Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Passa - специалист
ср авг 05, 2020 12:17 pmТрифон П.Трифонов написа:
Винаги съм го правил по традиционният начин- с помпене на педала, който след като втвърди подпирам с парче летвичка на седалката. При автомобили с АБС редът е различен. Най добре е да се намери сервизното на съответния автомобил.

Нищо различно няма при системи с АБС !

След като пробвах с вакуумен обезвъздушител за компресор на задният десен апарат установих че не става с него. Просто дали системата е с везна или с АБС - задните спирачки са с ограничено спирачно усилие и съответно спирачната течност не може да премине свободно чрез засмукване. При предните пък може да се тегли с вакуум.
Така върнах вакуумният инструмент в магазина. Извиках приятеля и ги обезвъздушихме от най далечният до най близкият апарат.

Има и джипове с двуконтурни системи при които се изисква обезвъздушаване със специална машина.

Но при автомобили с АБС няма нищо по различно при обезвъздушаване. Помпи се на педала и се отварят въздушниците по определеният ред.


То реално автомобили без АБС вече са рядкост.......... :wink:
lov - майстор
Так си мислиш ти защото си видял само една две системи. Не на празно написах, че оня комплект е само малка част от оборудването. От къде мислиш, че го знам и съм убеден че е така. Гледал съм го на цирка на живо че даже съм и помагал и то не един път на колегата в сервиза. По някога даже сам човек не може да се справи сам. А за някои автомобили се помага и с ръчкане в компа.
Passa - специалист
Да аз обикновено гледам да купувам нормални автомобили с нормални системи....... :)
ср авг 05, 2020 8:18 pmPassa написа:
Да аз обикновено гледам да купувам нормални автомобили с нормални системи....... :)
Човече, слушай патило ( случайно и старило)! На мен ми мина времето да влизам в гаража, а писах май и за сервизното, че е най добре. Карам дрът нисан с АБС, на който ако ти преведа японеца, би трябвало да си направиш харакири. Да бях само аз, да речеш- грешен съм.
Карй си колата със здраве и дано се похвалиш скоро, че си обезвъздушил спирачки сам, без технологични помощници, освен парче дърво!
Всички автомобили са с нормални уредби и системи (дано знаеш разликата).
Различни са инженерните решения.

Оффф, не съм сигурен дали просто не си разбрал- редът за обезвъздушаване е различен при системи с АБС, като това е не толкова свързано със системата, колкото до кръговете след АБСа, а това е конкретно решение на производителят. В масовият случай, спирачна система с АБС няма "везна". Има една друга джаджа, която е с фиксирано разпределение.
Първата с АБС ѝ сменях течност преди 17 години. Направих го по тривиалния начин и си работи до момента с онази течност и ремонтирано задно дясно Брембо.
Passa - специалист
При мене реда винаги е бил един и същи и при АБС и без него. Първо беше Ладата, после разни Пасати и Аудита с и без АБСи. Само Мерцедеса не съм го барал понеже е с малко пробег..... :wink:
mikluho - специалист
Ама тука май търсите топлата вода :-D

Преди години /30+ поне/ като нямаше кой да помпа на спирачките!
Пробита капачка.
Биберон.
Вентил.
Завивам , помпам да надуе биберона и си обикалям както намеря за добре :wink:
Ама нали масово си бяха Лади и Москвичи!
Ставаше и с биберон само, без капачката и вентил.
За краткия си 20 годишен стаж като механик не съм срещал нещо "извън Земен" :roll:

Сега ми е интересно коя ще е тая спирачна с-ма дето трябва да я смятам като пулове за клапани за моя В-Макс?
Все още не е измислена с-ма за спиране дето не може дъщеря ми да я обезвъздуши с една кратка инструкция!

Тема "Обезвъздушител за спирачки" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: