• 1
  • 2
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте, от няколко седмици почнах да сглобявам такъв велосипед. По-събрах части и лека по-лека го сглобявам. Ето снимка на скица (3D)
Прикачен файл:
frame7.jpg
frame7.jpg (48 KиБ) Видяна 3079 пъти

Сега сглобено в груб вид изглежда така:
Прикачен файл:
IMG_20160203_215308 - Copy.jpg
За основа съм ползвал ендуро мотор Gilera GSM 50. От него взех само рамката предната вилка, колелетата, седалката и стойката дето държи седалката, ид неща които ще се виждат от снимката. Задното колело го направих от резервана гума тип патерица:
Прикачен файл:
778c0ae2af4c924b.JPG
,
като съм премахнал ламаринта и сложих задната главина от оригиналното колело. Голям зор видях, докато улуча разстоянието междупките и центроването, но се оправих.
За двигател съм взел от PUCH Е50, 48 м3, автоматик. Надявам се да може да задвиже мотора (то ще може но дано скоротта да е поне 35-40 км/ч, коеот ще е идеално.
Тъй като трябва да се води велосипед, ще му сложа велосипедни педали и задни венци. Предаването на енергията от педалите и двигателя към задното колело, ще бъде посредством разпределитен вал. Като от едната страна ще бъдат зъбните венци за колелото, а от другата страна 2 пиньона, като единият се свързва към двигателя, а другия към задното колело. По този начин ще мога управлям и с мускулна сила.

Прикачен файл

IMG_20160125_192429 - Copy.jpg
shotik - майстор
Ще следя за развитието на проекта.
milev5 - специалист
Това направо си е чист мотор.
Като гледам къде ти е седалката, от сега ми се схващат краката.
Забрави да въртиш педали с тази ниска седалка.За 100м си останал без крака.
Моторът ще тежи най малко 100-ина кила.Къде е колело 20-30 кила къде 100.
Вариант е СССР-ко балканче згавайка с двигател и голямо кормило.
И ако не си на село в града със сигурност ще си имаш проблеми с КуКаТа.

Все пак успех с настоящият проект. :)

[youtube]http://vbox7.com/play:691d004adf[/youtube]
През почивните дни, сложих задните амортисьори. Имаше проблем преди да ги сложе, че като седна, педницата малко се повдигаше, но сега се оправи.
"Моторът ще тежи най малко 100-ина кила.Къде е колело 20-30 кила къде 100." - прав си нещо, натежа повечко. Но няма да е 100 кг, както предлагаш. Максимум да е 30-35 кг, но все пак ще се опитам да го напрвя и по лек. А за въртенето на педалите, както бях писал порано ще има разпределитен вал със зъбни венци. Педалите ще свързани със задни зъбни венци на велосипед със скорости, и предполагам така ще мога да намаля усилието при въртенето на педалите. Но като седна тази седалка се оказва малко широка, и се разкрачвам и ще е неудобно, най-вероятно ще сложа тясна седалка, но по-нататъка. Иначе за седалка, ми харесва тази от велосипедите балканчета, която е със облегалка. Иначе като седна, е супер.
radius - майстор
Мисли за Франкенщайн като за мотор. С тази стойка хич няма да ти се иска да въртиш педалите, та не мисля, че има нужда да оптимизираш нещо в тази посока.
bagera1 - специалист
Ще се пребиеш! Колелата балкан с облегалката, лесно им се вдигаше предницата като се облегнеш, при теб май ще е същото. Задната ос трябва да е доста по-назад
И така, смених предната гума с една по-тесна - 80 мм. Като цяло:
Прикачен файл:
IMG_20160217_191208 - Copy.jpg
Но имам един проблем, както съм сложил задното окачване не е хубаво, амортисьорите ттрявба да са по посоко към двигателя и като гледам другите мотори те са все така. Затова измислих три варианта. При първият вариант да е без задни амортисьори, седалката е с пружини, и нали се продават колчета с амортисьор ще сложа такова. При вторият вариант обръщам амортисьора, а при третия вариант ще имам само един централен амортисоьор. Кой вариант би бил удачен. На мен ми допада първият, но каква е ролята на аморитсиьорите, ако са само за удобство на ездача, то тогава може и без. А игелдам на някои чопъри им са сложили седалка с пружини, ако ли пък не колчето на което се захваща седалката е амортисоьр.
Прикачен файл:
zadno okchvane.jpg
milev5 - специалист
С обърнати амортисьори на москвич, по погрешка, тресеше ужасно над 40км/h, не го пробвай.
Само с пружини ще вози по меко, но трябва да са за твоите килограми, когато седнеш и да потъват на около 1/3, да имат аванс да убират вибрациите.
От трите варианта избрах първият вариант. Направих леглото на двигателя, голям зор ми даде докато улуча дупките за захващането на двигателя. Отзад го направих с твърдо окачване. Като бях на село намерих стари седалки с пружина, като една от тях може да се регулира. Измислих как да прикрепа задната седалка, така че да може да се регулира хем височината, хем и напред/назад. Сега остава да сложа тръби отпред където съм ги премахнал, да прикрепа тръбата на която ще бъдат захванати педалите, да направя разпределителния вал,калниците, и да почва мвече с финните настройки.
"Само с пружини ще вози по меко, но трябва да са за твоите килограми, когато седнеш и да потъват на около 1/3, да имат аванс да убират вибрациите." Благодаря за съвета!
Прикачен файл:
IMG_20160307_202817 - Copy.jpg
Прикачен файл:
IMG_20160307_202724 - Copy.jpg
Докъде стигнах. Вече го по-сглобих основните елементи. Но ще не ми харесва от естетическа гледна точка. Малко късо ми се вижда, и се чудя дали да не удължа задницата и да сменя резервоара. Мисля да взема един от Simson SR. Как мислите?
Прикачен файл:
IMG_20160402_184501 - Copy.jpg
Прикачен файл:
IMG_20160402_184454 - Copy.jpg
Прикачен файл:
IMG_20160402_184444 - Copy.jpg
Прикачен файл:
IMG_20160402_184432 - Copy.jpg
Прикачен файл:
IMG_20160402_184424 - Copy.jpg
  • 1
  • 2

Тема "Проект Вело-мотор тип Чопър" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: