Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Johny - майстор
heaton_asd написа:
Специално нашите горива са пълни с боклуци/"добавки"/
Карам дизел от 4 години вече-какви ли не цветове на нафтата съм виждал-от жълт като лимоната до тъмно син.
Добавям само масло за двутактови-защото тая нафта нашата е боклук- разказва майката на сегменти и помпа.
Не зная как виждаш цвета на нафтата, освен ако не наливаш с лейка, но това няма значение.
От две години карам с дизела на Shell V-Power и съм много доволен. Разликата в цената е от 18 до 23 стотинки средно на литър, но..... лично при мене дава не по-малко от 100км. допълнителен пробег на резервуар. И като го обърнеш в пари излиза, че си на нула, но караш с хубаво гориво. Аз дори го сметнах сега, че за последното зареждане съм на далавера 2.30лв :supz:
kostadin_spasov - специалист
Торбалане, карам 2-ка и капачката на голфу си е там ама "леките фракции" ги нема след около месец /казвам го от опит/, щото след месец се сетих да припаля на бензин и тепе се едно нема центровка.То май тази беше и причината изрично "да се излива не изгорения бензин" в моторните триони , па и там е с тапа.
Спокойния, не знам какво караш, ама аз на предната двойка отпред /отвътре/ на предната маска под решетката /зад предната броня/ на шината бях закачил разширително казанче от опел и така си палех голфа на бензин /събираше малко над 2 литра с трасето/ и с три казанчета си палех цял месец. Голфа и тогавашния и сега е 1.3 карб. с вакум.бенз. помпа на вала /с платно/.Но след като смазах предницата на предишния :rolleyes: не съм присаждал такова казанче на тая голфетка. Интересно, след удара казанчето с бензина бе непокътнато /само беше надрано, опелските казанчета са от много дебела пластмаса/ но капка бенз. не бе разлята, а газта /тръбата/ не издържа и изпускаше яко.
heaton_asd - специалист
Johny написа:
heaton_asd написа:
Специално нашите горива са пълни с боклуци/"добавки"/
Карам дизел от 4 години вече-какви ли не цветове на нафтата съм виждал-от жълт като лимоната до тъмно син.
Добавям само масло за двутактови-защото тая нафта нашата е боклук- разказва майката на сегменти и помпа.
Не зная как виждаш цвета на нафтата, освен ако не наливаш с лейка, но това няма значение.
От две години карам с дизела на Shell V-Power и съм много доволен. Разликата в цената е от 18 до 23 стотинки средно на литър, но..... лично при мене дава не по-малко от 100км. допълнителен пробег на резервуар. И като го обърнеш в пари излиза, че си на нула, но караш с хубаво гориво. Аз дори го сметнах сега, че за последното зареждане съм на далавера 2.30лв :supz:
До тази година бях земеделски производител и много нафта ми е минала през ръцете в варели.
Фло - специалист
bulhomes2 написа:
Записвам се да следя темата. Дано и Фло да я види!
:partyman: Видях я темата, обаче аз съм на биодизел.Правя си го в една тенджура по 5 литра на варка и си джиткам на 4 стотинки километъра :lol:
ralev - специалист
Фло написа:
- обаче аз съм на биодизел.Правя си го в една тенджура по 5 литра на варка и си джиткам на 4 стотинки километъра :lol:
Фло я сподели повече за тоя биодизел
Фло - специалист
ralev написа:
Фло написа:
- обаче аз съм на биодизел.Правя си го в една тенджура по 5 литра на варка и си джиткам на 4 стотинки километъра :lol:
Фло я сподели повече за тоя биодизел
Ами биодизела си е преработено ,използвано олио от фритюрник.Преработката има за цел да намали относителното тегло на олиото от 0,920 кг/л до 0,850-0,900 кг/л. тоест до плътността на нафтата,да не се тормози горивната помпа. За разлика от нафтата,която разяжда цилиндрите от образуваната при горенето сярна киселина,биодизела съдържа кислород и не уврежда повърхноста на цилиндрите и двигателя има в пъти по-дълъг живот.Сега, за да има далавера от използваното олио трябва да е без пари или на много ниска цена.При мен е без пари понеже имам заведение с 3 фритюрника с по 3 литра олио всеки ,което се сменя почти всеки ден.Така,че за да карате евтин биодизел първо си направете ресторант :lol: Другия вариянт е да имате голяма нива с рапица или слънчоглед и малка инсталация за добив на олио.
bulhomes2 - майстор
А каква е преработката? Един приятел кара на олио втора употреба, но не съм го чул да го прави нещо.
ralev - специалист
Фло написа:
Преработката има за цел да намали относителното тегло на олиото от 0,920 кг/л до 0,850-0,900 кг/л. тоест до плътността на нафтата,да не се тормози горивната помпа.
Как точно го преработваш, единствения познат от мен начин е прецеждане с дънки и смесване с дизел 50:50
Фло - специалист
Олиото е глицериди на мастни киселини т.е. съединение на глицерина с мастните киселини.Глицерина е това,което дава плътността на олиото и преработката се състои в това глицерина да се отдели като мястото му се заеме от метилов алкохол.Така преработеното олио може да се нарече метилов естер на мастни киселини.Става тънко,подвижно и заменя нафтата напълно.Даже Ото Дизел е конструирал двигателя си да гори олио,по-късно е влязла в употреба нафтата,като за целта и добавят съединения на сярата.Точно те скъсяват и живота на дизеловия мотор.Поначало обикновения дизелов мотор може да си гори и директно олио,обаче сега олиото струва колкото нафтата и се губи смисъла.
colyo - специалист
При неетилираните бензини за повишаване на октановото число се използва МТБЕ (Метилтретичен бутилов етер). Не съм химик и не знам точно как действа. В гугъла излизат доста неща и ако на някой му се рови за заместители на МТБЕ-то, сега му се е паднало. Направило ми е впечатление, че с бензина зареден в Германия, колата има 20-30 км/ч по-висока скорост. В турция съм зареждал и бензин и газ и също колата "полудява" докато не дозаредя в нашенско. Турския бензин яко лъха на ацетон, но не съм пробвал да слагам в резервоара. Единственото , което съм наливал е хексан и ефекта е умопомрачаващ. С 10 л хексан и 50 л бензин - Кадет 1,3 60 кс - прехвърли 200 км/ч. Лошото е че трудно се намира и е много летлив. Ползва се за извличане на олиото от кюспето. На едро цената му е 900 ЕВРО/тон - около 1600 литра.

Тема ""Домашна" добавка за бензин?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: