Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Joro T - специалист
Здравейте съфорумници и ентусиасти,
преди година докато си орях двора на село изрових пречупен кол и семерината на мотоблока ми прокапа. Нямах време за подмяна и действах радикално - източих маслото и го замених с микс от грес и бързооборотно масло за скоростни кутии на водна баня. Маслото се източва от един болт, който китайците са направили така, че като го развиеш разхлабва кожуха и когато реших след източване да го върна обратно се наложи да ползвам кълчища и капчица. Така извъртях 30 моточаса без проблем до вчера, когато забелязах че проклетия болт е паднал и в скоростната кутия е попаднала пръст с песъчинки вероятно. Вискозитеът на микса герс+бързооборотно е голям за това по-голямата част от него си стой в скоростната кутия и сигурно има и песачинки. Впросът ми е с какво да промия скоростната кутия? Мисля че бензин би свършил работа, но въбще не съм сигурен. Междувпрочем преди 5-6 години чух за същия проблем, но не наострих уши, щото нямах мотоблок тогава! Съветвайте, помагайте. Мерси предварително!
lpoik - специалист
Без разглобване май няма да стане да се измие добре. :?
keymaker - специалист
Допълни с нафта и се повози час-два без да го напъваш. Идеята е да се разбие всичката тая гадост и да изтече през пробката. След източване може пак да напълниш нафта и да го оставиш за една нощ, но без да караш на сутринта палиш и правиш не повече от 15 мин. разходка. После точиш и наливаш ново масло. Това е малко бързо решение, но ако си достатъчно талантлив и ти се занимава най добре разглоби и измий всичко с нафта. Аз ползвам стар бояджийски пистолет, мие и издухва почти като пароструйка.
Joro T - специалист
Със сигурност разглобяването е най-добрият вариант, но аз не разполагам с това време. След като го промия на 2 пъти с нафта после отново микса грес + бързооборотно масло или има някакво много гъсто готово масло, че не съм много наясно?
keymaker - специалист
На повечето машини семерингите могат да се подменят без сериозно разглобяване, обикновено има метална капачка в която лежи семерингите и се крепи на 3-4 болтчета. А най честия проблем е захапване на трева или сезал и само с почистване и изваждане на чуждите тела нещата се оправят.
Joro T - специалист
Прав си за семерините. При мен случая, е че докато орах двора на село изрових един счупен кол, едната от мотиките се заби в него и при завъртането изкриви калника. След по-подробен оглед установих, че има леко изкривяване на оста. Така взех решение да не сменям семерина, а само да източа маслоо и да го сменя с микс от грес+масло за скоростни кутии. Така го направих щото тоя модел мотоблокове трябва да се избива остта, за да се смени семерина, а при мен тя е с кривина. Кривината е малка и не пречи на работата. Накратко не си заслужава урушмата по избиване и смяна, още повече че материала от който е направен мотоблока не е добър - копи на хонда ама китайско. Върши работа ама трябва ремонтен цех за поддръжка - колко доработки съм й правил за 4 години само аз си знам. По същото време комшията се беше изръсил за една маркова машина 4 пъти по-скъпа и и сменя само маслото и ремъка, а мощността и на 2-те машини е еднаква. Дворовете и на двама ни са по 3 дка! С 2 думи за евтинията (1000 камъка в моя случай) си плащам с нерви и време за доработки и ремонти. Благодаря на всички, които взеха отношение и помогнаха по темата. Успех с майсторлъците и само напред!

Тема "Промиване скоростна кутия на мотоблок" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: