• 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 96
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
brum - майстор
Винта ми май се води четири ходов. Стъпката между резбите е 2мм, ама на един оборот винта качва гайката с 8мм. И по спецификации е така. Гледам го отгоре излизат 4 резби.

Та драмата ми е, че нещо принтера има проблеми с печатането по височина. Опитвам се още да разбера от къде са. Някак си на първите 5мм губи 0.2мм. Или детайл който трябва да е 5мм висок излиза 4.78мм. При 10мм е същото - малко под 9.8мм.

Гледам стари печати на същите колела и са по 4.96мм - точно толкова колкото се очаква. Та проблема изглежда да е от софтуера. Подозирам нещо общо с тоя UBL дето пуснах преди няколко дни. Сега го изключих уж с G29 P0 (изключва и нулира mesh-а) преди да започна печата. Ама файда никаква - пак прави зъбното колело по 4.8мм. Та поради подозренията ми в UBL-а се опитвам да разбера как работят по Z и от къде идва тая препоръка за слоеве кратни на 0.04мм.

Иначе печатам на кратен слой на цели стъпки - 0.2мм. Проверявах стъпките по Z за 1мм - 400. Точно толкова колкото трябва да са.

Иначе за UBL-а работя с 10x10 точки и пробата минава през всичките като изгражда mesh-а. Z offset-а ако ми беше грешен с 0.2мм първият слой никога нямаше да стане. В момента skirt-а ми е по цялата дължина или 0.17мм или 0.18мм според шублера. Това при skirt от около 15 на 15 сантиметра. Т.е. UBL-а работи много добре. Ама тия 0.2мм къде се губят още не мога да разбера.

И не е от slicer-а. Там го гледам, че прави нужният брой слоеве. Тая повърхност дето трябва да приключи на 5мм е на 25ти слой.

Абе ще го измисля...
STEPER - специалист
brum,
Продължавам да не разбирам много какво е написано.
Няма какво да го мислиш.Всичко е математика и не взимаш под внимание много неща.
Въпроса не е едностранчив и изглежда,че четеш между редовете на това което се пише, както
дявола чете евангелието :)
Та "драмата" ти с печатенето по височина може да има и други аспекти.Една от тях е свиваемостта на
филамента при изстиване от където се губят тези 0.2 мм.Софтуера в случая не ти е виновен.
Сам пишеш,че тази разлика я има и при стари отпечатени детайли когато не си работил с UBL.
За това мисля,че причината за тези 0.2 мм. са физическите свойства на филамента за което си има лекарство
но когато сам си разработваш моделите. Иначе грешката която се натрупва при работа от неправилно зададени параметри
става осезаема при високи детайли не при 5 мм. височина.
Не знам от къде имаш инфпрмация с препоръки за височина на слоеве кратни на 0.04 мм.
На слайсера са необходими само някои данни за принтера за да подготви кода.
Иначе не се интересува от механиката и настройките на принтера дали може и как ще възпроизведе G-кода който прави.
Дали правилно работиш с UBL може да прочетеш тук
https://marlinfw.org/docs/features/unif ... eling.html
Поздрави
brum - майстор
Не е от свиване на материала. Направих един детайл като стълба. Стъпалата са на 2мм, 4мм, 9мм, 15мм, 20мм и 25мм.

Разпечатах я и няма видими дефекти във височината на слоевете. Обаче като хванах шублера цифрите са следните.

На 2мм стъпалото височината е 1.86мм.

На 4мм стъпалото височината е 3.83мм.

На 9мм стъпалото височината е 8.80мм.

На 15мм е 14.80мм.

На 20мм височината е 19.81мм.

И на 25мм височината е 24.83мм.

Или така като го гледам някъде ми се губят около 0.2мм по първите слоеве. Ще пробвам с друг материал да видя има ли разлика при свиването и дали ще даде същите стойности. Ще пробвам и да пусна G28 командата да работи на цели стъпки и ще нивелирам масата така, че да е с 0.04мм смачкване на първият слой. После пак ще споделя резултатите.
brum - майстор
Задънена улица. С друг материал резултатите са идентични. Височина на skirt-а - 0.18мм след последните настройки. Слоевете изглеждат идеални. И все още губя тези 0.2мм някъде.

Прегледах винта - няма задържане. Не откривам и механични проблеми. Оста по Х се движи гладко и без задържания от горе до долу. Луфтове няма (освен backlash-а на гайката, ама там гравитацията държи нещата винаги на едно място). Винта е прав и няма усуквания при монтажа му.

Остава да върна по-стар софтуер и да пробвам с него...
mironcho - специалист
Брум, като чета за тези липсващи 0.2мм - ако не си го направил вече, вземи провери шублера (или измери детайлите с друг), може и от там да проблема.
brum - майстор
Проверен е. И с цифровият, и с механичният резултатите са еднакви :) .
alien - специалист
най после остана време и аз да се сдобия с 3д принтер, и сега пак няма да има време :-D
та да питам, с какво печатате за по здрави и издържливи детайли?

с PLA нямам проблеми, всичко е 6 само дето детайла не държи грам на нагряване, та се оглеждам за други материали
взех по една ролка ABS и PETG и се сблъсках с всички проблеми които пишат из нета, първо започнах с PETG щото кутията ми не е готова за ABS и... както всички описват PETG не спира да тече, въпреки че подаването ми е на самия екструдер и слагам голям бакфийд, продължава да тече и дори да няма висящи топчета просто на места детайла става по-дебел от излишния материал, малко намалих температурата - слоевете не залепват добре
с ABS пробвах без кутия - трагедия, свива се много, та скоро ще съм готов с кутията и ще пробвам на висока температура дано има подобрение
иначе PETG най ми допадна като механични свойства, ама той пък проблем с лепенето (ако се наложи евентуално)
то идеален материал няма, ама поне кусурите да са по-малко
brum - майстор
Това с PETG-то не съм го забелязал. Прави едни съвсем тънки конци, но се махат с лекота. А проблеми със залепването на слоевете не съм имал при 240 градуса на печат.

Вентилатора пускаш ли? За PETG при мен е спрян. Може той да докарва проблемите със залепването на слоевете при ниската температура.

Отделно, че скоростта е важна. Не трябва да е много висока. 50-60мм/сек е препоръчаната. Аз карам всичко без infill-а на 40мм/сек, а infill-а на 60мм/сек.
STEPER - специалист
Здравейте,

brum,
Kакво е отношението на scirt към настройките на принта,за да му задаваш такава стойност +0.18?
Да му присвоиш 1,2,3 или повече слоеве разбирам ама +0.18 не разбирам.
Слайсера винаги присвоява на Skirt височината на слоя.
Не знам на форума да има екстрасенси. Пишеш неща които само ти разбираш а другите се опитват да
гадаят за да ти помогнат :)
По добре нашиши какви са ти настройките в слайсера и на принтера за да стане ясно накрая.

alien,
Какво значи "бакфийд" :?
Разбирам,че имаш директ драйв екструдер но той трябва и да се настрои за да подава необходимото
количество материал. Нито повече нито по малко.
Като му зададеш 10 см. материал,той да изтегли точно 10 см.
Има и една опция "extrusion multiplier" на слайсера във филамент настройките която стои на 1.
Можеш да я намалиш на 0.96-0.98
PETG е материал с много предимства но и със свои осоибености.
Аз го печата върху стъкло с Температура на дюзата: 240°С – 260°С и Температура на леглото: 80°С – 90 °С.
Ползвам вентилатор до 10-20%. brum правилно е написал, че не обича голямите скорости и трябва да се внимава
с "print speed" и особенос "travel speed" който в слайсера е чекнат на 120-130 мм. Склонен съм да мисля,че от
скоростта на "travel speed" PETG има склонност да образува нишки.
Абсорбира влага от въздуха повече от другите филаменти.
Детайли с ABS е добре да се ползват до 85 градуса.При 100 градуса под товар те се деформират.
Когато много се печати ABS се препоръчва да се работи в затворена кутия заради газовете които се отделят
от екструдирането при високата темепература. Особено значение за него има леглото което се обработва
допълнително преди печат.Аз не печата много ABS и не ползвам затворена кутия. За легло ползвам стъкло.
Температура на дюзата: 240°С – 260°С, Температура на леглото: 80°С – 100 °С. Вентилатор не необходим.
Поздрави
alien - специалист
бурм - ами последно и аз там някъде се спрях с PETG, 240 градуса, без вентилатор, и скорости пробвах различни, и на по ниска и на по висока, ефекта е същия - докато принтира добре, обаче когато трябва да спре, не спира, дал съм му 10мм да връща назад, връща мотора назад, а от дюзата още излиза, и с 15 пробвах пак същото, най много си личи накрая някое връхче като остане, от слайсъра съм му дал да прави почивки ако са много къси пасовете, вдига дюзада за почивка и продължава да излиза материал
също си личи и докато пътува към ново място за започване, и ако се повтаря на всеки слой детайла се удебелява

степер - бак фийд е кашата в главата ми, от 3 дена разучавам софтуери, компилирам фърмуеър, настройки лудница, имах предвид ретракшън, да, екструдера е директ драйв, настроен е точно, и по време на печат си дава точното количество материал, проблема е когато мотора върне назад, филамента излиза нагоре, но от дюзата продължава да тече, бавно е, но за няколко секунди си излиза точно колкото да развали печата
тия мизерии ги прави само с PETG, с PLA и ABS няма такива проблеми. 5мм ретракшън са достатъчни и нищо не излиза от дюзата
за влагата не се съмнявам защото е чисто нова ролка, дойде вакуумирана със силикагел вътре, и веднага го сложих на принтера, тъй че няма време да поеме влага
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 96

Тема "3D принтер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: