• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Andri01 - майстор
Не си усложнявай излишно живота! Сифон ти трябва единствено,ако ще си миеш вътре колата. А при тези размери на гаража не виждам как ще се разминаваш с маркуча при миенето :). От 94-та съм с гараж и никога съм нямал проблем със снега от колата или дъждовната вода,като я прибирам. Е намокря се малко,но си изсъхва за няколко часа. Пода на гаража ми е нивелиран и даже не се оттича водата,а си остава под колата. И в канала нищо не попада при това.
kozl - майстор
Интересно как изсъхва. при мен на дуги ден е шльоп, шльоп в локвата се стъпва. И в гаража гадна влага де инструменто на ръжда излага :x
Andri01 - майстор
Ами вратата все пак се отваря,водата не е с кофи ,разбира се,а и снега тука/ във Варна/ не е особено много зимата/ лятото не помня да е валяло сняг / . Настилката е плочки. :?
lyubohar - майстор
valdim написа:
lyubohar написа:
Наклона е важен много.
Но също и нивото на вратата.
При мен вратата я докарали по висока и са изкопали малко от плочата за да се затваря.
Сега водата се събира там.
Абе трябва да им се виси на главата за да го направят добре.
Може би още не е късно в средата на гаража по дължина да се разкърти/среже канал, като за 2-3 дълги сифона (по 1 м. всеки) и те да се свържат към мр. канал на мивката. И като се слага теракот да се даде наклон към тези сифони.

Не става.
В средата е пистата за 30 гаража.Има допълнително прокопана канализация в средата по дължина,ама е по високо.
Не подценявайте оставащата вода след сняг.Сама няма да изчезне.Трябва си поне добри вентилатори.
В началото имах конденз по тавана(гаража е подземен и отгоре е плоча и паркинг).
Забелязах,че тапицерията на тавана на колата е станала на малки петънца.Ще речеш,че е фабрично.
После направих изолация с фибран,вентилатори.По едно време имаше и влагоуловител и събираше много вода.
По добре кола навън,отколкото във влажен гараж.
kozl - майстор
Автора писа че гаража му е по-високо от тротоара. Наклон без "пропадания" на замазката към тротоара няма да позволи локви. Допълнително може да се помисли за хидроизолиращо покритие, за да не попива в замазката. Ще има друг проблем, разтеклата се вода ще заледи тротоара пред гаража, което също е неприятно.
По правилник не допустимо заустване на канализация от гараж (паркинг) в основната канализация без маслоуловител. Това пък е причина в проектите да не се предвижда сифон в гаража, като по този начин се спестява усложняване и оскъпяване на канализацията.
Разни идеи като "да се разкърти, да се среже" - аве как ги ръсите тези идеи без да знаете каква е конструкцията, а и това е ЕС. К-циятя, фасадите, инсталациите, тово са общи части. Но пък самоуправството е характерно за Циганария.
valdim - специалист
Здравейте,
На много места писахте, че врата ако е летящо крило няма място за стелажи на височина над главата. По проект е заложена именно такава врата- летящо крило с дистанционно управление.
А ако вратата е тип ролетна и уговоря да е с двигател? Така ще спестя място...Но кой тип врата е по-удобна за ползване - летящо крило или ролетна ( като и двете са с дистанционно управление)?
Andri01 - майстор
Ролетна. Но и в двата случая мястото над колата го губиш. Преимуществото на ролетната-печелиш около метър пред гаража при влизане,защото се вдига директно на горе,а не излиза на пред ,като "тип крило".
kozl - майстор
Ролетна с барабан, летящо крило и секционна. Аз поне тези ги знам.
Ролетните врати се намотават в барабан. Този барабан трябва да се разположи или пред или вътре в гаража. Повечето ролетни врати са само от ламаринени ламели, без изолация, защото с изолация барабана става с по-голям диаметър. Трябва да се провери височината на ролетката, колко ще намали височината на гаража, че с разните по-високи коли може да има проблеми.
Летящото крило се предполага че е без изолация, а секционните врати са от панели тип сандвич (две ламарини м-у коуто има топлоизолация).
По твоя чертеж се вижда, че вратата е почити от стена до стена и при това положения рафтовете отпадат там където ще се движи вратата а това е колкото и е височината + до 20-тина см. След това към вътрешната стена може рафтове.
И затвори вратата към рампата - за какво ти е. Сега си представи, че колата я вкарваш на преден ход близко до дясната стена. Така има място за по-широко отваряне на шоф.врата и нещо като коридор м-у кола и стена до мивката. Според зависи от колата може да остане и място за рафтове (стелажи) м-у предницата на колата и стената със затворената врата.
lyubohar - майстор
Andri01 написа:
Преимуществото на ролетната-печелиш около метър пред гаража при влизане,защото се вдига директно на горе,а не излиза на пред ,като "тип крило".
Не разбрах какво се печели.В гаража се влиза след като вратата е отворена и нищо не стърчи напред.
Сега за ролетна-имахме в общия гараж ролетна входна врата.Постоянно се повреждаше и накрая я сменихме
с тип крило.При ролетните ми се струва,че има много елементи на триене и предпоставки за повреди по механиката.
Наистина нашата се ползваше много интензивно-30 коли.
При тип крило почти няма усилие и износване.Аз бих предпочел тип крило.Вече 15 год. на моята клетка
е такава и нямам никакви проблеми.
valdim - специалист
Andri01 написа:
Преимуществото на ролетната-печелиш около метър пред гаража при влизане,защото се вдига директно на горе,а не излиза на пред ,като "тип крило".
lyubohar:
Сега за ролетна-имахме в общия гараж ролетна входна врата.Постоянно се повреждаше и накрая я сменихме
с тип крило.При ролетните ми се струва,че има много елементи на триене и предпоставки за повреди по механиката.
Наистина нашата се ползваше много интензивно-30 коли.
При тип крило почти няма усилие и износване.Аз бих предпочел тип крило.Вече 15 год. на моята клетка
е такава и нямам никакви проблеми.
Пак ме хвърлихте в размисъл... Ако барабана на ролетната е пред гаража, ще спестя място....Ама пък е логично да се поврежда, защото това движение нагоре-надолу всеки ден предполага това - износване...
Ех, няма пълно щастие и тука :?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Подобрения в нов гараж за лек автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: