMy - майстор
Олиото от магазина е по-чисто от нафтата на бензиностанциите. Не само, че не го филтрирам, ами си зареждам директно на паркинга пред магазина. Мога да ти изредя от колко паркинга ме е гонила охраната, че става сеир и се събира публика :lol:

Тема ""Домашна" добавка за бензин?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: