• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
stridata - специалист
Аз моного харесвам PETG-то. Много добре се работи с него върхо стъклена подложка и не е толко претенциозно към нивелиране на леглото. но пък засметка на това имам сериозен проблем с него, много влага "пие" и за много кратко време принта почва да става целия в шупли. Много ми е тегаво подаването на нишката в екструдера на Anet и затова гледам да не свалям ролката :sad:
STEPER - специалист
Сред най-често използваните материали в 3D печат са термопластите PLA , PETG и ABS.
PETG е добър компромис между ABS и PLA. Той е по-гъвкав и издръжлив от PLA и се печата по-лесно от ABS.
Полезно е да се знае,че PET /Полиетилен терефталат/ е най-широко използваната пластмаса на света. Където и да се обърнете в къщи навсякъде ще откриете
изделия от него.Буквата "G" означава "гликол модифициран" с цел подобряване качествата за печат при FDM технологията.

Малко се учудвам от твърдението " много влага "пие" и за много кратко време принта почва да става целия в шупли"
Аз поне нямам такива наблюдения и проблеми с този материал. Напротив PETG прощава много слабости допускани от незнание при печат.
Е разбира се трябва да се спазват и някои елементарни изисквания при работа и съхранение .
Голяма грешка е ако дълго време не се ползва принтера да не се сваля ролката с филамента от него.

Необходимо е да правим разлика между влага и влажност на въздуха.
Влагата наистина променя тази нишка в резултат на което може да се окаже, че е невъзможно да се отпечатат добри модели.
Но все пак както PET така и PETG практически са незасегнати от обикновената влажност на атмосферния въздух, така че мисля няма
особени проблеми с печатането и съхранението. Но все пак съхраняването в затворени полиетиленови пликове в които се поставя силикагел
е повече от необходимото.С по лош резултат в краен случай вместо силикагел може да се използва и ориз.

Много лесно може да се познае дали присъства влага в нишката.
Загрявате екструдера до необходимата температура за печат и започвате да подавате филамент през него като наблюдавате нишката която излиза от дюзата.
Ако нишкта е права и гладка всичко е наред.Ако започне да се къдри има присъствие на влага а ако се появят мехурчета това е знак,че филамента
трябва да премине през сушене.Нищо хубаво няма да се получи иначе с такава нишка.

Анет е общото наименование на китайски принтер.Кой модел и система е твоят Анет?
Поздрави
stridata - специалист
Принтера ми поне докато натрупам опит е Anet A8 базовия, сложил съм мосфет на "леглото" и всички възможни принтове за ъпргрейд и укрепване на поликарбонатната рамка. Ремъците също ги смених с едни с няква нишка вътре. Най-голям проблем имам с настройката на всяка различна нишка, много големи температурни разлики и не само в настройките за принт основно на PLA. Препоръчай някой производител който си използваш и си доволен. Мернах български производител.

П.п.
Ако си ползвал PLA-HT на Херц, също ще се радвам да споделиш мение. Твърди се, че е по-удароустойчив и термо формоустойчив от първоначалния PLA. След повторна термообработка ударостойчивостта му става 15 пъти по-висока от нормален PLA и 2,2 пъти по-висока от ABS. Също така температурната формоустойчивост се повишава след този процес до 100°С.
STEPER - специалист
Преди години когато се захванах с 3Д принтерите дълго време следях обзорите на повечето масови принтери,предимно китайските от гледна точка на това,
че при интерес човек можеше да си го позволи.Основно те страдаха от слаба конструкция /рамката/,калпави носещи елементи за механиката и
това е първото което човек следва да види и да прецени къде и как да се подсили.
Ако имаш смелост да се захванеш с "направи си сам" ще имаш много по-добри резултати.
За мен е излишна подмяната на стоковите транзистори на RAMPS-а и ремъците.Може да не ти се вярва ,но базовата ми DELTA през годините до сега
е отработила 28 ролки филамент което прави близо 12 клм. без да има нужда от подмяна на нещо по електрониката и механиката.
Е разбира се трябва периодически да се притягат винтовите съединения между метал и пластмаса, да се осигури възможност за обтягане на ремъците,
обдухване на драйверите за стъпковите двигатели и транзисторите.Особено важно е да се осигури интензивно обдухване на екструдера /хотенда/ и т.н.
Аз по принцип ползвам PLA и ABS. Пробвал съм за тестове малко PET-G и TPU.
Не съм се интересувал от този материал PLA-HT защото не ми харесват врътките които следват за да се подобрят характеристиките му.
Ако ми потрябва някакви такива с високоякостни и термоустойчиви показатели филаменти,бих се насочил към инжинерните пластмаси - основно поликарбонатите.
Продуктите на HERZ са много добри с този недостатък,че са малко по - скъпи но има защо.И ако човек може да си го позволи няма да съжалява.
Дълго време съм ползвал тяхните услуги след едно изложение където бяха представили производството си.Заводите им се намират в Унгария и за отбелязване
са много добре оборудвани.Качеството им е също много добро.
Български производители също излизат на пазара. Всички те ползват като изходен материал пелети от американски и европейски производители
но като качество на произведената нишка се различават.
Повечето производители дават темепратурите "от и до" за екструдиране на нишката.Но това не бива да се взима за чиста монета защото повечето не са оборудвани
с лаборатории за проверка на тези показатели.
Какво имаш в предвид като казваш
"голям проблем имам с настройката на всяка различна нишка, много големи температурни разлики и не само в настройките за принт основно на PLA"
В случая разбирам цветове под различна нишка защото споменаваш основно PLA.
Вярно е,че оцветителите променят малко изходния материал но това не пречи крайния породукт да се държи добре.Направи си температурни тестове с "TEST CUB" при различна температура
в плюс и минус около общоприетата за PLA- 210 градуса. Температура на леглото постоянна 65 градуса и постоянна скорост за всеки тест. Обърни внимание,че специалистите дават за всеки
размер на дюзата определена скорост. За дюза 0.4 мм не бива да се печати при скорост по голяма от 30 мм./сек. а така също и височина на слоя по-голяма от 80% от размера на дюзата.
След като разгледаш резултати си приемаш тези данни които ти дават най добър резултата и си правиш конфиг в слайсера за този материал.Аз работя със Slic3r и имам такива са всяка нишка
която ползвам.За всеки принтер тези данни са различни.Всеки слайсер ти позволява да имаш конфиг за материала и дори по отношение сложността на детайла.
Поздрави
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: