Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
mmv - напреднал
Здравей. Нов съм във форума :) Надявам се, че това е правилният раздел за моята тема. Тъй като реших, че е крайно време да си имам компресор за въздух в гаража, започнах да търся в интернет информация за това как се прави. На едно място бяха споменали, че става да се направи от стар двигател от кола. О, чудо - точно такъв имам. Имам дизелов, 2000 куб.см, свален е от вектрата ми, по простата причина, че главата е спукана на 3-ти цилиндър, на изпускателния клапан. Вместо да правя главата, направо смених двигателя и този в момента просто събира прах, та вместо да купувам компресорна глава и т.н, реших да използвам този двигател. Въпроса ми е основно дали ще се получи ? До някъде логика виждам, тъй като компресията реално е налягане в цилиндъра, при което налягане изгаря впръсканата нафта и при отваряне на изпускателните клапани излиза през генерацията, нали така ? Тъй като главата е спукана "след" клапана, т.е клапана като е затворен, компресия не се губи, дали мога на мястото на подгревните свещи да навия някакви мущуци например и от там в разширителен съд да нагнетява като след всеки мущук има и еднопосочен клапан ? Коляновия вал с какъв електромотор да го развъртам ? Разполагам само с монофазен ток. Имам и още въпроси, но първо да видим по тези какво ще кажете ... :)
iliya_i - майстор
mmv написа:
Въпроса ми е основно дали ще се получи ? - Не. Кой ще развърта този 2000 кубиков дизел?
Би се се получило с малък мотор - 50 - 200 куб. см., за да може спокойноно да ги върти двигател 1 - 2 кВ.
mmv - напреднал
Здравей, първо благодаря ти за бързият отговор ! Проблема е, че двигателя, който имам е само този 2000 кубиков дизел.... Два ел. двигателя по 1.5кВт имам, заедно няма ли да могат да го развъртят, като са разтоварени самите цилиндри и няма никакво налягане в тях ? На ръка го развъртам сравнително лесно, дори и като стигне такта на сгъстяване го преодолявам на ръка, но малко трудно ...
iliya_i - майстор
А с какви обороти го въртиш наръка? Каква редукция ще използваш от ел-двигателите към мотора? Мазане и охлаждане на компресора? А ще побере ли гаража цялата тази композиция? Или колата вън, а гаража - компресорно. И в края на крайщата цената по-евтина ли ще дойде от един малък купешки, който ще ти върши работа?
mmv - напреднал
Ами с какви обороти го въртя на ръка - не са около 1000/мин гаранция :D може би с 3-4 оборота в минута .. :D За редукцията, очаквам тук да помогнете и вие, че не съм много наясно с нещата. :) За мазането и охлаждането на компресора, т.е самият двигател, мисля да си използвам маслената помпа и водната помпа от самият двигател :) За мястото в гаража - има място, две коли има в гаража и има място и за това чудо, това не ме притеснява. За цената - незнам, но истината е, че съм хоум мейд маняк, а пък и стругари и фрезисти приятели под ръка пълно, така, че ще помагат с каквото могат и те :) Сега се поразрових още малко из форума и намерих нещо интересно - цялата глава от блока се сваля и върху блока да се сложи цяла плоча, която да се закрепи вместо главата и на тази плоча да са направени отвори с някакви клапани, така се избягва такта сгъстяване, който товари самите ел. мотори, избягва се и ангренажа, който при мен така или иначе е направен с две отделни вериги и ще ми спести малко стругарска и фрезистка работа :D Общо взето искам да опитам да го направя - затова писах във форума, който може да помогне, а пък в крайна сметка дали ще се получи или не, без значение е за мен, просто важен е опита :) Така,че всякакви идеи по този въпрос са добре дошли, с това което имам на разположение да сътворим нещо :)
angelfilev - специалист
mmv написа:
Ами с какви обороти го въртя на ръка - не са около 1000/мин гаранция :D може би с 3-4 оборота в минута .. :D За редукцията, очаквам тук да помогнете и вие, че не съм много наясно с нещата. :) За мазането и охлаждането на компресора, т.е самият двигател, мисля да си използвам маслената помпа и водната помпа от самият двигател :) За мястото в гаража - има място, две коли има в гаража и има място и за това чудо, това не ме притеснява. За цената - незнам, но истината е, че съм хоум мейд маняк, а пък и стругари и фрезисти приятели под ръка пълно, така, че ще помагат с каквото могат и те :) Сега се поразрових още малко из форума и намерих нещо интересно - цялата глава от блока се сваля и върху блока да се сложи цяла плоча, която да се закрепи вместо главата и на тази плоча да са направени отвори с някакви клапани, така се избягва такта сгъстяване, който товари самите ел. мотори, избягва се и ангренажа, който при мен така или иначе е направен с две отделни вериги и ще ми спести малко стругарска и фрезистка работа :D Общо взето искам да опитам да го направя - затова писах във форума, който може да помогне, а пък в крайна сметка дали ще се получи или не, без значение е за мен, просто важен е опита :) Така,че всякакви идеи по този въпрос са добре дошли, с това което имам на разположение да сътворим нещо :)
Щом си мераклия и заради опита ще ти дам съвет.
За добър КПД мъртвият обем над буталото в ГМТ да е възможен минимум. От това условие следват другите действия.
mmv - напреднал
Колега, извинявай за тъпия въпрос ама какво ще рече мъртвият обем на буталото в ГМТ ? Т.е Разстоянието между буталото, когато е ГМТ, до плочата, която мисля да сложа, да е колкото се може по-малко ли ? Благодаря ти за съвета ! :)
angelfilev - специалист
mmv написа:
Колега, извинявай за тъпия въпрос ама какво ще рече мъртвият обем на буталото в ГМТ ? Т.е Разстоянието между буталото, когато е ГМТ, до плочата, която мисля да сложа, да е колкото се може по-малко ли ? Благодаря ти за съвета ! :)
Да, това разстояние да е минимално.
В компресорите се използват пластинчати клапани за да е възможно най-малък обемът сгъстен вече въздух, но не изтласкан през нагнетателния клапан, а върнат назад при връщане на буталото.
mmv - напреднал
За разстоянието - повече от 2мм, няма да е, може и по-малко дори да е, не вярвам да е проблем, ще се опитам да го направя възможно най-малко, като същевременно ще гледам да го направя така, че да не ударя буталото :D За тия пластинчати клапани сефте чувам ... Аз намислих нещо друго - една дебела плоча, около 4-5мм дебела, на нея върху буталата заварени по 2 тръби на 1 цол например, едната тръба да се използва за всмукване на въздух, другата за нагнетяване на въздух, като на всяка тръба има по един еднопосочен клапан - на всмукателната тръба клапана да е в посока към цилиндъра, на изходящата тръба да е в посока към разширителния съд .... Дали ще стане така, да не използвам главата на двигателя, че без това е спукана ... или тия пластинчати клапани ако може някак си да се приспособят на тая плочка ...

П.П: Сега разгледах за тея пластинчати клапани и разбрах горе-долу как работят ама немога да го измисля аз как мога ги вкарам в употреба в моето творение :D Общо взето всмукателния клапан се отваря от вакуум, а пък изпускателния се отваря от нагнетения въздух в цилиндъра, нали така ?
angelfilev - специалист
mmv написа:
За разстоянието - повече от 2мм, няма да е, може и по-малко дори да е, не вярвам да е проблем, ще се опитам да го направя възможно най-малко, като същевременно ще гледам да го направя така, че да не ударя буталото :D За тия пластинчати клапани сефте чувам ... Аз намислих нещо друго - една дебела плоча, около 4-5мм дебела, на нея върху буталата заварени по 2 тръби на 1 цол например, едната тръба да се използва за всмукване на въздух, другата за нагнетяване на въздух, като на всяка тръба има по един еднопосочен клапан - на всмукателната тръба клапана да е в посока към цилиндъра, на изходящата тръба да е в посока към разширителния съд .... Дали ще стане така, да не използвам главата на двигателя, че без това е спукана ... или тия пластинчати клапани ако може някак си да се приспособят на тая плочка ...

П.П: Сега разгледах за тея пластинчати клапани и разбрах горе-долу как работят ама немога да го измисля аз как мога ги вкарам в употреба в моето творение :D Общо взето всмукателния клапан се отваря от вакуум, а пък изпускателния се отваря от нагнетения въздух в цилиндъра, нали така ?
Оцветеното не е правилно. Ще се опитам по-нагледно да обясня за да се ориентираш.
Представи си, че буталото се движи напред и повишава налягането. Клапанът към ресивера ще отвори и пропусне сгъстен въздух когато наляганепо под него надвиши това в ресивера. При по-нататъшно движение на буталото ще има вече полезна работа. Сгъстен вече въздух, но останал в нежелани обеми над буталото, до клапана, когато започне да се връща е безполезен.

Тема "Компресор за въздух." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: