• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
mitajlako - напреднал
Ама това е че всички се правят на моралисти и веднага се почват професорски мнения и изказвания. А съм сигурен че всеки един е бил нередовен или неизправен с колата си в определен момент ( дали с фолио на стъкла, диодни светлини, гуми без грайфер,вредни емисии, сменена генерация, неизправна спирачна система и т.н. ). Това дали ще си направя фаровете с вградени дневни светлини които да се доближават до заводски или ще си купя други фарове с вградени само че китайски, каква е разликата ? Така че благодаря на хората които по някакъв начин се опитват да ми помогнат, другите ще помоля да не ми спамят темата, макар че вече е късно ....
hidrazin - майстор
DundyTheCroc написа:
Ето едно решение на съда по темата:
Именно изхождайки от това понятие жалбоподателят, чрез свидетеля инж. Т. Т., е монтирал на предната броня на автомобила си специални светлини в два допълнителни фара с по 8 доида всеки, които се включват автоматично при запалване на двигателя и също така автоматично се изключват при неговото изгасване. Според съда това е било достатъчно, за да се изпълни изискването на закона, респ. на чл. 70, ал. 3 от ЗДвП, за движение с включени светлини за движение през деня.
Няма дума за промяна по конструкцията, това е на втора инстанция и акта пада...
Тук май имаме свободни съчинения или преразказ... :-D Да беше споменал и това от същото решение на съда:
К. се обърнал към свидетеля Т.Т. – инженер – автомонтьор на свободна практика със специалност електроинсталации на автомобили, който поддържал периодично и неговия автомобил, за да му монтира специални светлини за движение през деня. Т. поставил сертифицирани в Холандия диодни светлини, които монтирал като отделни малки фарчета в предната броня на автомобила, на отстояние не повече от 30 см. от външните габарити на автомобила, според европейските стандарти. Включването им ставало автоматично със запалване двигателя на автомобила и изгасвали с неговото изключване.
Не случайно по-горе съм дал линк към Правило 87 на ИКЕ на ООН - там са описани критериите на които трябва да отговарят и с каква маркировка на бъдат.
Те трябва да отговарят на изискванията на Правило 87 а монтажа им на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.
За тези неща се издава сертификат от сервиза в който ви ги монтират.
Сертификатите най-добре е да си ги носиш иначе ще трябва да ги показваш при обжалването на акта.
На такъв парвеняк няма кой да му сложи маркировка и той си остава незаконен, особено пък монтирани в заводските фарове което е абсолютно недопустимо.
Може да минеш гратис а може и да изгориш... Въпрос на късмет.
:partyman:
hidrazin - майстор
Точно този е линка. А сега намети там това дето съм цитирал - че допълнителните светлини са сретифицирани и са монтирани от правоспособен механик.
Намира се някъде по средата на текста.
:partyman:
VLADO66 - майстор
Хайде не бъдете по католици от папата.На всички европейски и японски возила , внасяни в северна Америка се монтират такива модули без да се променят конструктивно фаровете.По тази логика трябва да отстраните от колите си аларми ,музики, телевизори, стопове и всичко което не е монтирано фабрично.Това за затвора ме развесели.
За да не бъда офтопик- изискванията за дневни светлини са от 400 до 1200 кандела, пък вие си ги мерете и изчислявайте.
toolegittoquit - майстор
Това за фолиото е мислено от идиоти. Трябва да има определена степен на затъмняване, която да е позволена. При слънчево време, особено лятото, пекът през страничните стъкла може да е адски. Същите хора искат да направят и карането със слънчеви очила нелегално.
За светлините - и аз съм мислил нещо, но не бих си сложил разни диодни ленти, ами модул за светлините, който да ги пуска на по-малка мощност автоматично.
brad4edat - специалист
С никаква диодна лента няма да докараш необходимите около 800лумена светлинен поток на фара! Просто каузата ти е напълно обречена с диодни ленти! В фара я вкараш я не 40см. максимум, като за тази дължина никоя лента няма да ти извади реално тези лумени! Друг е въпроса, че като си пуснеш вечерта халогените или ксеноните, ще еб.т мамата на лентата, ако е вътре в рефлектора при тях. Единсствения начин да постигнеш този поток е с няколко наброй 2-3 ватови едноточкови диоди, които сумарно да ти дадът този поток от светлина! Те не случайно са по 5-6 диода на фабричните фарове в новите коли, понеже тези диоди се водят мощни и се нуждаят от задължително охлаждане зад тях! Не може просто е така да си ги лепнеш и да светят.
Не искам да те обезкуражавам, но пак ти казвам с диодна лента нямаш шансове :lol: Просто се поинтересувайте колко лумена са необходими по закон и колко лумена отдава всеки един диод или лента на метър! И това са китайски лумени предимно! Иначе качествени едноточкови диоди са на CREE но ти трябват драйвери за всеки един от тях и малка подложка от алумин зад диода!

Дори и да се справиш с лумените, пак ще си останеш нелегален и незаконен, просто е забранено в България да се правят такива модификации освен ако не е фабрично, нищо, че може да покриеш изискванията. :?

пс. Дори имаше изискване за една щампа, която трябва задължително да имаш фабрично отлята в стъклото на дневния вар! :lol: :-D Даже не съм сигурен дали тези около 800lm. не са за всеки диод по отделно, или беше общо на фар!?
Успех все пак! ;)
torbalan - Дървен философ
hidrazin написа:
...
Не случайно по-горе съм дал линк към Правило 87 на ИКЕ на ООН - там са описани критериите на които трябва да отговарят и с каква маркировка на бъдат.
Те трябва да отговарят на изискванията на Правило 87 а монтажа им на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.
За тези неща се издава сертификат от сервиза в който ви ги монтират...
Правило 48 написа:
ЕДИННИ УСЛОВИЯ ОТНОСНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО
ОТНОШЕНИЕ НА МОНТИРАНИТЕ УСТРОЙСТВА ЗА ОСВЕТЛЕНИЕ И СВЕТЛИННА
СИГНАЛИЗАЦИЯ


1. ОБЛАСТ НА ПРИЛОЖЕНИЕ
Това Правило се прилага при одобряването на типа на моторните превозни средства със
или без каросерия, предназначени за движение по пътищата, които имат най-малко четири
колела и максимална скорост по-голяма от 25 km/h, и на техните рамаркета, с изключение
на релсовите превозни средства, селскостопанските трактори и машини, както и пътно-
строителните машини.
Хубаво е и да се четат тез правила, а не само да се дават линкове към тях.

А относно делото - то няма никаква връзка с това, за което говорим. Акта, който се обжалва е за това, че е карал с угасени къси, а не за това, че има незаконно монтирани дневни светлини.
hidrazin - майстор
torbalan написа:
Правило 48 написа:
ЕДИННИ УСЛОВИЯ ОТНОСНО ОДОБРЯВАНЕ НА ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ПО
ОТНОШЕНИЕ НА МОНТИРАНИТЕ УСТРОЙСТВА ЗА ОСВЕТЛЕНИЕ И СВЕТЛИННА
СИГНАЛИЗАЦИЯ

1. ОБЛАСТ НА ПРИЛОЖЕНИЕ
Това Правило се прилага при одобряването на типа на моторните превозни средства със
или без каросерия, предназначени за движение по пътищата, които имат най-малко четири
колела и максимална скорост по-голяма от 25 km/h, и на техните рамаркета, с изключение
на релсовите превозни средства, селскостопанските трактори и машини, както и пътно-
строителните машини.
Хубаво е и да се четат тез правила, а не само да се дават линкове към тях.
И аз така казвам - хубаво е да се чете. Много ти е вехто цитатчето, на повече от 15 години.
От тогава има доста промени и допълнения. Сега изглежда примерно така:
Правило № 48 на Икономическата комисия.............
Настоящото правило се прилага за превозни средства от категории M, N и за техните ремаркета ....
Прикачен файл:
Дневни свет.jpg
:partyman:
fox_vt - майстор
Аз тая неделя го направих така
Прикачен файл:
IMG_20160418_070705_001.jpg
И лумени съм спазил и разстояния съм мерил,малко съм на косъм със 60 те см между тях но минава.Палят сами при даване на контакт и гаснат сами при включване на фаровете.Дразнят окото също както и фабрични такива ама не фабрични за допълнителен монтаж а истински такива.Сега очаквам да ме тикнат в затвора,ама аз няма и да се опъвам и без да ме бият ще си призная и за смененото CD :shock: за смененото вътрешно огледало със ел хроматично което също предпазва от ПТП.У дома съм навсякъде с LED грижа ме е за екологията и искам да минимизирам и екологичния фактор и откъм колата.И ЕГР клапана не ми е затапен.Ако нещо се обърка ще ви пиша от затвора.

пп по темата отварянето и модифицирането на фара като вграден фабрично модул не е добре.По кофти е отколкото да добавиш нещо КЪМ КОНСТРУКЦИЯТА на автомобила което НЕ Е ПРОМЯНА НА СЪЩАТА :cool: Научете се да разбирате смисъла на закона а не да съчинявате свободни съчинения
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Помощ за направа на дневни светлини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: