Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Hoвoceлckи - майстор
Къде е поста на П.Петков от вчера?
П. Петков написа:
нед май 08, 2022 12:48 pmЦветков написа:
Здравейте,
Моля, ако някой има опит да сподели дали е възможно монофазен мотор с пускова намотка (с пусков кондензатор и центробежен комутатор), да бъде "преустроен" като се добави и втори - работен кондензатор. Целта е да се повиши въртящият момент, дори и с малко, като пусковата става и работна. Ясно е, че има много специфични неща, но пак моля, ако някой има опит и иска да сподели.
Благодаря предварително.
Прикачен файл:
IMG_20220308_145117_copy_696x928.jpg

Схемата на свързване е показана. "Cp" е работният кондензатор, който трябва да свържете допълнително. Капацитетът му се избира според дебелината на проводника на дефазиращата намотка, като се има предвид допустимата токова плътност за медните проводници при малките двигатели. При трансформаторите с проводници ПЕТТ тя май беше около 2,5 А/мм2. При двигателите с дефазираща намотка, която е постоянно включена, полюсното деление се разделя наполовина с работната, а при тези, при които дефазиращата е само пускова, тя заема 1/3 от полюсното деление. Ако имате възможност да намерите каталожните данни за двигателя, и по–точно дебелината на проводниците, тогава експериментално можете да определите капацитета на кондензатора като мерите тока през него, така че да не се превиши допустимата токова плътност. В противен случай ще се наложи да свалите лагерните щитове и да измерите диаметъра на проводника на дефазиращата намотка, който е горе–долу достъпен в челните съединения. Тази намотка в случая заема по–малко канали от работната. За да се получи въртящо се магнитно поле, дефазиращата намотка при двуполюсните двигатели е изместена в пространството спрямо работната на 90 градуса, а във времето токът през нея се измества от последователно включения кондензатор.
Имайте предвид, че тези двигатели са със самовентилация. (Не много ефективен реверсивен, радиален вентилатор.) Изчислени са температурно за работа само с включена работна намотка, так че е възможно при номинален съпротивителен момент да прегреят.
Кондензаторът трябва да е предназначен за работа с променливо напрежение. Навремето в луминесцентните лампи с дросели имаше компенсационни кондензатори за cos ф, които бяха по 4uF и стават за тази цел. Руските МВГО също вършат работа.
https://www.google.com/search?q=%D0%BA% ... TTlUl95MDM
Малко, но от сърце!
съб май 14, 2022 7:02 amHoвoceлckи написа:
Къде е поста на П.Петков от вчера?
Здравейте, Благодаря за отговора.
Не е проблем да бъде измерен диаметърът на дефазиращата (пусковата намотка). Много хубаво го обяснихте. Не съм се сетил, че с нарастването на капацитета на конд. ще се увеличи и токът през съответната намотка. Иначе бях решил, че променяйки въпросният капацитет на евентуален работен кондензатор ще се наблюдава различен ъгъл на честотно дефазиране в неговата верига, спрямо честотата на ел. мрежата.
Колкото до охлаждането и сега е затруднено на този мотор и ще е нужно да се поработи по въпроса.
Благодаря отново!

Тема "Свързване на монофазен ел.двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: