• 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 96
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
STEPER - специалист
:supz: Супер
Вече ще имаме и MP3-ка и в GCod-а :)
batrado,
Нещо подобно има и в конфигурацията на Марлин и което работи добре.
* S-Curve Acceleration /Ускорение на S-кривата/
* This option eliminates vibration during printing by fitting a Bézier
* curve to move acceleration, producing much smoother direction changes.
* See https://github.com/synthetos/TinyG/wiki ... -Explained
/Тази опция елиминира вибрациите по време на печат, при използване алгоритъма
на Безие,крива за движение на ускорението, произвеждайки много по-плавни промени
в посоката/.
До колкото знам ArcWelder е плъгин за OctoPrint .
Имам принтер който работи с OctoPrint но лично аз не съм го ползвал тъй като нямам необходимост.
По същество Arc Welder се опитва да представи GCod-а с командите G2-G3 - Arc or Circle Move-на Марлин
- https://marlinfw.org/docs/gcode/G002-G003.html
- https://marlinfw.org/docs/gcode/G005.html
и които не се използват от някои слайсери.
Ако основният код е генериран с командите G2 / G3 не е необходим такъв плъгин.
Но simplify3d и Cura не подържат G2-G3, и като срещнат в модела кривина,дъга или окръжност се опитват да
представят това с командите за линейно преместване G0 / G1. От това се получава и "заекването"
на принтера при печат, причинено от изпращането на много малки движения в бърза последователност
за да може да се изпълни окръжността или въобще някаква крива /дъга/.
Някъде по дисковете имам алгоритъма по който работи Arc Welder и ако искаш мога да го намеря и
пратя.
batrado,
Между другото да те попитам докъде стигна с изработката на Voron Switchwire?
Аз съм готов с механиката и на преден план е окабеляването като същевременно умувам каkъв нагревател да правя
за леглото.Искам да бъде DIY.Обикновено на купешките легла,нишките на нагревателя се отпечатват върху
алуминиевата подложка но какво се ползва за изолация между нагревателя и плочата и кое е това нещо
което може да издържа директно на висока температура дълго време не знам. :?
Отворен съм за всякакви съвети и предложения.
Поздрави
alien - специалист
вт апр 20, 2021 7:21 pmSTEPER написа:
Нещо подобно има и в конфигурацията на Марлин и което работи добре.
* S-Curve Acceleration /Ускорение на S-кривата/
...
Но simplify3d и Cura не подържат G2-G3
тия дни и аз ги забелязах тия неща, и остана въпроса, кой слайсър да ползвам тогава за G2/G3 ?
сега ползвам Repetier-host с Cura
на бърз преглед не намерих как да генерирам G2/G3, също и кад програма ще търся скоро, да си чертая сам детайлите, та и за това приемам предложения
batrado - специалист
Привет STEPER,
тази опция S_CURVE_ACCELERATION нещо съм я пропуснал при последната конфигурацията на Марлин... а имам спомен, че я ползвах. Не съм разглеждал подробно самият код, който седи зад ArcWelder но по това, за което говориш определено си заслужава да се пробва :)
Относно Voron Switchwire имам доставени са само лагерите :sad: ... А за нагревател на леглото, какво мислиш за силиконов такъв? Ако е до 300x300мм самото легло мисля, че един 500W нагревател на 24V ще е напълно достатъчен. Изрових в алито захранване 600W на 24V, което ще излезе към 70$ с доставка от Чехия или Полша. Но такъв размер легло мисля, че е доста голям... нещо от порядъка 200 - 230мм ще са напълно достатъчни, а и тук нагревателя вече ще е в порядъка 200-250W.
Алуминиева плоча с ецвани медни писти е най-вероятно серия 2000, което си е мек метал и температурно деформирумием. Май бях снимал едно такова легло, което силно се деформираше при нагряване над 80-90 градуса. Сега ако такава плоча се комбинира със стъкло било то боросиликатно или ultrabase, което май стана хит при 3Д принтерите, нещата може и да се получат.
Има и вариант за използване на магнитна подложка с тънка гъвкава стоманена плоча, но честно казано не вярвам на такава комбинация. При температура над 90-100 градуса магнитните свойства започват да намаляват.
Аз лично ще заложа на комбинацията: лята алуминиева плоча 5-8мм със силиконов нагревател и PEI покритие.
STEPER - специалист
batrado,
За магнитите нещата не стоят съвсем така.
Температура на Кюри, или още Точка на Кюри е стойността на температурата, над която феромагнитните вещества
стават парамагнитни, или с други думи когато магнитните материали губят магнитните си свойства.
За желязото точката на Кюри е 769 градуса по Целзий, а за никела – 354.
Така пищше в Уикипедия.
Но днес в ежедневието и техниката широко се използва синтерования магнит NdFeB,познат ни като неодимов магнит и е
най-силният известен тип постоянен магнит.
Температурата на Кюри на NdFeB е 320-380 градуса по Целзий.
По време на работа във високо температурни условия но по-ниски от точката на Кюри NdFeB губи част от магнитната
си сила която намалява с покачването на температурата, но по-голямата част от магнитната му сила се възстановява
след охлаждане.
Така,че това да не те притеснява и може да спим спокойно тъй като едва ли повече в среда от 100-120 градуса ще се използва.
Синтерования магнит NdFeB се използва години наред в отопляемото магнитно легло за 3Д принтерите на PRUSA без всякакви
проблеми.
batrado,
Казваш "Алуминиева плоча с ецвани медни писти е най-вероятно серия 2000"
А какво се използва за изолация между медните писти и алуминиевата плоча? Кажи нещо повече.
Поздрави
batrado - специалист
Привет STЕPER,
за изолация гледам, че се ползва епоксидна смола с висока топлопводимост (2.High Thermal-Conductive Aluminum PCB: the dielectric layer is made up of epoxy resin. The resin used must have high thermal conductivity).
Представи си все едно, че правиш платка за диодно осветление и за по-добро охлаждане се произвеждат върху алуминиева основа.
https://www.allpcb.com/pcb/aluminum_substrate.html

Изображение

Classification of Aluminum PCB
Aluminum PCBs are essentially divided into three categories.
1.Universal Aluminum PCB: the dielectric layer used here is made up of epoxy glass fiber pre-preg.
2.High Thermal-Conductive Aluminum PCB: the dielectric layer is made up of epoxy resin. The resin used must have high thermal conductivity.
3.High-frequency Aluminum PCB: the dielectric layer is composed of polyolefin or polyimide resin glass fiber pre-preg.
STEPER - специалист
ср апр 21, 2021 1:22 pmbatrado написа:
Привет STЕPER,
за изолация гледам, че се ползва епоксидна смола с висока топлопводимост (2.High Thermal-Conductive Aluminum PCB: the dielectric layer is made up of epoxy resin. The resin used must have high thermal conductivity).
Представи си все едно, че правиш платка за диодно осветление и за по-добро охлаждане се произвеждат върху алуминиева основа.
Classification of Aluminum PCB
Aluminum PCBs are essentially divided into three categories.
1.Universal Aluminum PCB: the dielectric layer used here is made up of epoxy glass fiber pre-preg.
2.High Thermal-Conductive Aluminum PCB: the dielectric layer is made up of epoxy resin. The resin used must have high thermal conductivity.
3.High-frequency Aluminum PCB: the dielectric layer is composed of polyolefin or polyimide resin glass fiber pre-preg.
:partyman: :drinkers:
svdmk - специалист
вт апр 20, 2021 7:21 pmSTEPER написа:
Аз съм готов с механиката и на преден план е окабеляването като същевременно умувам каkъв нагревател да правя
за леглото.Искам да бъде DIY.Обикновено на купешките легла,нишките на нагревателя се отпечатват върху
алуминиевата подложка но какво се ползва за изолация между нагревателя и плочата и кое е това нещо
което може да издържа директно на висока температура дълго време не знам. :?
Отворен съм за всякакви съвети и предложения.
Поздрави
И аз имам едно предложение, но съм сигурен, че няма да ти хареса. :lol:
Имам 2 отлично работещи легла( вече почти 2 години) направени по 100% DIY метод.
Основата е от 3мм алуминиева плоча а нагревателя от ецвана печатна платка(заготовката е от двойно фолиран материал производство 1987 година от завод ЗЕИМ-Русе, отличен материал от стъкловлакно и някакъв полимер).
Нагревателят е по популярния вариант МК2, това лято имам намерение да пробвам за копирам нагревателя на prusa-mini по тази технология.
За някой това може да е майтап, но варианта работи, но е за прекалено големи ентусиасти. Естествено да се ползва за принтер VORON би било чиста излагация, на толкова обмислена мащина такава импровизация... [-X

Прикачен файл

output55.jpg
output55.jpg (55.57 KиБ) Видяна 1697 пъти

Прикачен файл

output44.jpg
output44.jpg (72.71 KиБ) Видяна 1697 пъти

Прикачен файл

output3.jpg
output3.jpg (60.71 KиБ) Видяна 1697 пъти

Прикачен файл

output22.jpg
output22.jpg (52.24 KиБ) Видяна 1697 пъти

Прикачен файл

output11.jpg
output11.jpg (33.23 KиБ) Видяна 1697 пъти
alien - специалист
това с печатната платка ми изглежда добра идея, моя принтер дойде с един стъклотекстолит върху масичката, тъй че дефакто аз така или иначе принтирам върху стъклотекстолит, нищо не пречи и да е нагревател, само трябва да се внимава да не е някой калпав материал, че има някои много лесно се отлепя фолиото при нагряване

я препоръчайте някой софтуер за чертане на 3д обектите? нещо хем добро хем като за начинаещ
brum - майстор
SketchUp и Tinkercad. Второто е по-добро уж, ама на SketchUp съм чертал от както го има и ми е трудно да му свикна.
STEPER - специалист
Здравей svdmk,
Не бива да имаш място за притеснения. И аз споделям твоето мнение.
През 2009 год. направих CNC рутера си а през 2010 с
нeгова помощ изработих и детайлите за първият ми 3Д принтер от MDF. И понеже всичко правих с
2D CA-CAM програма се налагаше някои детайли да бъдат слепвани с епоксидна смола.От тук нататък
всеки следващ 3Д принтер възпроизвждаще себе си.
От тогава до сега ползвам само легло - PCB HeadBed MK2a - китайските легла от текстолит. Всичките ми
принтери са с такива легла.Окачени са на 4 точки самостоятелно с пружини за нивелиране,отдолу изолация от
корк и стъкло за печат.Направил съм хиляди печатни платки но за качествен фолиран стъклотекстолит
с такива размери ми искат по 15-20 лева и за това DIY отпадна.
Нямам притеснения да направя и магнитното легло на PRUSA но заслужава ли си? Само комплекта магнити
китайците продават за 12 долара а готово легло при тях отива към 60-70. При PRUSA е само 100 евро.
Но разбира се като резервен детайл винаги е по-скъпо отколкото когато се влага в готово изделие.
Аз определено ще остана на идеята за печат върху стъкло а за нагревателен елемент отново ще ползвам MK2a.
В този смисъл идеята за магнитно легло отпада като необходимост.
Вчера фрезовах и носача за леглото от 3 мм. алуминии и го монтирах. Сега ще мисля :? какво да сложа на него. :)
Ето и някой предварителни снимки.
Поздрави

Прикачен файл

IMG_E0737A.jpg
IMG_E0737A.jpg (95.81 KиБ) Видяна 1664 пъти

Прикачен файл

IMG_E0744А.jpg
IMG_E0744А.jpg (57.46 KиБ) Видяна 1664 пъти

Прикачен файл

IMG_E0743A.jpg
IMG_E0743A.jpg (53.39 KиБ) Видяна 1664 пъти

Прикачен файл

IMG_E0738A.jpg
IMG_E0738A.jpg (58.61 KиБ) Видяна 1664 пъти

Прикачен файл

IMG_0733A.jpg
IMG_0733A.jpg (85.85 KиБ) Видяна 1664 пъти
  • 1
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 96

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: