Ама това е че всички се правят на моралисти и веднага се почват професорски мнения и изказвания. А съм сигурен че всеки един е бил нередовен или неизправен с колата си в определен момент ( дали с фолио на стъкла, диодни светлини, гуми без грайфер,вредни емисии, сменена генерация, неизправна спирачна система и т.н. ). Това дали ще си направя фаровете с вградени дневни светлини които да се доближават до заводски или ще си купя други фарове с вградени само че китайски, каква е разликата ? Така че благодаря на хората които по някакъв начин се опитват да ми помогнат, другите ще помоля да не ми спамят темата, макар че вече е късно ....
DundyTheCroc написа: Ето едно решение на съда по темата:Тук май имаме свободни съчинения или преразказ... Да беше споменал и това от същото решение на съда:
Именно изхождайки от това понятие жалбоподателят, чрез свидетеля инж. Т. Т., е монтирал на предната броня на автомобила си специални светлини в два допълнителни фара с по 8 доида всеки, които се включват автоматично при запалване на двигателя и също така автоматично се изключват при неговото изгасване. Според съда това е било достатъчно, за да се изпълни изискването на закона, респ. на чл. 70, ал. 3 от ЗДвП, за движение с включени светлини за движение през деня.
Няма дума за промяна по конструкцията, това е на втора инстанция и акта пада...
К. се обърнал към свидетеля Т.Т. – инженер – автомонтьор на свободна практика със специалност електроинсталации на автомобили, който поддържал периодично и неговия автомобил, за да му монтира специални светлини за движение през деня. Т. поставил сертифицирани в Холандия диодни светлини, които монтирал като отделни малки фарчета в предната броня на автомобила, на отстояние не повече от 30 см. от външните габарити на автомобила, според европейските стандарти. Включването им ставало автоматично със запалване двигателя на автомобила и изгасвали с неговото изключване.Не случайно по-горе съм дал линк към Правило 87 на ИКЕ на ООН - там са описани критериите на които трябва да отговарят и с каква маркировка на бъдат.
Те трябва да отговарят на изискванията на Правило 87 а монтажа им на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.
За тези неща се издава сертификат от сервиза в който ви ги монтират.
Сертификатите най-добре е да си ги носиш иначе ще трябва да ги показваш при обжалването на акта.
На такъв парвеняк няма кой да му сложи маркировка и той си остава незаконен, особено пък монтирани в заводските фарове което е абсолютно недопустимо.
Може да минеш гратис а може и да изгориш... Въпрос на късмет.